“Nærkontakt” med EKTE ville dyr!!…

Ikke at bildene ble så fantastisk bra, men det er ganske stort å se 6 rådyr på en gang, sprette omkring oppi skogkanten. Og disse her er EKTE…og ikke som den tulle-hjorten jeg tok bilde av i går 😀 SE  HER

Jeg tar jo bare bilder med mobilen nå, så det er ikke så enkelt med zoomingen. Det stopper på et punkt. Moro uansett! Og dette er rett nedenfor Galleri F15 i Moss, litt ovenfor stranden.
Det var en nydelig dag, med søsters, med kamera, med is og med rotter i sekken…
En dag slik jeg elsker den!

Har du hatt en fin helg?
Har du sett rådyr LIVE?

 

#foto #rådyr #vilt #natur #moss 

20 kommentarer
    1. De er flotte, og artig å se så mange på en gang. Jeg har sett rådyr flere ganger, og i vinter gikk de rett utenfor huset her og spiste epler som lå på bakken.

    2. Artig 🙂 Hører et snev av herlig opphisselse 😀 Kom faktisk en elgkalv forbi innkjørselen her i forrige uke, fikk tatt bilde ,, men han/ho var kjapp så det ble litt lang avstand 🙂

    3. Åååå.. så nydelige :<3 Artig at du fikk knipset bilder av rådyrene da.. 😀 Joda, det flere ganger jeg har sett rådyr her jeg bor.:-D Ønsker deg en finfin kveld + Klem <3

    4. Åh så flott syn <3 Det er veldig spesielt når man kommer inn på naturen på den måten 🙂
      Jeg har av og til sett dyr på turene mine. For det meste når jeg er utenfor bebygde områder, men sist jeg så et rådyr, gikk det midt i gaten som er like ovenfor min gate. Så jeg og rådyret hadde følge et lite stykke, med noen meters avstand imellom, før det smatt inn i en hage og forsvant fra mitt synsfelt 🙂
      Ønsker deg en fortsatt fin og vårlig dag videre 🙂

    5. Ja, er de ikke flotte!? Her hos meg ser vi slike minst èn gang i uken.. Ofte flere enn dette, OG nærmere! Skulle komme hit en tur vet du Frodith, og knipse noen bilder fra verandaen hjemme hos meg! 😉
      Håper mandagen er og blir fin! <3 Klemmer

    6. Vi er så heldige at vi har rådyr i nabolaget. De har vært her i mange år, så jeg tror noen legger ut mat til de. Jeg skjønner godt at 6 stykker er ett mektig syn 😀
      Helgen min har vært super! Fri fra jobb, besøk av barn og barnebarn, og trening 😀

    7. Åååå så heldig du var!! ja det er magisk når man ser disse herlige dyrene i det fri!! Flotte bilder!!

    8. Rådyr er fine og det er sjelden man ser 6 av em på an gang. Så rådyr i skogen da jeg gikk på ski i vinter, det var 2 som løp over spora rett foran meg. Så 2 av dem langs veien også. Har sett både rev, rådyr og grevling mens jeg har gått tur. Det er slikt man husker. Ha en fin dag.

    9. synes det ble flotte bilder jeg,ikke klare,men det får skjelden jeg også når jeg må zoome inn dyr på lang avstand )
      misunner deg søsterdagene hi hi ,men joda vi hadde en fin søndag da vi var sammen med 3 av barna våre )

    10. Det er så gøy å se disse dyrene på ordentlig! Jeg har sett dem noen ganger, både i Hardanger og der hvor du så disse. Jeg bodde et “steinkast” unna Alby en kort periode på -80 tallet 🙂 Nå er jeg klar for en ny uke med nye muligheter, men hjort tror jeg ikke jeg ser akkurat her (de finnes i skogen/fjellet like ved her, men jeg har aldri sett dem.) Tåken henger tett i dag helt ned på veien, ser nesten ingenting, så jeg håper den letter utover dagen. Ønsker deg en fin uke. Klem <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg