Som om jeg aldri hadde vært ute og reist før liksom…Hrmf!

 

Som om jeg aldri hadde vært ute og reist før liksom…

På vei til Spyderberg. Skal gå stolpejakt med Mammaen til Lille Supermann. Men det er jo ikke bare-bare å reise i disse dager.. Når man endelig tror at man har blitt vant med ting, så er det jo andre ting som IKKE er så vanlig lenger. Skjønner jeg ikke har vært i Spydeberg på en stund. Og skjønner jeg bare må krype til korset og installere en HAUG med apper, om jeg vil eller ei..

Jeg var LITT stresset, kom på at jeg jo må ha ekstra billett når jeg beveger meg ut av Oslo. Vanligvis pleier jeg jo å bare kjøpe ekstra soner i Ruter-appen.Til og med når jeg drar helt til Vestby! Men det er jo innafor Ruters område. I dag var det jo tog til Spydeberg og Indre Østfold. Jeg trykket og trykket, men fikk ikke opp Spydeberg som alternativ… Selvfølgelig! I stedet for å installere enda en app tenkte jeg å kjøpe billett på automaten da.. Men det var jo heller ikke gjort i en fei, eller FORSTÅTT i en fei… Til slutt måtte jeg be noen vektere om hjelp. For automaten VILLE IKKE når jeg sto der… Vekteren trodde nok jeg var enda “dummere” enn jeg er, for han var nærmest på vei til å følge meg ned til toget etterpå. Hrmf!! Jeg som er lommekjent på Oslo S, og på spor og ellers der.. Bare sliter litt med apper, elektroniske og digitale greier innimellom…. Betyr vel ikke at jeg trenger FØLGE for det vel!! Jeg klistret på meg mitt peneste smil, og løp av gårde til toget så lettbeint som en tenåring. Så det såh!! 🤪😁

 

Nå er jeg på toget. LITT vondt i en hofte, men på tur skal jeg 😂

 

3 kommentarer
    1. Med tog synes jeg VY-appen er kjekk, men Entur er også et bra alternativ. 😀 Godt det ordnet seg tilslutt og dere kom dere på stolpejakt! 🥰👍

    2. 😂. Var en som freste app meg her og app meg der på fredag også 😁. Hadde jo nesten kommet over å måtte ha Vy-app for en lusen togbillett tilogmed. Sukket lettet over masse parkeringsplass på Skien stasjon, spottet et retningsskilt merket parkeringsautomat – og travet ivei. Til ingen automat men ta-daaaa: EasyPark app…..

      Hadde aldeles ikke tid til å stå der å taste. Det var bare å komme seg på toget og be en liten bønn om fravær av overivrig parkeringsvakt mens jeg lasta ned enda en app, masse tasting og hva i h..te er reg.nr. på bilen min ? 🤬

      Ha en fin dag med stolpejakt og godt selskap 😃!

    3. Ser deg for meg, der du flyr nedover som en sommerfugl i fønvind 😂 Det er noe herk når apper og andre duppeditter ikke underordner seg! 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg