10 personer/gjenstander jeg ville hatt med meg på en øde øy

 

 

Jeg er litt kranglete på noen av disse utfordrings-stikkordene. For i mitt hode så er ikke en øy øde lenger, med en gang man fyller den med f eks 10 personer. MEN jeg regner med det menes at den er øde i det vi ankommer. 

Hvis jeg skulle lasse på med familie og venner, ville jeg jo ikke kunnet ta med noen andre ting. Så jeg skal IKKE ha med bare folk.

Jeg velger meg disse 10 personer/ting, med en liten begrunnelse:

  • Jeg vil ha Hr Frodith med av mange grunner:  kjæreste, bestevenn og datakyndig.
  • “Gjenbruks-mat”- frukt f eks: av åpenbare årsaker: blir litt sulten om jeg skal være der lenge.. Nå vet jeg ikke hvor lenge jeg må være der da men….
  • En datainnretning som går på solcelle-batterier…siden det er øde mener jeg. Sikkert ikke strøm der.. (Skjønner jeg får behov for datamann også? 😀 ) Så kan jeg holde kontakt med alle de menneskene jeg ikke tok med på øya. Hr Frodith installerer noen slags mottaker -forhold for nett der… 😉
  • Jeg ville tatt med mamma, hun er dårlig med data-greier
  • Foto-apparat: Jeg skal vel blogge litt…? 😀
  • Seng- Jeg er nødt for å sove godt, hvis ikke blir jeg ikke særlig å ha med å gjøre for Hr Frodith der ute. Og da ligger vi dårlig an begge to..
  • En fryser drevet på solcelle-batteri: 
  • En diger is til å fylle fryseren med
  • En båt – så jeg kan dra derfor når jeg måtte ønske det
  • En kaptein/skippper? – Som kunne få båten i fart (robåt, seilbåt, motor…who knows…) og kjørt oss hjem 😉

 

 

Hva synes du om ønskelisten? 😀

 

 

 

Her er listen jeg følger i 30-dagers-challengen: 

 

Dag 1- Ditt siste innkjøp
Dag 2- 10 fakta ingen vet om meg
Dag 3- Noe eller noen du savner
Dag 4- Dine 3 yndlings-sanger akkurat nå
Dag 5- En sang som får deg til å gråte
Dag 6- En ting du aldri kommer til å gjøre
Dag 7 – Favorittmaten din

Dag 8 – Et tre år gammelt bilde av deg
Dag 9 – Smykkene dine
Dag 10 – Ett bilde av deg selv, tatt i dag
Dag 11 – Ett bilde av håndskriften din
Dag 12 – Mobilen din
Dag 13 – 5 ting du ønsker deg
Dag 14 – Noe du er redd for
Dag 15 – Rommet ditt
Dag 16 – En sang du er skikkelig lei av
Dag 17 – 10 personer/gjenstander du ville hatt med deg på en øde øy
Dag 18 – Ett bilde av deg selv som barn
Dag 19 – Innholdet i vesken din

Dag 20 – Parfymen du bruker
Dag 21 – Din verste uvane
Dag 22 – Dine 5 yndlings-vesker
Dag 23 – Nattbordet ditt.
Dag 24 – Ett bilde av deg med en gang du har våknet.
Dag 25 – Noe du gleder deg til
Dag 26 – Favorittproduktet ditt akkurat nå.
Dag 27 – En sang som beskriver hvordan du føler deg i dag.
Dag 28 – En vits/sketsj du syns er morsom.
Dag 29 – En kjendis du ligner på.
Dag 30 – Den rareste tingen du har.

 

 

#challenge #utfordring #ønskeliste

16 kommentarer

Siste innlegg