Trekning av kalendergave bak luke nr 9

 

 

Han i “overetasjen” har bestemt seg for at det skal bli hvit jul. I går drysset han hvite “filler” ut over hele Oslo. Og sånt blir det stemning av. Så det var ut i blåtimen å prøve kjelken sin. Snøen var litt kram, så det trengtes en kraftkar for å å få opp farten litt…

 

 

“Pepper!! Dra da! Du tar bare løpe-fart, og så kaster du deg oppå når jeg kommer seilende!”. Salt sjefet og dirigerte som vanlig.. Og Pepper dro og dro. Men kjelken sto BOM fast i starten.
“Pøh!! Du er alt for tung i rumpa! Du skulle nok ikke spist så mye pepperkaker hele desember “. Pepper kniste mens han rykket i tauet ALT han klarte.

 

 

Og DER løsnet kjelken , lik proppen i en ketchup-flaske, og Pepper kastet seg opp på sleden i farta.

 

 

“Åååå!! Det kiler i magen!! Pepper, styr da! Jeg tror jeg faller jeg av!!” Salt holdt hendene i været: 
“Se Pepper! Se Frodith! INGEN HENDER!”

 

 

I enden av bakken var det så klart ingen vei tilbake, annet enn akkurat det: Å gå tilbake… Opp den bratte akebakken..

“Nå er det din tur å dra kjelken”. Pepper var nådeløs.
“Du trenger å trimme rumpa di litt!”

Salt var nok LITT furten for alt rumpesnakket, men hun visste at det var rettferdig å trekke hver sin gang. Så hun gikk på oppgaven med dødsforakt..
“Heh!! Du snakker om tung rumpe du…. Ikke akkurat FJÆR jeg drar på heller lissom”

Vel, det var i går, men nå er nå , og nå er det snart klart for å trekke kalendergave-vinner for dagen.

 

Men før vi gjør det…Her er svarene:

 

 

Dette var så klart:

 

 

 

Og Salt og Pepper hadde jo så klart besøkt landet som har dette flagget, og det var jo:

 

 

 

Og du fant nok ut, hvis du er en kløpper i røverspråket, eller har jukset 😀  at det sto:

 

 

Nå er det klart for å trekke hvem som skal vinne kalendergaven for i dag. Og det var mange med alle svarene riktig i dag også….Så nå kommer Pepper, yr av glede…Det er hans tur til å trekke igjen i dag!!!

I full fart piler han ned til alle lappene i lua…

 

Og jeg kan høre han spoler omkring…. Og opp kommer han ør og glad… Han trekker på en liten lapp på hvem som skal vinne kalendergaven….Og på lappen for i dag står det skrevet: 

 

 

Hurra!! Kaya!! En av mine bloggløse lesere.  I dag ble det deg!!  Så MOOOOOROOO!!

Du vant den niende kalendergaven, blant SÅÅÅÅ mange som hadde riktig!!  Gratulerer- din heldiggris !! Gaven får du så fort postmann klarer å kjøre, og nå blir det spennende å se om du blir glad 🙂 Det håper jeg! Jeg må få adressen din på mailen min, men mulig jeg har fra i fjor…?

 

Og til alle som var med i dag:

Tusen takk for at du var med!! Glad du er med!!

Det blir nye muligheter i dagene som kommer til å vinne en kalendergave. Jeg legger ut luke 10 i morgen tidlig, i 7-tida , slik at alle får god tid til å kvesse klør, hjerner, penner og annet de måtte trenge 🙂 Jeg har MAAAANGE kalender-gaver igjen som vil ut å reise 😉

 

#julekalender #adventskalender #jul

7 kommentarer
    1. Oi, oi, Dette var da veldig overraskende og moro. Tusen tusen takk fordi jeg var så heldig å få vinne noe flott!
      Jeg gleder meg til posten kommer! 🙂

    2. Haha, jeg ser jeg glemte å svare et av spørsmålene 😉 Var litt rask i vendingen 🙂

      Gratulerer til vinneren 🙂

      Kjekt med snø, spesielt nå i desember 🙂 Her er det bare regn foreløpig 🙂

    3. Som di koste seg i ake bakken. Her tror jeg nok det lille av det hvite vi fikk, er på tur til å regne bort. Men må satse på at det kommer mer før jul <3 gratulerer til vinneren Kaya i dag 🙂

    4. Gratulerer til vinneren! og så morsomt helt herlig!! 🤣Jøss..nå fikk jeg plutselig opp en sånn kollonne og med smilefjes! Hvordan klarte jeg det…hihih..kom vel nær noe….jaja…lærer mye nytt her inne…og i dag fant jeg ut at jeg kan legge bildene i rekkefølge og sette de inn…alle på en gang…så praktisk…hihih….

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg