Skrekkfilm-stemning på arbeidsplassen!

 

Hvis du har levd en stund, eller er spesielt interessert i gammel filmhistorie, så husker du kanskje Alfred Hitchcock sin film “Fuglene”? På den tiden den ble laget var den regnet for en skikkelig grusom skrekkfilm. I dag ville den vel muligens blitt kalt en komedie eller noe. Ganske rart hvordan verden forandrer seg, og vi med den. Eller omvendt…

Vel…Det er i alle fall FUGLER og litt skrekk det handler om. Og det på jobben min!!!

Disse to under her ser kanskje søte og uskyldige ut. Og det er de for så vidt…Det er akkurat det som er problemet! For det synes nemlig foreldrene også..

 

 

 

For disse måkeungene tasser rundt på plenen vår, utenfor arbeidsplassen. og det har de gjort en stund. Flyvedyktige er de jo så absolutt ikke. Så de driver bare på sine daglige gåturer ut på der. Fram og tilbake, på LITT  ulike plasser hver dag når jeg ankommer jobben..

Jeg prøvde meg et par dager med å gå den vanlige ruten som jeg MÅ for å komme inn dørene på jobben. Men jeg skjønte fort at det ikke var mulig å fortsette med. 

 

 

 

For i det jeg nærmet seg disse to søt-nosene….og jeg lover at jeg i alle fall overhode ikke hadde tenkt å ta på dem, ta dem med meg eller prøve å få noe kontakt med dem…
Når jeg gikk der og ante fred og ingen fare…

så hørtes plutselig ikke bare EN, men en helg GJENG med måker…som kom som prosjektiler ned mot meg og andre som gikk forbi. Og sånn er det HVER DAG.

 

 

Og de ser ikke blide ut!! Akkurat som i Hitchcock sin film: Fuglene. Foreldrene ser morderiske og sinnsykt sinte ut. Skråler og skriker, og sneier hodene til alle som går forbi.. I dette området er det DE som bestemmer!! Ingen skal få røre gull-ungene!!!

 

Ingen skal komme å si at det ikke er ACTION nok på arbeidsplassen min i alle fall 😀

 

 

 

 

#fugler #skrekkfilm #måker

 

 

6 kommentarer
    1. Ja, nå er det høysesong for sånn passe store måkeunger, – så et par stk seinest igår. Og om man ikke ser de i første omgang, så får man greie på det når hele gjengen med måker begynner å varsle. Greit at de ønsker å jage vekk rovdyr, som faktisk kan drepe ungene. De færreste mennesker har jo den hensikt, men det tar de nok ingen sjanser på.

    2. Oi!… Huff, ja måkeunger og måker på denne tiden kan være skrekkelig skrålende og nærgående om du sneier innom deres “territorium”…

    3. hahahha ja jeg husket den filmen……………. og grøss og gru den var SKREKK akkurat på den tiden da jeg var ganske liten/ung…….. hmmmmm og tiden flyr og den er mer blitt som en komedie som du sier hmmmm 😀

      Ønsker deg en herlig dag, frodith 😀 klem

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg