Vårens små djevler har grodd horn igjen…

Så plutselig var de der igjen.. Et år var gått.. Og jeg hadde helt glemt at de eksisterte… Med varmen og de LITT lysere kveldene kommer de… Som rottene ved Akerselva.. De som gjør at jeg blir “Tante Sofie”…. Jeg tenkte der jeg lå i sengen min i natt: ” Har det noe med å bli 47 år gjøre? Dette med å få ruller i håret?” Vel, hårrullene er ikke egentlig EKTE, og er på en måte på innsiden av hodet… SKjønner du? Som et tegn på å være “Tante- Sofie”.. Dvs.. Jeg er sint som bare det… Ordentlig snurpete i munnen, og ser ut som jeg godt kunne begynt med ruller i håret, hvert øyeblikk… Og det slo meg da jeg lå der… Om det kunne ha noe med alderen å gjøre… Men så kom jeg på at jeg er jo like “Tante Sofie”  hvert år, på akkurat dette punktet… Rullene er like tydelige hvert år, når våren og sommern kommer, og de små djevlene ankommer…

For HVEM er disse som tror at vi her i denne blokka elsker stemmene deres midt  på natta? Plutselig er det noen som får for seg at den litt store plassen på utsiden av blokka vår, er en fest-plass.. De kommer gjerne EN, TO eller om de klarer å få pllass TRE biler, og stiller seg opp på utsiden her.. Med noe de tror er LAV musikk, og LAVE stemmer… Men husk, klokka 02.30 på natta, når resten av byen sover… da er INGENTING lavt… Hører dere!!! Ingenting!! De står der og ruser med motorene, har “morsomme” samtaler gjennom de åpne vinduene…. ler og koser seg… Og misforstå meg rett: – Jeg liker at folk koser seg og ler og har det hyggelig jeg altså… men ikke klokka 02.30, rett under vinduet mitt!! Og ikke HVER natt!! Hvorfor tror de at vi i vår blokk liker dette så godt?? Og disse på utsiden må det jo være noe feil på… De kan jo ikke skylde på å være fulle en gang.. For som regel er det kanskje bare et par stykker i hver bil, og minst en i hver bil er jo edru.. De kjører jo!!

Så ligger jeg der da… Og tenker ut forskjellige måter å få de til å slutte på: -Jeg kan hente en bøtte med vann, stikke det sinte “Tante Sofie”-ansiktet ut, og kaste vannet over dem så de blir skikkelig våte… ELLER jeg kan ta en stor kost (som vi ikke har), stikke den ut vinduet og slå hardt i bilen deres, så det blir fine  bulker.. ELLER….

 

Sånn ligger jeg og fabulerer og blir mer og mer våken… Og du som kjenner meg litt her etterhvert, vet at jeg klarer jo ikke bli særlig sint UTAPÅ… Det er faktisk noe jeg øver meg litt på:  Å bli litt mer sint, med lyd!!… Jeg kan synes ting er urettferdig eller blir VELDIG sint INNI, men det kommer ikke ordentlig ut… Det må man øve på… For hvis ikke blir det bare små pip, som den gangen trikken kjørte fra meg mens jeg prøvde å komme inn dørene. Jeg TROR selv jeg er en sint løve, men høres nok mest ut som en mus… (les den historien HER )

 

Så i natt, som de andre nettene, ble jeg pent liggende i sengen min, med rullene på innsiden av hodet, SINT, SINT, å håpet at de skulle reise snart.. At de skulle skjønne at avkjørselen utafor hos oss ikke er en festplass, og at også VI liker å sove om natta.. Jeg HÅPET inni hodet mitt, at de skulle se den IMAGINÆRE  “Tante Sofie”  komme gjennom gardinene, for å slå etter dem, og at de DERFOR skulle pakke tingene sine og dra hjem til sitt hus, for å stå å ha det hyggelig… til slutt bare sovnet jeg…

Er DU flink til å være sint med lyd, når det faktisk er nødvendig og helt riktig å være akkurat det? 

12 kommentarer
    1. Skribenten: Nei, naboene hadde nok vært på min side 😀 og hadde jeg vært tøff nok, skulle jeg gjort det 🙂 Men Tante Sofie er MEST på innsiden, men jeg HAR kjeftet på de ved siden av her en gang når de festet, og DA var jeg høylydt, sint og IKKE redd i hele tatt 😉

    2. Nemi Rebella: Jeg sover veldig lett, og våkner med en gang noen begynner med noe tull utenfor vinduet.. som er åpent.. Skulle ønske jeg hadde bedre sovehjerte.. Våken kl 7 likevel i dag, tross lite søvn.. Men dagen i går var fin, takk-takk, helt herlig. Bare stille rolig og kos på kafe, og middag her. Ikke noe hæla i taket, men de er sånn jeg liker det 🙂 Ha en fin dag og smask på snuten 😉

    3. Diva Andrea Nyhus: Ja, neste gang skal de få seg en bøtte med vann over bilen 😀 Vel, jeg tenker hvertfall det NÅ 😉 Men når jeg ligger der… hm.. må øve meg litt mer ja.. 😉

    4. Fru Stussli: He-he, skilt med trusler til de under, det var et godt tips, det skal jeg gjøre 😀 Ha en fin dag i Oslo, jeg har vært på Kolsåstoppen 🙂 slitsomt men godt 🙂

    5. Du skulle ha ønsket deg ropert i bursdagsgave, og skremt dem vekk med: “Dette er politiet. Dere står ulovlig parkert, og forstyrrer nabolagets ro og orden. Hvis dere ikke reiser vil dere få klekkelige bøter.” Høyt, og med din myndigste stemme 😀 Retten til å si fra er på din side, og jeg tror ikke naboene rundt deg, som også var våkne pga dem, hadde brydd seg om din ropertstemme i noen få sekunder 😀

    6. Hæhæhæ… Flaks du fikk sove tilslutt da 😀
      Hører aldri noe på nattan jeg, sover som en stein!
      Psssss: Gratulerer så mye med vel overstått, håper dagen var super <3

    7. Åja!! Når jeg blir sint så er det med STORE BOKSTAVER MED DERTIL TILHØRENDE ROPERT!! Kunne være at noen ikke hørte meg…hihihii:)) Enkelte er så totalt blottet for hensyn og omtanke for andre at det er skremmende….vekk med dem!!!

    8. Fru Stussli synes det greieste er å si ifra og da funker det best med lyd.
      Her hadde nok Tante Stussli tatt med seg morgenkåpen i frotte, hårrullene og den overbærende stemmen sin og tuslet ned evt. ropt i vinduet. Da hadde jeg bedt dem pent om å finne et annet sted fordi det høres så godt opp og jeg vil så gjerne sove. At de sikkert ikke er klar over hvor godt det hørtes og at de sikkert er kjempesnille og flytter seg.
      Dette hadde sikkert ikke funket og Fru S eller Tante S ville tatt frem den skrikende stemmen og tårene og knyttneven hyttende i lufta. Så ville det blitt kjempelite søvn og Tante S hadde fått poser under øynene. Neste dag ville gått med til å lage skilt med beskjeder til bråkmakerne, som helt sikkert heller ikke hadde fungert. Så ville hun til slutt blitt helt utslitt og sovet seg gjennom støyen :-S
      Nå skal vi kose oss i solen litt før vi setter kursen mot Oslo på dagstur 🙂
      Klemklem

    9. Hanne: Uff, nei misunner deg ikke myggen altså, og den hjelper det ikke kjefte på heller 🙁 I vanlige sammenhenger trenger ikke jeg gjøre stort annet enn et blikk heller,for BESTEMT kan jeg være. Men det hjelper ikke stort på trikker som kjører fra meg eller dustene på utsiden.. Og de på utsiden, jeg lurer nok hva som vil skje for resten av nabolaget om jeg begynner og hyle og skrike, redd JEG bråker verre liksom… Eller at de på utsiden blir veldig sint og gjør enda verre ting.. Så jeg ligger bare der.. Grr… Men i dag skal jeg hvertfall ut i naturen å kose meg på tur 🙂 Herlig 🙂 Ha en fin dag Hanne 🙂 Klem <3

    10. Jeg tror du må øve på stemmen, få deg en bestemt stemme som sier i fra, og går ikke det går du over til bøtta.
      Skjelven jeg blir sint, men når jeg blir det trenger jeg ikke å heve stemmen en gang, og hever jeg stemmen, da er det fare på fere.
      Håper de ikke kommer i natt også.
      Jeg har også noen som plager meg på natta, myggen…om det skal være noe til trøst?

    11. Min matgale verden: Ja, EN dag, skal jeg virkelig ha en EKTE kost, på ordentlig, og slå hardt og sint og hyle samtidig 😀 Da blir det nok liv og røre her 😉 Men inntil da, så håper jeg de merker Tante Sofie-vibbene gjennom vinduet.. Ha en flott dag du også 🙂 Klem <3

    12. Åh! Så frustrerende! Jeg slår et slag for den ekstra lange kosten! Den bør du skaffe deg umiddelbart! Synd du ikke fikk en i bursdagsgave i går! For da trenger du ikke skrike, da kan du bare snike kosten innpå, og så knakke ekstra hardt og plutselig på ruten deres! Tipper de får bilen i gang og ruser derfra da:) Ha en fin dag:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg