Om å bli den beste utgaven av seg selv

 

En veldig klok mann sa en gang:

“Jeg tror den viktigste livsoppgaven vi alle har fått, er å bli det beste av oss selv – uansett hvor vanskelig livet kan være.”

Denne kloke mannen var ingen andre enn kongen vår.

 

 

 

Nå skal jeg ikke påberope meg å ha noe blått blod av noe slag, men det kunne like greit vært MEG som sa det der. Jeg tenker nemlig akkurat det samme. Jeg tror hele poenget med å “være her” nemlig bare er å stå på, være glad i folk, være snille mot hverandre og å bli den beste utgaven av oss selv.

Så dette jobber jeg med hver eneste dag 🙂 Man kan godt være litt fornøyd med seg selv underveis, det er lov, og kanskje en nødvendighet for å bli “best mulig”. 

 

Og med disse siste ordene, bør du gå inn å lese “Frodiths lilleTalentiade”

 

 

(En liten reprise på et innlegg fra i fjor, som jeg synes passer i disse dager da jeg filosoferer mye, og er fylt med mye glede.)

 

 

#livet #filosofering

4 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg