Ikke akkurat Oscar-utdeling men…

Kan du tenke deg noe verre enn å komme i samme kjole som noen i et selskap? 😉 Vel, jeg er ikke i så mange selskaper.. langt mindre i kjole.. Men jeg vet om noen som synes det er det grusomste som kunne skje.. og komme i lik kjole som en annen inn på en stor tilstelning.. Spesielt disse Oscar-damene.. kjendiser… eller egentlig de fleste som tjener over 1 million i året, og som VIRKELIG har råd til å kjøpe seg noe helt EGET som ingen andre har..  Det går egentlig forholdsvis greit for oss andre også, som tjener under millionen, vi kjøper klærne våre på billig-kjeder, og jeg må si at jeg likevel skal ha til gode å oppleve å troppe opp på samme fest som noen- i samme klær… Vel,  det var dette med å ikke være så ofte på fest da..

I går morges kom jeg opp i noe som  kanskje kan minne om samme kategorien… Vel, det var ikke akkurat noen Oscar-utdeling, og ikke var det mye fotografer, blits-lamper eller journalister på utsiden av stedet som kunne forevige dette, og gjøre det til mitt livs verste øyeblikk, men det var “rart” nok for meg.. Svingte inn på Kiwi på morgenkvisten, for å ta med meg en cola zero, blid og fornøyd i min nye jakke. Kjempebillig fra Hennes og Mauritz, og var så drittlei den stygge dunkåpa jeg har mast om i måneder her nå… Hadde lyst på noe som lyste opp litt.. Bruker ikke så mye rosa til vanlig, så sant det ikke er knæsj-rosa til svart f eks, da gjør jeg det gjerne. Inn på Kiwi, fikk tak i det jeg skulle ha, og svinset avgårde til kassa…. Og DER, rett foran meg i køen, sto en jente i “samme kjole”… Dvs altså samme rosa jakke.. Jeg ble faktisk litt “rar” der jeg sto… Hva gjør man da.. Og synke i jorden var jo ikke mulig, eller å prøve å gå i ett med reolene… Med knæsj-rosa jakke er det nemlig helt umulig også.. Skal man SI NOE? ” Hei, jeg ser du og jeg har helt like jakker”… akkkurat som det gjør oss til søstre liksom… Og få øyenkontakt og IKKE si noe er også litt rart..når man står der som et par tvillinger.. Jeg prøvde å late som ingenting og være HELT normal… For hva hadde jeg innbilt meg da? At denne jakka ,kjøpt på salg hos H&M, liksom skulle være den eneste i sitt slag, nesten som en design-vare liksom… Hmmff.. Å nei, ikke fra den butikken nei.. Så måtte jo se at dette kunne skje.. likelvel litt rar følelse.. fordi den er så VELDIG synlig lliksom… Jeg tok null øyenkontakt med damen med jakken, betalte fort til kassa-damen, og løp nærmest ut av butikken.. Kassadamen smilte et underfundig smil, så enten synes hun det var hysterisk gøy selv,  at vi hadde like jakker, eller hun så hvor små-pinlig jeg synes dette var og derfor lo litt inni seg…

 

 

Vel, som sagt ikke akkurat en Oscar-utdeling-situasjon, men litt pinlig var det nå uansett..  😉

Har du opplevd noe liknende før? På en skal fra 1-6, HVOR pinlig/ikke pinlig synes du det var? 6 er VELDIG pinlig… 😉

24 kommentarer
    1. Nei, det er vel ikke til å unngå. Men det er vel bedre enn om du hadde samme jakke som en mann – DET har jeg opplevd, nemlig 😉
      Og du?? Tusen takk for fiiiin post, du er GOD!

    2. Hihihi… stemmer vel kanskje ikke at vi to er oppe like tidlig;)) I dag sov jeg til tolv… men så var jeg ikke i seng før i fire tiden i natt heller da;)) Sånn er det når man er snill og stiller opp som sjåfør :))

    3. cassandraen: Jeg og søsteren min kjøper ofte samme ting, liker mye samme klær, men ikke ofte vi har på samtidig 😉 Har du en bra kveld? 🙂

    4. Var på ett kjøpesenter her i nærheten i forrige uke, og da så jeg to damer i lik knall rosa joggebukse… det så komisk ut skal jeg si deg ;)) Voksne beste venninner ja ;))

    5. Ikke noe gøy… Jeg og en kollega hadde samme genser på jobb i forrige uke.. Føler at det ser både rart og komisk ut. Men skrekken er nok å ha på samme kjole som noen når man er i selskap;))

    6. Kristin: Ja, hun i kassa hadde det veldig morsomt hvertfall 😀 og jeg etterpå, mrn akkurat da jeg sto der var det litt rart, hi-hi 😉

    7. Har opplevd å ha samme jakke i en butikk. Dama som hadde den samme, kom bort og sa: Så fin jakke du har 😉 Det ble litt festlig stemning egentlig 🙂

    8. Hanne: Ja, ikke sant, det er jo noe sånt man må si 😀 Er jo helt naturlig at man har like klær som noen.. men var litt rart når vi ståd der, hi-hi. Ha en fin dag du også Hanne 🙂 Skal ut på landet til ho mor en tur i dag, søster kommer også 🙂 Det blir koselig.

    9. eljos: Nei, veldig rar følelse 😀 Jeg lo litt etterpå av meg selv, tåpelig å bli flau egentlig, men jeg BLE det… bittelitt hvertfall 😀

    10. He he, ja men det var da en veldig fin jakke, eller fine jakker…….Jeg tror jeg har opplevd det, kjenner igjen følelsen, men husker ikke hvor og når….

    11. Hallo! Da hadde jeg sagt, ” ser du har god smak”:-) for det var jo det den andre jenta også hadde 🙂 Ha ei fin helg, kos deg 🙂

    12. Mima: Ja, jeg har også opplevd det før en gang, med en svart genser, eller noe mindre i øyenfallende og litt mer avstand mellom oss.. Men her sto vi altså, rett etter hverandre i køen, og så ut som vi hadde avtalt tid og sted liksom 😀 Og helt RART… Jeg var litt overrasket over at jeg synes det var så rart også, men det ble ganske snodig. og helt sant: jeg pilte avgårde
      😀

    13. *Humrer og koser seg med fin lesning*
      Det dere har jeg aldri opplevd før tror jeg.. men det høres litt gøy-rart ut, så håper nesten jeg får oppleve det en gang.
      Antar at jeg har hatt samme jeans som noen en eller annen gang, men jeans er så like og anonyme, og langt nede på kroppen.. Vi ser ikke nedover, stort sett, når vi ser på mennesker. Antagelig hatt like bukser og sokker, men det legges ikke merke til.
      Alt på overkroppen ser vi – jakker, gensere, topper, skjorter, smykker og vesker. Og luer.
      Jo, og mange har skodilla, så sko legger mange merke til. Langt der nede.
      Nope, jeg har ikke opplevd det, “tvillingfølelse”, men gjør jeg det, lover å fortelle ;D

    14. Marit: Ja, det var faktisk en veldig RAR følelse å stå sånn, og den rosafargen er liksom ikke usynkig heller 😀 Godt det ikke var en designerkjole da, i og med du fikk et ekkelt forhold til den. Ha en kjempe-fin fredag 🙂

    15. vanja: Da var det godt du var så kreativ 🙂 hjernen går i høygir plutselig.. Hva gjør jeg nå! Js, du så hvor rød JEG var også 😀

    16. Hei og god morgen til deg.
      Er ikke akkurat en kjendis og tjener ikke over en million heller .. men har opplevd møte ei i prikk lik kjole en gang. Kjente ho ikke, men synes ikke det var spesielt gøy akkurat. Dessuten var ho vel litt større enn meg og så ikke ut i denne kreasjonen. Jeg med mitt litt dårlige selvbilde fant ut at jeg sikkert ikke så noe bedre ut .. så etter det gikk jeg aldri i den kjolen jeg .. jaja, det var heldigvis ikke en dritdyr designerkjole da.

    17. Jeg har faktisk opplevd å komme på fest i samme kjole. Da var kjapp tanke redningen. Inn på badet og sjekke om noe kunne endres. Jeg fikk hjelp av ei venninne, og klarte å ta av stroppene, og dro kjolen litt opp. Med mine smykker og helt andre sko oppdaget ingen at det faktisk var make kjole…..
      Jeg hadde blitt like rød i toppem med en lik jakke som jeg ble med kjolen.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg