Når legen din plutselig har blitt “voksen”

 

 

Jeg har filosofert litt over dette at legene ser ut for å bli yngre og yngre. (Nei…det er IKKE jeg som blir eldre og eldre!! :-D)

Før hadde jeg en lege som var over 50. Jeg var da i 20-årene. I samme periode hadde jeg en tannlege som var omtrent like gammel. Hun er i alle fall pensjonert nå, så hun MÅ ha vært eldre enn meg. 

Da disse måtte “byttes ut” fikk jeg et par langbeinte, hengslete tenåringer av noen leger. Vel, de VAR kanskje ikke tenåringer, men så i alle fall sånn ut. Når jeg omtalte legen min til familie og venner brukte jeg bare ordet “konfirmanten”. SÅ ung virket altså han. (Les mer HER).

Vel, nå er “konfirmanten” blitt voksen han også. Han har fått unger selv og greier, og lurer på om DE faktisk er blitt i tenårene… Men tror du ikke at når han endelig er kommet over “konfirmant-stadiet” og jeg har begynt å stole sånn SKIKKELIG på han som lege, så går han hen og tar permisjon et års tid. UTEN å informere meg først! Hrmpf!

Fikk nærmest hakeslipp da jeg tittet inn på hjemmesiden til legekontoret, og fikk øye se det var vikar for MIN LEGE. Og du vil ikke tro det: De har tatt inn en NY KONFIRMANT som vikar. Selv om det står at han har LANG ERFARING som allmennlege… Jeg mener hvor lang erfaring kan han ha, når han ikke ser ut som en dag over 25??! 

Vel…mulig det er JEG som begynner å bli gammel 😉 

 

I morgen får jeg uansett sjekket hvor mye erfaring han har. Jeg skal til legen for å få få sjekket noe “gammelmanns”-greier…

 

 

#lege

14 kommentarer
    1. Håper du har det bra. <3 Er så vant til å se deg her. Selv om jeg ikke leser så mye blogg så ser jeg jo navnet ditt og bildet av deg og det er koselig 🙂 Min tok permisjon også så jeg spådde på at jeg skulle holde meg frisk til han kom tilbake. Jeg klarte det nesten. 🙂

    2. Mange av disse yngre legene burde med fordel tatt på seg et par briller, bare for å se mer kloke og litt eldre ut, hihi 😀

    3. Hihi, ja det er mange ungdommer som er leger der jeg går også, men jeg har ei gammal kjerring på over 60, hihi….! Så får vi se hva som skjer når ho blir pensjis da! Klem <3

    4. Nye koster kommer til og høster erfaringer. Det er slik det er det. Fikk et spørreskjema i posten med x antall spørsmål jeg krysset av. Må vel sende inn kanskje – alle vil bli bedre men syke kan folk bli uansett. Bra med unge folk men det er bra at gamle erfarne leger ikke er så langt unna. Håper du er frisk og at du ikke trenger lege på veldig lenge. Ha en fin kveld.

    5. Hehe.. sånn for meg også.. før var legen eldre enn meg…han jeg har nå er myye yngre 🙂 Har fått med meg at du har kjøpt deg ny kul jakke..og at du har vært sjuk..håper du er i god form nå da 🙂 Laget et lite innlegg med høstdans i stad.. Klem <3

    6. Dette har jeg nok ikke tenkt så mye over…. Jeg har brukt samme fastlege siden ordningen kom, og han er noen år eldre enn meg. (håper ikke han pensjonerer seg med det første) Tannlegen min har jeg ikke hatt så veldig mange årene, han er noen år yngre enn meg.

    7. Har lagt merke til det samme selv.. Stiller meg sterkt tvilende til hvorvidt det er etisk forsvarlig å sette unger inn i ansvarsfulle stillinger rett fra videregående. – Og dessuten; Er det ikke lover mot barnearbeid her i landet!? *haha*

    8. He-he, ja det er slutt på tida hvor alle er eldre enn oss. Jeg går (sikkert altfor) sjelden til lege, men sist hadde jeg en merkelig hudsykdom. Godt jeg hadde googlet meg fram til riktig diagnose selv, for legen måtte faktisk lese seg opp litt for å finne ut om den. 😝

    9. Ha, ha, ja dette kjenner jeg igjen. Var nettopp innom vikaren for fastlegen, som også er UNG, men fått tillit til henne! Kom til en «gutt», men øynene hadde heldigvis kunnskap :).

    10. Ja sånn er det…… nå er “alle” yngre enn meg og deg plutselig, hvor hen vi snur oss….. hehehehe neida vi er ikke gamle! De bare kommer som raketter under oss… 😀

    11. Haha har tenkt det samme ang leger. Min lege var en godt voksen mann (MYE eldre enn meg) Plutselig var sønnen hans der og tok meg imot, shit, ung som fy jo. Men flink da!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg