Trekning av kalendergave bak luke nr 16

 

I dag har vært en særdeles hyggelig dag. Salt og Pepper visste jo fra mårran av at de skulle gjøre noe hyggelig i dag. Vi var invitert til Karidansen. Og Etdiktomdagen skulle OGSÅ komme.  Så da var det bare å stappe rottentottene i sekken og komme seg ut døra i 11 -tida. 

Da vi gikk av trikken på Jernbanetorget for å vente på Mette (Etdiktomdagen), var det jo ikke særlig til venting egentlig. Hun kom snikende oppå oss fra siden, nede ved Tigern der. Salt og Pepper gikk så klart helt bananas der nede, og FØYK opp i ansiktet på henne: 

“Mette! Mette!! Der ER du jo!!! Nå har vi VENTA på deg i HELE dag!!” De har jo ikke akkurat tidsbegrepet helt i kroppen. Og de overfalt henne, så det tok sin tid før JEG fikk hilst på henne liksom….

 

 

Men en sånn velkomst MÅ man jo bare bli glad av, så det ble jo Mette så klart 🙂 

 

 

 

Så var det trikken til Karidansen da. Og så klart måtte Salt og Pepper sitte ved siden av Mette.  Jeg fikk bare vente til det ble MIN tur til å prate med henne….

 

 

 

Og det tar jo ikke lang tid før de er på farta igjen, sånn at det kanskje kunne bli MIN tur å prate med henne.  Vel…jeg kunne jo bare innbille meg det liksom. 
30 sekunder på farta, så satt de i revesaksa: “Frodith!! HJÆÆÆÆLP!! Vi sitter fast!! Hjælp oss da!!”

 

 

Vel framme hos Karidansen ble det fotoshoot og oppfeting. Vi fikk SÅ mye godt. Sunne og gode ting, og noen GRISER til avslutning. 
Mulig jeg var litt for mett i det jeg gikk, eller at jeg hadde hodet fullt av menneske-ting, for Salt og Pepper ble igjen der hos Karidansen. Det er greit det liksom, men de kunne jo SPURT først!!

Les om forsvinningen hos Karidansen.

 

 

Men nå er det snart klart for kalendergave-trekking, men før vi skal trekke: Her er svarene:

 

 

 

Dette var så klart tidligere president i USA:

 

 

 

 

Og Salt og Pepper hadde tatt seg en tur til:

 

 

 

 

Og dette var:

 

 

Og DA var det klart for å trekke hvem som skal vinne kalendergaven for i dag. Jeg må si at jeg er verdens heldigste Frodith, som har så mange som følger med på kalenderen min. Det er veldig moro både for Salt, Pepper og meg at folk vil være med. Ikke noe “15 minutes of fame ” for Salt og Pepper om ingen kommer innom liksom. Hi-hi.. Og det er gøy at kalendergavene får “bein å gå på”…


Nå skal Salt gjøre jobben sin, og,hun er ganske ivrig her  ved siden av meg nå…

Og i full fart piler hun ned til alle lappene i lua…

 

 

Og jeg kan høre hun tripper omkring…. Og opp kommer hun kjempefornøyd.. Hun trekker på en liten lapp på hvem som skal vinne kalendergaven….På lappen for i dag står det skrevet: 

 

 

Hurra!! !! Helge! Min andre bloggløse bloggvenn I dag ble det deg!! Salt trakk DEG!!

Du vant den sekstende kalendergaven, blant så mange som hadde gjettet. Mange hadde riktig også.
Gratulerer til deg !! Gaven får du  i posten snart.
Håper du blir  glad <3

 

Og til alle som var med i dag:

Tusen takk for at du var med!! Glad du er med!!

Det blir nye muligheter i dagene som kommer til å vinne en kalendergave. Jeg legger ut luke 17 i morgen tidlig, i 7- tida, slik at alle får god tid til å kvesse klør, hjerner, penner og annet de måtte trenge 🙂 Jeg har fremdeles mange kalender-gaver igjen som vil ut å reise 😉

 

 

God natt så lenge <3

 

 

#julekalender #adventskalender #kalendergaver #utdeling #rotter #jul

10 kommentarer
    1. Hei og hopp. Vant jeg – Du verden så gøy det var. Tusen takk. Det blir ukas høydepunkt når premien kommer i posen. Takker nok en gang.

    2. Kjempeherlig med sånt adventstreff 😀 Skjønner både Salt og Pepper sine utbrudd og gledessener 😀 Artig og lese 😀 Gratulerer til Helge, kjempebra 😀

    3. Gratulerer til enda en vinner. Ser ut som dere har hatt en koselig dag sammen med Karidansen og Etdiktomdagen. Men tenk at de to rottentottene holdt på å bli gjenglemt… Tenker de satt musestille uten å si et pip, for de skjønte nok ikke hva som kunne skjedd. Men de var i de beste hender så de hadde nok ikke lidd noen nød. Men vi her på blogg ville jo savnet dem.
      Ønsker deg en fin sisteuke før jul. Klemmer <3

    4. Leste om treffet og gjenglemte rotter hos Karidansen også ..koselig treff det da og bra Salt og Pepper er på plass hos deg igjen 🙂 Skikkelig fine “nisser” på bildene her..
      Gratulerer så mye til Helge , koselig at han vant :)) Ha en fin morgendag <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg