Slutt på den tida man trengte vekkerklokke

 

Den tida man trengte vekkerklokke er for lengst over. Rare greier. FØR var det vanskelig å “dra seg opp” i 7-8 tida. Nå står klokken min på vekking kl 6, men da har jeg allerede vært våken i en times tid allerede… Kan like greit bare slutte med vekkerklokke…

Men når det er sagt. Det er ganske greit å være våken tidlig. Får mye ut av dagen. Får tenkt igjennom det som BØR tenkes gjennom. (Også en del hjernen godt kunne latt være å tenke på, det er nå så….) Og jeg er hoppende klar for en ny dag når klokka EGENTLIG skal vekke meg. Slik var det i dag også.

Ja.. jeg har sagt det før, og sier det igjen: -Morgenfugler er ikke som andre fugler…

 

 

#morgenfugl #hverdager 

22 kommentarer
    1. Hihi, du er akkurat som meg du….. idag våkna jeg fem – ellers våkner jeg av meg sjøl halv seks! Går tur eller trener før jobb…… deilig å komme seg opp! God klem <3

    2. Er tidlig oppe hver dag selv men bruker vekkeklokke. Det er alltid stille hver morgen – men sånn som i dag var det mye kø. Ikke nok med det for først kom det en ambulanse og like etterpå 2 politibiler og alle med lys og sirener. Så det var litt kaos i den rundkjøring da de skulle forbi. Leste at det var et uhell på E18 sørover. Men da er det bedre og nyte stillheten hver morgen. Ha en fin kveld.

      1. Ja, litt godt i stillheten om morgenen 🙂 Og helst ikke for mye ambulanser etc. Står ikke du også ofte opp i 5-tida, synes å huske du er morgenfugl, eller i alle fall tidlig våken? Ha en fin kveld 🙂

    3. Jepp, tidlig oppe her også, – gjerne ved 4-tida og null vekkerklokke. Trenger ikke det lenger….. Hovedgrunnen er at jeg må gå på do ned trappa til 1. etg., og da våkner jeg for mye. Godt med en lang og rolig morgen, og få utnyttet dagen. Tidlig trøtt om kvelden riktignok, så legger meg på samme tid som snart 11-åringen i huset.

    4. Det er når jeg våkner før klokka at jeg er mest opplagt, og jeg synes det er kjempegodt å stå opp i rett tid om morgenen. Da har jeg mye igjen av dagen 🙂 Håper du har hatt en kjempefin dag på jobb 🙂

      Ønsker deg en kjempefin torsdag <3 🙂

      Purr, purr, og bloggklem fra Toril og kattene

    5. Greit å komme seg opp om morran ja. Mannen min har det på samme måte, i dag våknet han halv 5. Jeg sovnet igjen et par ganger til, så klokka ble nesten halv 8 for meg 😉 Sånn er det når man ikke MÅ opp 🙂 Og i dag kunne jeg sovet og sovet tror jeg. Men kom meg nå opp da. 😀 Ha en fin dag du morgenfugl! <3

      1. Sove og sove klarer jeg ikke overhode 😀 MÅ opp når jeg våkner, og våkne gjør jeg gjerne 4-5 tida 😀 Helt rart. Sovner jo tidlig også da… Henger sammen 🙂

    6. hadde du sluttet med vekkeklokke hadde du nok sovet godt,så lurt å fortsette med den :=) ønsker deg en fin dag,jeg venter datter og barnebarn hvert øyeblikk ,så her er det duket for en koselig dag

    7. Her ringer klokka 05.30. Jeg er ekstra mase-vekkerklokke for Yngste Sønn. Men som du sier, jeg våkner stort sett ti minutter før klokka ringer. Flott å starte morgenen med å se natta langsomt bli dag.

        1. Jeg husker jeg skulle overnatte hos mine foreldre en gang mellom kveldsvakt og dagvakt. Jeg hadde ikke strøm på mobilen og lurte på om jeg kunne låne vekkerklokke.
          Svaret fra Mamma var Vi har ikke noe vekkerklokke i huset, men vær ikke redd. Jeg vekker deg jeg!” Vi begynner kanskje å bli så gamle? For jeg kom selvsagt på jobb i tide.

    8. Nei morgenfugler er ikke som andre fugler 😀

      GOD MORGEN!!

      Ja jeg er selv en morgenfugl – og får MYE ut av dagen på den måten 🙂

      God ny dag til deg og kleeeeeeem <3

      1. Ja, greit å komme seg opp 🙂 Når står DU opp? Jeg har klokka på 6, men det er bare for sikkerhets skyld. Husker ikke sist jeg våknet av klokka…

        1. Jeg våkner som regel 0545. Men har klokke på 0630. Men da er jeg som regel i gang med blogg og kaffe 🙂 Lørdag står jeg opp 0700 ca…

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg