Urpremiere!!- Tegnspråkpoesi “by Frodith”

Nå skal du få være med på en liten premiere!!
Det er første gang jeg legger ut meg selv på video. Ganske skummelt.

Men- det er bare å hoppe i det fant jeg ut. 

 

Jeg har tidligere vist andre gjøre tegnspråkpoesi her på bloggen. Flinke folk! Men skal man bli flink må man jo starte en gang. I tillegg skriver jeg jo egne dikt, og jeg fant ut at de fortjener å bli til tegnspråkpoesi også.

Første gang jeg viste dette diktet som tegnspråkpoesi var i Anna Lena sitt bryllup i sommer. Jeg var forlover. Det var INGEN døve der, og DET var skummelt det!! Ville en gjeng med BARE hørende som ikke kan tegnspråk like det?

Vel, jeg leste det først på norsk, så folk forsto innholdet. Og etterpå viste jeg det på tegnspråk, altså uten stemme. De likte det! Kjempegodt til og med. 

 

Det blir litt på samme måten her på bloggen. Det kommer først på skrift, så på tegnspråk. Ikke alle dikt passer å gjøre om til tegnspråkpoesi, men jeg har noen på lur. 


Her kommer:

VENN

 

Holde hånden min
forsiktig og vart.
Side om side.
Ikke foran og bak
Ikke først eller sist

 

 

Holde hjertet mitt
forsiktig og vart
Slik jeg holder ditt

 

Side om side
Ikke foran og bak
Ikke først eller sist

 

 

 

 

Vennskap
Som sommerfuglens dans
Lett, fargerikt, skjørt

Handle with care <3

 

 

 

14 kommentarer
      1. Så gøy du fikk sett det 🙂 Er i alle fall i gang. Skal bli flere. Har tenkt ut et til. Det er jo mine egne dikt i utgangspunktet, så jeg oversetter som jeg VIL 😀 he-he

    1. Så gøy med en liten video, dette var virkelig skikkelig fint å se på! Selv om jeg ikke kan tegnespråk selv er det utrolig fascinerende å se på, og i hvert fall når det fremføres dikt eller sanger med skikkelig innlevelse! Flink er du <3

      1. Ååå, så koselig at du så på denne Sara 🙂 Jeg kommer til å gjøre flere 🙂 Må øve og bli enda flinkere 🙂 Jeg er god LIVE, men med kamera er jeg mye mer “redd” 😀 He-he Men det gikk 🙂

      1. Så koselig du likte det Margrethe <3 Jeg skal fortsette. Jeg har et til jeg har tenkt gjennom, for det blir jo MIN tolking, oversettelse. Andre ville kanskje gjort det på annen måte, men blir MIN her. Og et til er klart i hodet. Bare gjelder å få det "fint nok" til videoen. Men jeg har bestemt meg for ikke å bli FOR kritisk, for da får jeg ikke lagt ut noe 😮

      1. Tusen takk Solveig <3 🙂 Gøy å prøve seg på video her også. Det blir sånne korte snutter med tegnspråkpoesi 🙂 Og bare av og til 🙂

      1. Ååå, så koselig du synes deg Jan 🙂 Jeg er nok litt stiv ennå føler jeg, pga kameraet. Må venne meg til å se meg selv i selfie-modus, og ikke en person når jeg gjør diktet. Men jammen er jeg glad DU synes jeg var flink 🙂 Takk 🙂

    2. Nydelig…Så fine bevegelser og veldig “talende”. Fint at teksten står over, slik at det er lettere for oss som ikke kan tegnspråk å “henge med” Håper du gjør mer av dette. Det er mer spennende å se DEG enn fremmede, samme hvor dyktige de er! <3

      1. Ja, nå skal jeg prøve mer 🙂 Må jo få litt tegnspråkpoesi ut til “folket” 😀 Jeg gikk hele byen rundt og lette etter et fint sted, det var IKKE lett. Var dårlige bakgrunner, eller hvis bakgrunnen var fin så var det ikke noe sted å sette stativet osv.. Så jeg endte hjemme. Men bestemte meg for at jeg SKULLE lage en i dag. For å komme i gang 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg