Nesten så det kiler i magen…

Av og til så omtaler jeg meg selv som litt “følelsesløs”. 
Jeg har ikke noe følelsesregister som kjører berg-og-dal-bane, derfor er jeg rimelig stabil når det gjelder humør. 
Ikke noen STORE nedturer. Men kjenner meg heller ikke ekstatisk glad så ofte.
Jeg liker det sånn, så det er fint for meg. Jeg er sånn jevnt over og stabilt FORNØYD. Harmonisk.

 

Men samtidig så er jeg ganske høyt oppe når det gjelder engasjement. Da har jeg en ekstra “drive”. Og kan ta av litt. 

 

 

Å være glad for de små ting i livet er liksom min greie.
Jada…jeg vet at “alle snakker om det”, og det er “lett å si” osv. Men for meg så gjelder det faktisk. Jeg sier det ikke for å kaste meg på en bølge. Jeg KJENNER det sånn! Inni magen. 

 

I dag skal jeg møte søsters på Ekeberg. 
Det er ikke så mange krumspring man kan gjøre i disse dager, ikke treffes inne, unngå kollektiv transport, møte så få som mulig osv. 

 

Å møtes ute, i Ekebergparken, -det er lov! 
Det er meldt sol. Det er litt snø ute. 
Det er en god trimtur opp dit. 
Jeg har kokt egg til nistepakke. 
Jeg kjenner at jeg gleder meg!! 

Treffe søsters! Og i sola og snøen etter en god trimtur. 
Og i tillegg spise niste ute, godt påkledd, mens man sludrer om alt og ingenting. Det er nesten så det kiler i magen. Og det sier JEG! Som er litt “følelsesløs”…

 

 

 

 

 

 

#byliv #tur #glede 

16 kommentarer
    1. Kjenner meg litt igjen her, bortsett fra at jeg ikke er så engasjert som deg 🙂
      Og deg opplever jeg som en liten boost av energi og glede i innleggene dine 🥰

    2. Klart du er følelsesmenneske du også! Bare at du slipper de veldige svingningene…. jeg har ikke så mange av de lenger jeg heller! Gode klemmer 😘

    3. Se der ja,, søsterstur på Ekeberg 🙂 Skvatt litt da jeg så broder’n til dere søstrene på TV’en i går 😀 Artig.. Jeg tror nesten jeg er litt lik deg i følelsesregistret og engasjement. Det virker i alle fall likt sånn som du beskriver det 🙂

    4. Ja, noen ganger er de små ting det som får det til å krible. Så koselig med tur ut. Jeg fikk gått flere turer med naboen denne uka. Ute kan vi jo være! God søndag 🙂 Klemsiklem:)

    5. Og det er de små ting som er så herlige <3 Det er helt sant det 🙂 Og Ekeberg med søsters er topp! Savner Ekebergparken <3 Savner Oslo <3 Savner å hilse på deg med flere <3 Og jeg gleder meg til den dagen jeg kan pakke og komme meg avsted; til OSLO!

      klem og ønsker dere en herlig dag !

    6. Takk for påminnelsen, – viktig å være glad for de små ting. Ha en fin tur i Ekebergparken, med koselig turfølge og god niste. 🌸

    7. det er en egen lykke å få treffe sin søster,det kjenner jeg også på når jeg får treffe min ,desverre bor vi langt unna hverandre så det blir ikke så ofte på et år .Nyt dagen og kos deg med søsteren din

    8. Jeg blir litt overrasket over at du kaller deg følelsesløs, for jeg ser på deg som et menneske med massevarme og humor og omtanke for alle rundt deg. Kos deg med søstrene og den fine gåturen.

      1. Du så det sto i “hermetegn”? Jeg ER jo ikke følelsesløs, og jeg er veldig snill, empatisk, morsom, og har masse omtanke. Det er når det gjelder de STORE følelsene jeg kjenner meg litt “flat” innimellom (se hermetegnet). Når ALLE gråter i brylluper, så bare smiler jeg. Føler meg litt rar innimellom da. Når man blir holdt tale for, og de som taler og alle andre er rørt og gråter, så er jeg også rørt, men bare glad. Smiler. Jeg blir ikke VELDIG lei meg heller. Når folk dør som jeg er glad i så sørger jeg så klart. Og gråter masse. Men sånn generelt, ellers, er jeg litt sånn “stille” i følelsene, det er det jeg mener. Kanskje bedre ord. Stille følelser.

        1. Jeg så hermetegnene.
          Jeg er også kanskje litt stille i følelsene. Kan værekjempeglad, kjempe engasjert og alt sånt. Men er ikke den som gråter høyest eller ler mest høylytt.
          Men blir jeg rørt så gråter jeg, stille tårer.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg