To nydelige blomster, to friske pust..

Det står to vakre blomster i vasen min… De er ulike.. kan ikke sammenliknes.. Har farger og mønstre, som absolutt ikke gjør dem til samme sort plante.. Men samtidig har de det til felles at de er fargerike, de virker rett fram og ærlige, de lar seg ikke plukke på nesen og de er friske pust her inne på bloggen og sikkert også ute i den virkelige verden.. Så hvem er disse to vakre plantene,som pryder bloggen min i dag? Jo det er Fru Stussli og Lithanna. De har begge bursdag i dag!!!

 

Fru Stussli      

er på tur,  “as we speak”,  for å snorkle og svømme i varme gode strøk i dag. Både svømming og snorkling er noen av hennes favoritthobbyer, så da passer det med slike reisemål, hvor hun kan ligge å vake i vannet som en dupp.. Hun liker både England og Frankrike, men i år skal hun ikke dit, men annet sted.. Hvis dere vil vite hvor, får dere følge med på bloggen hennes.. jeg regner med hun sender postkort.. Bente er en knakende flott dame. Hun er verdens beste og morsomste mor tror jeg, og syr, hekler, strikker, fotograferer,  pusler og lager ting døgnet rundt. Hun virker å ha bein i nesa, en kreativ hjerne og varm og god, slik jeg har lært henne å kjenne så langt. Hun har massevis av humor, og hun tok et sjokobad en kveld med meg her inne på bloggen, en kveld jeg trengte å få tankene over på noe morsomt. Så sånn sett kjenner jeg henne som både morsom, og som omtenksom i samme øyeblikk 🙂 Sjokobad i solnedgang gjør susen.. 🙂

Bente og familie elsker dyr, de har flere katter.. Og er det en stakkar i nærheten som er blitt husløs (en katt altså) , så er det helt klart at Fru Stussli og co tar seg av dem.. til eierene kommer og får dem igjen.. eller de blir av og til værende hos Bente. 

Fru Stussli jobber i sin manns firma som alt-mulig-dame, fra skriving, fotografering og korrekturlesing til alt mulig som  trenges, og det tror jeg hun gjør aldeles utmerket 🙂 Innen filmsjangeren, liker hun best krim. Hun er glad i fotball, og KIL, Rosenborg og ManU er favorittlagene. Hun trener både svømming, sykling og går koseturer med familien.. Hun har datteren boende hjemme, en nydelig jente som Fru Stussli syr masseivs av klær til ,og Emma elsker dem 🙂 Ellers har hun en sønn som bor for seg selv, pga skoleplass, men kommer hjem til resten av flokken og da koser de seg veldig hele gjengen. Fru Stussli har en egen liten bedrift også, hvor hun selger tingene sine, på nett 🙂 Sjekk Fru Stussli.no, så finner dere ut 🙂  Hun har altså en blogg stussli.blogg.no og  den siste som er en nettside for tingene hun selger 🙂

Lithanna    

er en søt jente, som jeg har kjent et par månedere her inne. Hun jobber som vekter, og sitter i resepsjon på dagtid. Dette har hun fortalt meg selv.  Hun har det ofte travelt om morgenen, jeg leser ofte morgeninnlegg fra henne på mårran, og da er det full fart og hun kan noen ganger komme litt skjevt i gang.. Hun forsover seg litt av og til, men da løper hun ut døra uansett, for på jobb skal hun. Hun er veldig pliktoppfyllende, og legger seg ikke syk med mindre hun er havldød, er min erfaring… Så en litt skjev start om mårran hindrer henne ikke. Hun kommer seg dit hun skal, og om maten mangler eller annet er blitt glemt på vei ut døra, så kommer gjerne mannen hennes med det på jobben 🙂 Lithanna er kristen, og skriver om det på bloggen,uten å være misjonerende 🙂 Hun liker å reise til steder med historie, eller andre spennende steder. Hun er glad i  bøkene til Ken Follet, og den lidenskapen har vi til  felles. Her er det snakk om bøkene “Stormenes tid” og  “I all evighet”.  Lithanna har til og med skaffet seg en mail fra forfatteren himself!! Lithanna liker også filmer som Ringenes Herre, Hobbiten og slike. Favorittfargen er grønn, og av hobbyer er:  Hærkamp, sang, kor og tegning noe hun nevner. Hun skriver også på en bok, og har en hund, Kera, som hun elsker over alt på jord, og som hun trener med titt og ofte 🙂

Lithanna virker som en jente som jeg tror ikke bare har hatt det lett da hun var yngre, men har hun det  som plommen i egget med samboer, hund og en bestevenn hun skaffet seg på blogg her, Legohuset 🙂 Nevner man den ene må man nevne den andre, så nære og gode venner er de, får jeg inntrykk av 🙂 Lithanna er rett på sak, gjør seg ikke til og står for ting hun mener og hun  er bld og snill virker det som 🙂

SÅ JENTER:

Dere er to nydelige blomster begge to, og jeg vil bare ønske dere GRATULERER MED DAGEN!! Håper dere får en fantastisk dag, mye god mat og kaker, mye pakker, mye klem og kos, mye sol og fint vær og en dag full av opplevelser.

Store klemmer fra meg, og de andre her inne. Måtte dere bli minst  100 år begge to <3<3

Her er kaken, som er en gammel gjenganger her hos meg .-D Men den er god fremdeles, holder seg godt  😉 Have a bite!

 

Og til deg som leser dette:

Håper du tar deg en tur innom disse to og gratulerer 🙂 Det er to fine damer <3

Skal du selv gjøre noe hyggelig i dag? 

 


 

35 kommentarer
    1. dandilion: Ja, jeg er litt allergisk jeg også… allikevel er det jeg som har fått klippejobben hos mamma 😀 ja-ja, tåler det av og til 😉 Jeg skal begynne å ta en sydentur i året, MINST EN… Det er så viktig å få NOK sol merker jeg.. Har ikke hatt stort med sol på flere år.. og før husker jeg at de strålene man får, hvis det er litt mye, gjør at jeg holder energien og humøret på et annet plan hele vinteren 🙂 Deilig. Så nå har jeg ladet og lagret 😉 Ha en fin kveld 🙂 Klem<3

    2. Min matgale verden: Du har GOD tid på å bli brun du.. Jeg hadde bare en uke.. og det var tydelig ikke nok.. er bare litt sånn mørk off-white fremdeles 😉 Men jeg skal til mamma i morgen, og klippe gress i shorts og bikini, og satser på å kunne bruke den nye gule toppen min på slutten av uka jeg også 😉 Du må jo ha MASSE reisefeer nå? Syden i mange dager, og rett videre på Norway cup og ferie her og.. 🙂 Skikkelig herlig sommer <3 Gleder meg til å treffe deg 🙂

    3. He, he… Biler 2 😀 Morsom! 🙂 Sol og varme gjør godt. Neste sommer blir det nok en tur sørover. Kjenner det er godt med en tur sørover der gresset er avsvidd når pollenet er i lufta her hjemme. Hjelper på at vi ikke har plen, da 🙂

    4. dandilion: Ja, det er moro med Kino da, og gratis er jo flott 🙂 Hvilken film? Jeg er også veldig trøtt om dagen, selv med sol og pent.. eller kanskje akkurat derfor.. Jeg var trøtt i Dubrovnik også.. med all den sola, men energien ELLERS var på topp da, og forsåvidt her hjmme også.. På oppadstigende, etter en litt slitsom vinter og vår 🙂 Stussli var glad,og varm og god på Rhodos 🙂 Herlig 😀 Hun skal nok kose seg og snorkle masse 😀 Ha en fin kveld 🙂

    5. Hi hi, ja jeg må jobbe litt med brunfargen før jeg pakker ut de gule klærne;) Vi reiser natt til lørdag, til Oslo. Parkerer bilen på Gardemoen og tar fly derfra lørdag i 17 tiden. Så er bilen klar til NorwayCup når vi kommer hjem:)

    6. Herlig innlegg, Frodith! Du er så god med sånt 🙂 Nå har jeg vært innom hos Fru Stussli og gratulert og tar aldeles straks turen inn til Lithanna. Vi har vært på gratis sommerkino i dag. Jeg sovnet. Skylder på gresspollenet som svirrer i lufta 😉 Vi fant ut av det med sommerkino forrige og jeg har bestemt at vi skal på kino de onsdagene vi har anledning til det i sommer. Kjekt med slike ting 🙂 Og så er det bare en kort spasertur unna. I dag var vi mange som gikk sammen. Koselig! 🙂 God kveld! 🙂

    7. Min matgale verden: Nå drar dere fra meg alle sammen 😛 Og jeg skal være her i blåsten og kulda 😀 Neida, her blir det bra også. Og jeg unner dere så veldig turene, det er så herlig 😀 Du drar på fredag? Fru Stussli er godt installert nede på Rhodos allerede 😀 Ja. uvamt for deg med jobbing på en onsdag da, men greit når det er snart ferie 🙂 Jeg har prøvd å lande litt i dag… Har du noen gule ting klar for kofferten? Jeg tror du blir fin med de gule klærne til alt det brune 😀 Klemmer <3

    8. Sånne flotte blomster! Jeg har vært på jobb på en onsdag, det var rart, jeg tror hele tiden det er torsdag, og jeg er IKKE klar med pakking og greier, så bra det er torsdag i morgen;) Klem

    9. Flaggermusvinger: Ja, moro å lage bursdagsinnlegg 🙂 Når man vet når folk har bursdag 🙂 Jeg kjenner jo etterhvert ganske godt de leserne jeg har 🙂 Og da er det lett å lage noe hyggelig til folk 🙂 Ha en kos kveld 🙂 Klemmer <3

    10. Fru Stussli: Så kkoselig at du likte det og at du fikk sett det 🙂 Du har med brett kanskje 🙂 Kjenner igjen hjertene fra nettbrettet mitt 😀 Og du sittter ned i Sydens glade varme, Syden med stor S, Rhodios. Stor R 😉 Dere må kose dere så masse atte, jeg skal farte rundt her hjemme å treffe bloggere 🙂 LIVE Hi-hi 🙂 Store bursdagsklemmer til deg <3<3

    11. ladyaugust: Jeg ble lei også, av å prøve å handle gardiner… ENdte opp med fint undertøy til meg selv i stedet for, og god middagsmat 😀 Mobil-sim-kort og gardiner får vente til en annen dag… Klemmeflat <3

    12. Helge: ja, selv om vannet her til lands er litt kaldere, så er det veldig deilig hvis det er varmt ute 🙂 Det var faktisk litt kaldt i Dubrovnik også, Adriaterhavet.. Men bedre enn det ofte er her 😀 Koselig at du har vært innom begge og gratulert 🙂 Ha en fin kveld du også, med skogstur og andre sysler 🙂

    13. jeg har klippa bittelitt gress, og så ble jeg lei, så nå skal jeg en tur innom studio og hjelpe litt til. Det tror jeg 😀 Ha en snuppings dag du også <3 klæmme 😀

    14. Har vært innom begge to og gratulert dem begge. Gratulerer til begge nok engang. Det er sol ute men har blåst litt idag og bra var det. Fikk vite at foreldrene mine kom hjem fra sørlandet i dag så drar ditt på lørdag etter jobb. Ellers blir det en en skogstur etterhvert men ikke noe bading i dag tror jeg maks litt vassing. Bada i går på Kalvøya og det blir flere badeturer etterhvert. Liker den slags veldig godt så når man har muligheten til det så gjør man det. Steller i stand noe middagsmat senere i dag. En fin kveld til deg.

    15. Livsrom: Hi-hi 🙂 Og heg hadde ikke hatt anelse heller om jeg ikke hadde fått lurt ut datoene for fødselsdager, på det ene innlegget mitt.. 🙂 Det er veldig koselig å lage sånne innlegg, og håper folk føler jeg har catchet hvem de er 🙂 Ha en fin dag 🙂 Klemmer <3

    16. Du er så fantastisk generøs med dine bursdags-hilsener:):) Husker hvor flott jeg sytes det var på min dag:) Nå skal jeg titte innom de to, men hadde ikke hatt anelse om bursdagen deres om det ikke hadde vært for deg:):)
      Klem<3<3

    17. ladyaugust: Hei på deg snupps <3 Du er oppe og i gang? 🙂 Jeg har landet litt mer i dag, og skal bevege meg ut i verden her. Må ta fatt på dette rotte-huset... eller var det rote-huset 😉 Ha en flott dag du også, kose deg med sol og glede 🙂 Klemmsøsklemmen <3

    18. familienreiseglad: Ja, det er to fine jenter 🙂 Hygglig at du kom innom og gratulerte 🙂 Det er jo en av de som er reiseglad på ferie i dag også, så jeg håper hun stikker innom utpå kvelden og ser dette 😀

    19. Engla: Ja, nå må vi feire dem 🙂 selv om Stussli-damen ser vi vl neppe i dag.. Jeg har varslet henne om dette, men hun er jo på fly og tur 😀 så vi får feire litt uten henne 😀 Ha en fin dag skjønne Engla <3

    20. zentia: Takk for det 🙂 Jeg liker å lage burdagsinnleggene 🙂 Har jo fått snoket til meg bursdagsdatoene til noen og enhver, men ikke alle 😉 Og da er det kos å gjøre stas på dem 🙂 Ha en fin dag Zentia, koselig at du er på blogg igjen fast og liker godt den nye bloggen din 🙂 Ha en fin dag 🙂 Klem <3

    21. inneuteferdig: Jeg får med meg de som har svart på innlegget mitt hvor jeg fikk inn bursdagsdatoene vettu 🙂 de som ikke har svart på det får jeg ikke ordentlig med meg 😀 Men moro å lage litt stas på de som man vet om 🙂 Håper du får en fin dag også 🙂 Klemmer <3

    22. Ååååh du altså:) tusen takk for så fine ord om meg då♥sitter på busstoppet her og bare gliser 🙂 imponert over hvor mye du vet/husker om meg 🙂
      TUsen takk igjen! Så morro å få heders innlegg. På morgenen.
      Nå skal jeg besøke strussli sin blogg. 🙂 fin dag å ha bursdag på :p

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg