En liten venn på reise…. ;-)

Dette er historien om en liten venn på reise… Det er historien om vennskap som knyttes over lange avstander, gjennom bokstaver og ord, mellom av og til ansiktsløse mennesker.. Det er historien om hvordan man faktisk gjennom blogger kan finne seg folk man liker,som man har mye til felles med…. som man IKKE likner, men allikevel liker… Det er historien om hvordan man kan finne folk på tvers av alder, som man finner vakre og verdifulle, og som man faktisk bruker ganske mange timer sammen med… Selv om det ikke er ansikt til ansikt… selv om det ikke er stemmer som snakker, men hender… selv om det ikke er sånn at man strekker ut hånden og rører borti noen… Men man RØRER ved folk på en måte allikevel, og det har vært en ny opplevelse for MEG i hvertall.. 

Dette er historien om hvordan vi gjør verden bittelittegrann MINDRE, ved  å bry oss litt om hverandre her inne… om folk vi ikke kjenner EGENTLIG… Dette er historien om hvordan vi kan gjøre livet litt morsommere, og påvike hverandre, her inne… uansett på hvilket vis vi gjør det.. Dette er historien om hvordan vi kan gi hverandre en liten flik av VÅR sommer…

Og hvordan skal  nå dette skje? tenker du kanskje …  jo altså, å gi noen en liten flik av vår sommer: 

Vel, dette innlegget er nemlig  også historien  om en liten venn, som skal ut på tur, på sommerferie… Noen har kanskje sett denne skjønne lille skapningen før.. Møt VaniljeogPepper! Hun ifkk jeg av en bloggvenn med samme navn, rundt april en gang, fordi rotta antagelig trengte et nytt sted å bo, og litt miljøforandring.. Til 17. mai pyntet hun seg med sløyfe, og stakk til byen. Da jeg var syk, lå hun her sympatisyk med meg under et pledd 😉


Vaniljeogpepper

Denne skjønne lille skapningen skal altså på en liten sommerferie i sommer, fordi hun er lei av asfalten… Og fordi hun tenker det er viktig å samle litt inntrykk fra Norges land.. Hun tenker det er viktig å titte litt nærmere på  noen av disse fine folka fra bloggverdenen.. Så hun legger altså ut på en reise… Hun får billett med seg, en hamburger, så hun har noe så spise underveis, og hun vil besøke flere kanter av landet…  

Hun har ladet opp her noen dager, stasjet seg opp og vært på en liten prøvetur på landet..

 Hatt og solbriller er kjøpt inn..


Hamburgeren er er klar… Ligger i kjøleskapet til hun skal ut på den “STORE reisen”.. Onsdagen var bare en prøvetur, og krevde ingen niste..


Så var vi på full fart på tur  mot landsbygda….

Hun ville være førstemann ut døra… for å vise at det var ansvar og selvstendighet i henne…


Hun er veldig lei asfalten, sure sneiper og dårlig luft, så en tur på landet, og snart i RESTEN av landet er på sin plass..


Da er det full fart mot T-banen….


Vel framme på Oslo S, var det mye å se på og tøffe rulletrapper å holde styr på…


Man må passe på å gå på do, før man begynner på den lange togreisen…


Så var det bare å vente på toget 😉


Vaniljeogpepper var fornøyd med sitteplassen hvertfall…


Og endelig var vi framme, på landsbygda… for en liten overnatting. hos min mor ;-). 

Så, som du ser, nå har hun øvd… Hun vet hva det vil si å være på tur… Og derfor sender jeg henne nå på egenhånd på tur ut i Norge… Siden hun er litt liten til å reise alene, får hun ikke reise med tog og fly sånn på egenhånd.. Men hun må reise med post-flyet… Hun kan altså finne på å besøke deg.… Og havner hun i postkassen din, må du ta godt vare på henne en bitteliten stund… Hun vil ikke bli lenge.. Men hun vil gjerne være en natt… Hun vil også at du kjøper et prospekt-kort fra stedet du bor på, legger i pakken, og sender kortet og HENNE videre til neste på billetten/listen..   Så pass opp, plutselig kan det være du som får besøk.. 😉

Med dette innlegget er jeg med i en konkurranse hos en av mine bloggvenner. Siv på 18 år. Ta deg en tur inn og sjekk konkurranse-oppfordringsinnlegget hennes.. kanskje får du lyst til å være med selv.. Men dette innlegget mitt er ikke bare et bidrag til konkurransen, men også et lite prosjekt for sommeren.. En herlig sommerferie, for en liten venn.. som jeg fikk av en bloggvenn.. Og det hele er egentlig bare er et lite symbol på hvilke herlige, morsomme, fargerike, rare og varme folk vi kan møte her inne.. Og kanskje der ute også… i løpet av sommeren… eller senere en gang 🙂

Til sist kommer Vanilje-rotta og kortene tilbake til meg… og da er reisen avsluttet for den gang.. og jeg er nok sikkert lykkelig som dette:


Håper de som får besøk er med på å sende henne videre 🙂 Hun starter turen i morgen 🙂

Ha en strålende dag!
 

32 kommentarer
    1. Anne: Ja, og NÅ er den sendt på tur, på EKTE, rundt i Norges land, til ulike blogger… med posten 😉 Men jeg fikk adressen din litt sent, så den var allerede sendt, og listen med navn og adresser på hvor den skulle 🙂 Så den får ta seg en tur til deg ved juletider i stedet for 😀 ha-ha 🙂

    2. Ha ha, nå fikk jeg meg en god latter 🙂 Så utrolig artig påfunn da..hi hi… går her og småler for meg selv. Ser den likssom for meg der den tripper rundt på t.baner og på do…hha ha..herlig og orginalt… 🙂

    3. Flaggermusvinger: Ja, nå skal ho ut å reise, jeg har lagt melding i innboksen/meldinger hos deg 🙂 Håpet nemlig du var klar for litt besøk 😀 Hvis du tar en titt i innboksen før du legger deg? 🙂 Klemmer <3

    4. hehe! Så moro det blir å følge rotta di rundt på ferie! Håper den får mange gode opplevelser, den er velkommen i postkassa mi også! 🙂
      Jeg ler så av bloggen din, deg og de sprudlende ideene dine! 😀 <3 Klem

    5. eljos: Jeg håper alle hun besøker på turen, tar vel i mot henne, og sender hen videre, til neste på billetten 😉 Så får hun en fin tur, jeg får fine kort og den kommer helskinnet og fin hjem igjen til meg. Hun har allerede et lite merke på siden med en plasterlapp over 😀 Men hun er ellers i fin form og med hatt, briller og hamburger 🙂 Sjekk postkassen med jevne mellomrom da ;-D

    6. Helge: Ha-ha, Tore på sporet 😀 Nei, faktisk har jeg vel aldri sett et program med han… Men jeg vet hvem det er da 🙂 Ja, solbrillene var ikke lette å få til.. Finnes ikke mange solbriller å oppdrive til små rotter 😉 Hun får med seg billetter, så folk underveis vet hvor hun skal sendes neste gang 🙂 Ja, kanskje vi hører om henne underveis 😀 Ha en fin kveld 🙂

    7. Du verden for en innledning på innlegget, lært mye av Tor på sporet? Håper den får en fin reise og at den gir livstegn fra seg underveis, og at alle tog er i rute. Forresten stilige solbriller hun med seg, kanskje litt store men det er viktig og beskytte øynene mot støv og insekter når man er såpass på bakkenivå som denne krabaten er. Ha en fin kveld.

    8. Marit: Ja, litt helg får du jo 🙂 Håper du får fint vær 🙂 Jeg blåser i været, for mandag er det fint uansett. I morgen drar DYRET på reisen sin 😀 Ha en fin jobb-kveld 🙂 Klem <3

    9. muumimamma: JA, jeg håper virkelig at folk synes det er litt moro, og at hun får reist litt 🙂 Jeg sender henne ikke verden rundt,men hun skal innom NOEN steder hvertfall 🙂 Jeg har jo en del adresser etterhvert ;-D Klem <3

    10. Engla: Hi-hi, hold øye med postkassene deres sier jeg bare 🙂 Man vet aldri hvor hun lander 😀 Ha en herlig kveld du også søte Engla 🙂 Klemmeflat<3

    11. Fru Stussli: Bra du fikk tilgang på litt nett 😀 Ja, Vaniljen spinner rundt og glerder seg til tur 😀 Hun reiser i morgen 😉 Og jeg reiser mandag 😀 SÅ er vi på vandring en stund, men Vaniljen er nok borte lengst 😀 Kos dere i helga 🙂 Klemmer<3

    12. Min matgale verden: Så bra du synes det 🙂 Fint at folk liker ideen 😀 Hun reiser i morgen, for JEG reiser mandag.. og hun må jo komme seg avgårde 😀 Stor klem, og pass på postkassen din 😀 Klemmer <3

    13. Backside: Ja, bortsett fra at her er det ingen evig lykke eller sjokoladeboller i premie, hvis man lar være å bryte kjeden 😀 Her er det bare et besøk som er kosen 😀

    14. Nok et fantastisk innlegg fra deg. 😀 Hahaha .. gøyal start på helga. Eller helga mi starter ikke før 22.30 i dag, og varer til søndag kl. 15.00. Men litt helg er det jo iallefall. :o))

    15. For ett herlig innleg 🙂
      Da er det bare å ønske VaniljeogPepper en riktig god tur <3
      og en riktig god helg til deg fineste frodith <3
      Go´klem fra Engla

    16. Hihi! Så søt!
      Det der blir jo nesten en form for kjedebrev vi sendte “før i tiden”! Hehe, nå følte jeg meg gammal!!! Haha!
      Lykke til på reisen lille rotte!!:)

    17. Siv: Ja, vi er alle litt på reise i sommer, så Vaniljeogpepper får bruke den tiden hun trenger <3 Bra du likte innlegget, at det passet inn 😀 Hun skal litt hit og dit men ikke til ALLE jeg kjenner da 😀 Starter turen herfra i morgen 😉

    18. Lady August: Jeg skal ikke rydde det minste i dag:-D bare treffe fine venninna mi i byen, og surre rundt noen timer med henne 😉 Så må jeg pakke litt i kveld.. begynne litt hvertfall.. har tre dager på meg, skulle vel holde 😉 Ja, hold øynene opp for Vaniljeogpepper i sommer 😉 Noen får garantert besøk, og man vet ikke hvem eller når, ha-ha 😀 Ha en nydelig dag, klemmeflat <3 <3

    19. Heisann, for en reise den rotta vil få! Hurra! Jeg er jo også på rundttur, men rotta får nok den lengste turen, vil jeg tro 😉 Håper den blir fornøyelig også! Hurra for super innlegg i konkurransen!! 😀

    20. hahaha så noen skal på sommerferie 😀 Jeg har hatt en bamse hjemme hos meg som skulle ha dagbok en heeeel uke før den dro videre, bare at den skulle leveres tilbake etter en uke og det gikk jo ikke for da ville bamse være her hos meg, men 28 sure førsteklassinger gjorde at jeg tilslutt måtte sende bamse videre, de lovde at han skulle komme snaaaart på besøk igjen…men det har ikke skjedd ennå hehe. … men nå får jo noen besøk snart igjen :DDDDD Ha en suuuper dag søs, her skal det ryddes <3 klæmmeflat 🙂

    21. Det er sant. En kan aldri vite kvar den tar turen 😉 Spennende 🙂 Håpar han tar turen innom ..han er ivertfall hjertelig velkommen 😉

    22. Lisbeth Pedersen: Hi-hi, ja det er jo ikke godt å si hvor hun tar turen, så det er bare å sjekke postkassen i løpet av sommeren 😉 Eller LITT anelse har jeg vel, hun har jo billett 😉 Stor klem til deg på denne fine fredagen <3

    23. Å sååå kjekt 🙂 Dette blir gøy. Håper jeg får besøk av vaniljeogpepper snart, han er velkommen.
      Håper reisen går fint, og at han kommer trygt hjem igjen.
      Ha en superduperfin fredag 🙂
      Klemmer

    24. Hihihi….må le litt av bildene du har tatt av vanilje og pepper 😉 😉 😉 Dette var jo ein rett og slett herlig ide`:D:D Gleder meg til å følge reisen 😀 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg