Noen ganger kommer julenissen 30. desember..

(arkivbilde/illustrasjonsbilde)

 

 

Jeg tittet ut av vinduet nå i kveld.
Og jammen så jeg “julenissen” på besøk hos en av byens “løse fugler”. Det er en del portrom og inngangspartier i byen som innbyr til litt soving for noen. Hvis man bor ute kan man vel også sikkert av og til bli syk, som andre folk, og få lyst til å legge seg tidlig.

 

Jeg så det lille opptrinnet fra vinduet mitt, flere etasjer opp. Umulig å høre noe som helst så klart, men det var jammen ikke vanskelig å se at han som bodde der i inngangspartiet var utrolig glad. Han må jo tro han har møtt julenissen himself, eller kanskje til og med en eller annen engel av noe slag?

For han som kom så nesten ut som han hadde planlagt dette. Han tok kontakt med han som lå der, og begynte å overøse han med ulike klær. Varme hansker, sokker, lue… Det dukket opp sko. Der kunne han faktisk VELGE forsto jeg, sikkert greit for å få riktig størrelse. Og til slutt dukket det opp en jeans-bukse. Mye av det så ut til å ha lapper på seg, så var antagelig nytt også.

 

Ikke vet jeg om gutten med eskene fulle av klær kom fra frelsesarmeen eller en annen organisasjon, men han krysset gaten etter han var ferdig og forsvant inn i en av nabogårdene her. Så godt mulig han var en helt alminnelig hverdagsengel, med litt for mye utbrukte klær?

 

Et rørende syn var det i alle fall.
Han i soveposen som takket og takket, pekte på hjertet sitt, smilte og veivet med armene, high-five med knyttede hender mellom to som ikke snakket samme språk.

Vakkert!

 

5 kommentarer
    1. Så flott gjort av giveren! ❤️ Mange sitter på gata i Oslo med koppen sin, – og ikke alltid med så mye klær på seg og kanskje bare en plast over seg mot regnet. Bedre å gi klær/mat enn penger tenker jeg.

    2. Takk for deling! Hjertevarme historier trenger vi alle. Og vi trenger påminnelse om at små handlinger kan bety så mye 😘.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg