Sint løve på trikkeholdeplassen…

Som noen vet har jeg hatt litt planer om å endre på en liten ting i hverdagen min.. Man kan kalle det en plan, et mål, eller et forsett.. Jeg kan starte 1. januar eller 7. april, det spiller ingen rolle.. Poenget er at man endrer på noe man vil skal forandre seg. Og jeg har bestemt meg for å bli bittelitt mer sint! Innimellom er jeg nok litt for snill, og biter, i mange sammenhenger, I MEG ting, i stedet for å faktisk  bite litt FRA MEG. Så målet er å hyle og skrike litt, når ting går litt på tverke, når noen oppfører seg litt dårlig, når noen kjører på deg med handlevognen, slår til deg ved et uhell på shoppingsenteret eller trikken kjører fra deg når du faktisk ER på perrongen, men velger å prøve å nå en dør som er LEDIG, i stedet for å ta den hvor de andre 60 står i kø og venter på å komme inn. I går var den store testen, på hvor sint jeg skulle bli… Som en tiger snek jeg meg forbi (eller presset meg forbi er kanskje en bedre beskrivelse) køen ved trikken. Det er kjempetrangt akkurat på dette stoppestedet… Jeg løp som en puma mot den åpne LEDIGE døra, og” BANG”, “svusj”, så gikk den igjen rett foran nesa mi… Iherdig trykking på “åpne”-knappen hjalp ingenting… og til slutt brølte jeg som en LØVE: “HEYY!!!!!!!!!!”… Eller det var det jeg trodde hvertfall… Løp tilbake igjen til den andre døren hvor alle de andre nå var kommet seg inn, og ” BANG”, “svusj” så gikk jammen den igjen foran nesa på meg også gitt… og det var ikke fordi jeg løper så sakte… NEI, det var rett og slett fordi det var en ondskapsfull trikke-fører, spør du meg.. Jeg brølte igjen: “HEEYYY!” .. og sendte til slutt ut en aldri så liten langemann… i retning mot speilet hans langt der framme… Og så sto jeg et kvarter til  å frøs, og venet på neste trikk.. Stor,tøff  og sint som en løve, sto jeg der 😉 Det hele så omtrent sånn ut tror jeg…

 

Er du en som BITER andre? Eller går du og BITER I DEG?

26 kommentarer
    1. mimmimor: Den bitinga jeg planlegger er mest for å få ut noe gruff, når jeg IKKE klarer å bare trekke på skuldrene.. Litt lei av at noen bare kan “ture fram” og så blir jeg TRIST eller lei, tror det er sunt for meg selv å knurre litt innimellom.. 😉

    2. Jeg biter i, jeg. Biter i til tennene knaser. Men det hjelper ingenting. Jeg tror ikke verden er et bedre sted fordi jeg ikke biter fra. Men så er jeg ikke så sikker på om verden blir bedre om jeg biter fra, heller. Jeg øver meg på å bare trekke på skuldrene og rusle videre. Ikke lett, overhodet ikke lett…

    3. Vi er vist litt like der du og jeg… Jeg er mester på å bite ting i meg i stedet for å få det ut og ferdig med det. Men så flink du er som prøvde! Og det var dårlig gjort mot deg å bare kjøre! Men dette må IKKE få deg til å slutte med å si i fra! Fortsett med det du 😀

    4. Ha ha ha.. Ja du må nok bli litt mer sint vennen… Jeg har begynt jeg også, si fra litt mer.. Værste jeg vet er kassakø i butikken.. Så åpner en ny kasse og de bakerste løper gor å komme først… Hæ?? Køkulturen suger… Skjer dette meg, slipper jeg alltid de som står forran meg i køen først.. Grrr

    5. Støvkorn: Ja, blir ofte litt PAFF jeg også, og får ikke ut særlig mye, bare små muse-lyder 😛 Men jeg øver… Man blir jo stresset av ting, og kanskje man ble litt mindre stresset hvis man hylte litt mer 🙂

    6. Jeg blir ofte så sint at jeg ikke får ut ett pip! Og hvis jeg gjør det så blir det så usaklig fordi jeg ikke klarer å tenke klart fordi blodet bruser i øra på meg! Men ja, en skulle sagt i fra litt oftere så en slapp å få høyt blodtrykk av irritasjonen!!

    7. Siv: Jeg har begynt å bite LITT, eller brøle som den lille musa på nederste bilde, på offentlige steder, hvis jeg føler det er noe feil, som trengs en liten korreks 😀 Bra du biter, man skal ikke gå på akkord med seg selv. Helt riktig 🙂

    8. Biter fra meg. Spesielt i jobb sammenheng… Ikke det at det alltid er like populært, men jeg nekter å gå på akkord med meg selv 🙂

    9. Åja….DA SNAKKER JEG MED STORE BOKSTAVER OG VISER HVORFOR JEG ER FØDT MED STEMMEBÅND…..jeg kan bli ganske så forbannet ja…prøver å være blid og hyggelig for det meste men så skjer det ting som gjør at jeg blir skikkelig sinna og da kommer det ut:))

    10. Min matgale verden: Ja, og du kan vel tenke deg hvor tydelig den fingeren var? Var nærmest HELE hånda, som slo litt slapt ut i lufta, Å NEI- liksom… Ja, neste gang skal jeg ta han SKIKKELIG 😀 Ja, regner med vi blir litt og litt bedre løver, med årene 😉

    11. Hi hi, du er herlig! Synes du var tøff jeg. Og han der trikkeføreren burde gå på kurs! Man TULLER ikke med damer over 40! Ta han neste gang du:) (Hvis du ikke er nektet for alltid etter å ha vist han fingern…;) knis…) Jeg er ikke ofte løve, men føler jeg blir det mer og mer med årene:)

    12. inneuteferdig: Nei, stakkars kalde løve… eller forfrossne mus…Var nok det jeg følte meg mest som der jeg sto.. Jeg tenkte på det etterpå: JASSÅ, var dette så sint du klarte å bli…ikke særlig å skryte av.. 😀

    13. Ideatroll: He-he, når du først biter… Synes jeg ser deg liksom 😀 Ja, jeg er litt i overkant tålmodig noen ganger jeg da… Så trenger å øve litt på det motsatte.. men som du ser blir det foreløpig mest muselyder ut av det, he-he.. Som du sier, det er viktigst å bite fra seg litt når det er oe urettferdighet inne i bildet 🙂

    14. Nja… det skal mye til, men når jeg først biter!!! Livet har lært meg tålmodighet, så ofte gidder jeg ikke bruke energi på å bite – med mindre det gjelder f.eks urettferdighet 🙂

    15. Jeg er nok veldig snill til tider, men stort sett har jeg blitt flinkere med tiden. Jeg vet at jeg kan, og nå gjør jeg det.
      Stakkars kalde løve sier jeg, ikke noe kjekt.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg