Voksen-mareritt i barndommens drakt?

 

Kjenner jeg er en smule sliten etter de to siste nettene….
Skulle jo tro at man ikke blir så sliten av å sove liksom, men jo…jeg er gørrsliten. Har nemlig blitt en del løping de siste nettene. Løping, leting og full forvirring. 

Når en gal HAI plutselig finner det for godt å gro bein i løpet av sekunder, for å ta seg opp på land og forfølge Frodithen og hennes venner….da er det best å ta beina fatt! Ikke trygt noe sted…Må gjemme seg! Og dette monsteret gikk rundt å LETTE etter meg…Et ekte monster i barndommens drakt….Eller hvem vet….kanskje inneholdt det monsteret noe mer enn jeg vet…..

 

 

Jeg løp og løp.. Det må ha hjulpet, og jeg kom meg antagelig unna, for her sitter jeg i sofakroken, like hel..

 

 

Natt til i DAG har jeg vært ute og reist. England. Vært på hotell. Ikke verst i disse Corona-tider. Høres rent idyllisk ut. 

Men ikke en gang der skulle jeg få fred… Salen der det var en slags forelesning hadde vært på samme sted hele tiden, men etter en liten tur på do kunne jeg verken finne igjen forelesningsrommet eller rommet jeg hadde bodd på.

Jeg var i riktig etasje, men forelesningssalen var plutselig forvandlet til et HELT annet rom. Mitt eget rom var også borte vekk, derfor også veske, pass, mobil osv. Og selvfølgelig skulle jeg ha sjekket ut for over en halvtime siden!! Jeg lette og lette både her og der, nye etasjer, nye rom, opp og ned… Til slutt endte jeg opp med å gråte mine tårer i resepsjonen, over alle de vanskelige tingene…Og jeg som aldri gråter!!

 

 

 

Kjente det var DEILIG å våkner kl 04.30…Og jeg prøvde IKKE å sovne igjen. 

Ikke vet jeg hvorfor jeg har så mange mareritt om dagen, men vi har jo et “monster” som vi blir fortalt om i krigstyper på tv- HVER DAG! Også rett før man skal legge seg….Så mulig det har litt av skylden…

 

 

#monstre #mareritt

8 kommentarer
    1. Uffda, sånne drømmer er slitsomme. Man løper og løper uten å komme noen sted liksom. Men det er nok lurt å finne noe rolig og koselig å se før man skal legge seg kanskje. Klemsiklem til deg 🙂

    2. Hehe. Uff ja mareritt er kan være stressende, men noen har også litt humor. Det kan nok være en bearbeidelse, stress kanskje? Mye uvisshet i samfunnet. Bra du kom deg unna haien, og er det ikke typisk at man er bakpå med ting i mareritt

    3. Man drømmer vel mest når man ikke er i sånn dyp søvn, og mareritt er man sjeleglad man våkner av og finner ut at ikke er tilfelle! Håper du får sove bedre til natten! <3

    4. Mm – det er nok ikke vanskelig å få mareritt av alt som skjer nå….. det er slitsomt, tungt og ikke minst så innmari alensomt! Godeste klem <3

    5. Jeg husker drømmene mine, og jeg kan våkne med at jeg ler av det jeg drømmer. Av og til blir drømmene rene komedien som er så uvirkelig at det er tatt fra en hver sammenheng.

      Ønsker deg en kjempefin fredag, og ei kjempefin og god helg ❤😊

      Purr, purr, og bloggklem fra Toril og kattene

    6. Ja det er mye underliggende som dukker opp i drømmene….. trasig når man må løpe for livet og er utslitt om morgenen… men kjenner meg igjen – merkelige drømmer… 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg