Trekning av kalendergave bak luke nr 11

 

 

Som du vet hadde det ikke blitt særlig jul her i huset, uten Salt og Pepper.  Jeg vet krydder er viktig i de fleste hus nærmere jul, pga saftige ribber som skal gnis inn, kaker av ymse slag som krever krydder og til og med enkelte drikker som krever en dykk ned i krydderboksen. 

For meg er det en litt annen sak. Jeg trenger ikke særlig annet “krydder” enn Salt og Pepper. Tar ganske lett på dette med jula skal jeg love deg.  Men uten disse to rottentottene hadde hele desember liknet mer februar for min del.

Men siden jeg altså er så heldig og har dem i hus, skal jeg love deg at desember -måneden krydres på sitt beste. 
I år kom det faktisk et høylydt KRAV om skikkelig juletre, og hjemmelaget pynt.  Så da var det bare å sette i gang juleverksted på jobb. En spisepause kan brukes til så mangt. Spising blir det dårlig med..

Det var “Jingle Bells”, “Musevisa” og “Du glitrende tre-god dag”  i skjønn forening, mens saksen freste gjennom fargerikt glanspapir.

 

 

“Vi skal lage lenker til treet så klart”. Salt og Pepper så på meg meg store øyne.

 

 

“Vi trenger saks”…..

 

 

“….og lim…”
Jeg tegnet og forklarte, og de så ut til å ha forstått, for de satte i gang. Klippet strimler  i alle regnbuens farger. 

 

 

En del rosa ble det nok.. NOEN er ganske glad i rosa kan man si….

 

 

 

Og med Pepper som sjefs-limer fikk de fart på julepynten…Samlebånd-virksomhet er en effektiv men undervurdert metode..

 

 

Mens lukten av pepper-kaker og klementiner lå tung i rommet, og en  tostemt nynning av “Its hard to be a nissemann” fant veien ut gjennom overbitte rottemunner,   ble årets juletrepynt  endelig ferdig.

 

 

 

Vel..nå er det klart for kalender-gave-trekking. Så nå håper jeg du har satt deg godt til rette, for her kommer Pepper :-)Og han har oppført seg bra, så da får han lov å trekke i dag også…

 

Men før vi trekker vinneren- Her er svarene :

 

 

Denne lure nissen var så klart:

 

 

 

 

Og landet som Salt og Pepper var på besøk i var så klart:

 

 

 

 

Og denne lille tøffingen, vokste og ble til den store tøffingen, også kjent som:

 

 

 

Nå er det klart for å trekke hvem som skal vinne kalendergaven for i dag. Jeg er veldig glad for at så mange er med i kalenderen min hver dag, og det er Salt og Pepper også. Uten kalender, ingen herjing for dem. Så de er overlykkelige så klart 🙂 Og nå skal Pepper gjøre jobben sin …Han setter i gang mot lua..

 

Og i  full fart piler han ned til alle lappene i lua…

 

Og jeg kan høre han romsterer omkring…. Har han gått seg bort….? Neida…Her kommer han. Kjempefornøyd! Han trekker på en lang lapp på hvem som skal vinne kalendergaven….Og på lappen for i dag står det skrevet: 

 

 

Hurra!! Sara!!! I dag ble det deg!! Pepper trakk DEG!! Snakker om flink trekker! 

Du vant den ellevte kalendergaven, blant SÅÅÅÅ mange som hadde riktig!!  Gratulerer- din heldiggris !! Gaven får du i posten snart. Jeg sender i morgen. Jeg sender vel gaven til Bergen? Jeg kommer i mailen din og hører om adressen.
Håper du blir glad 🙂 

 

Og til alle som var med i dag:

Tusen takk for at du var med!! Glad du er med!!

Det blir nye muligheter i dagene som kommer til å vinne en kalendergave. Jeg legger ut luke 12 i morgen tidlig, i 7-tida,  slik at alle får god tid til å kvesse klør, hjerner, penner og annet de måtte trenge 🙂 Jeg har MAAAANGE kalender-gaver igjen som vil ut å reise 😉

 

God natt så lenge <3

 

#julekalender #adventskalender #konkurranse #jul

 

9 kommentarer
    1. Se her ja…nå lages det julepynt til treet…Da blir det nok tre på Salt og Pepper og Frodith…Gratulerer til vinneren og ha en god dag!

    2. gratulerer til tattavkvinnene :=) kjekt med juleverksted,blir nok et fint juletre når det får sånn fin julepynt på seg :=) har du sendt min premie ? bare lurte for den har ikke kommet ennå,kun derfor jeg ikke har nevnt den med en takk ennå :=)

      1. Ja, har sendt den nå nylig. Jeg ramlet jo ut litt og da ble det ikke gjort. Men når jeg begynte på igjen så sendte jeg alle i ett nettopp 🙂 Klem <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg