Trekning av kalendergave bak luke nr 10

 


Mandag morgen er ikke alltid mandag mårra blues…Noen ganger er mandagene riktig så gylne og fine, før de suser av sted.
Sola var i ferd med å titte fram, og vi tre delte en fin liten stund på jobb. Side om side. Jeg kjente varmen fra de to kroppene som satt tett inntil meg. Jeg så rotte-pusten danne små roser på vindus -flaten, og etterlot til slutt små snutemerker i glasset…

 

 

Små snutemerker….som det ble min jobb å få pusset bort..Ikke alle er like glade i snutemerker og rotter på jobben min..
Ingen sa noe… Vi bare satt der og så dagen ta form… Vi bare satt der og kjente på hvor fint livet kan være.

 

 

“Frodith…Tror du Nissen VET hvor vi bor?” Salt var litt engstelig for at julenissen ikke skal finne fram til jul.. Og jeg måtte jo bare forsikre dem om at han VET.

“Tror du han ER DER ute nå??” Pepper trykket nesen enda nærmere glasset.. Og da måtte jeg jo bare forklare at det er MANGE dager igjen til jul, og at han har masse å gjøre før den tid.
Og vi har mye å gjøre: Juletre må skaffes, gaver skal kjøpes, og julepynt til treet lages. Mat skal kjøpes. Sanger skal synges. Og Lucia-tog skal traskes…

 

 

De ville ikke helt slippe øyeblikket, så mens jeg gjorde meg klar for jobb-dagen, som i dag besto av innlæring av digitale tavler, apper og annet rart, så ble de sittende å se utover den hvite snøen.

Men så var idyllen over….

 

 

Mye skulle læres… Og når folk bare prater og prater om digitale tavler, digitale flater, apper, passord, tilganger, skyer og personvern time etter time…

 

 

…så kan det bli så kjedelig for noen og enhver innimellom at man rett og slett bare “dør på seg” bittelitt…og rett og slett må rulle over å stønne høyt.

Men er man på skolen, og det kreves at man er litt seriøs, så må man bare skjerpe seg og prøve å konsentrere seg.

 

 

Og det hjelper jo bittelitt at det var tvist og skumnisser i pausene også…  

MEN…nå er det klart for trekking av kalender-gave-vinner her. Så nå skal Salt snart fyke ned i lua med alle lappene…

 

Men før vi trekker vinneren- Her er svarene :

 

 

Nissen var så klart:

 

 

Og Salt og Pepper befant seg ved dette monumentet i….

 

 

…byen som heter Paris, og landet som heter :

 

 

Og denne lille søtnosen…

 

 

….ble omsider til den litt større søtnosen…som heter:

 

 

Men nå er det klart for trekking! Og nå er Salt superklar for å trekke dagens kalendergave!!

Hun spoler i vei nedover i lua så fort som ei ROTTE!! 😀

 

 

Hun krafser og klorer og får tak i en lapp, som hun sleper og drar med seg opp… Den er litt krøllete ved framkomst, men ikke verre enn at jeg ser hva det står..


Og på den lappen står det skrevet:

 

 

Hurra!!  I dag ble det deg!!
Du vant dagens kalender-gave, fordi Salt trakk akkurat DEG 🙂
Nå håper jeg du blir kjempeglad! Gaven sendes i morgen den dag, hvis du kommer innom med adressen din i mailboksen min 🙂 

 

Og til alle som var med i dag:

Tusen takk for at du var med!! Jeg er så glad for at dere koser dere og morer dere 🙂

Og hvis du ikke vant i dag…nye muligheter i dagene som kommer. Jeg legger ut luke 11 i morgen tidlig når jeg våkner, (siden det er helg)  slik at alle får god tid til å kvesse klør, hjerner, penner og annet de måtte trenge 🙂 Jeg har MAAAANGE kalender-gaver igjen!

 

God natt så lenge!!

 

#julekalender #kalender #adventskalender

10 kommentarer

Siste innlegg