Fra en annen synsvinkel….

Når man er så lang som meg, så er man vant til å se mange ting høyt oppe i fra… Du skal passe deg hvis jeg kommer på besøk.. Jeg kan se også der du IKKE tror jeg kan se… når det gjelder støvtørking og sånne ting… Nå er det en annen sak at jeg IKKE bryr meg stort om støvtørking og slike ting da.. Så du har ikke stort å frykte egentlig.. Jeg mangler jo ttotalt det husmorgenet som du vet… Vel, SÅ høy er jo jeg da ikke heller, og jeg er flink til å sette meg inn i andres situasjon, både når det gjelder mentale ting, men også rent fysiske ting.. Hvordan vil det være å være å se ting for en bitteliten person…? Eller bare et bittelite dyr? 

Jeg har fått veldig sansen for å se ting fra en litt annen synsvinkel, og fotografere det. Det blir mange flotte effekter. Så her er et lite innblikk i de små sin verden, bildene er tatt i går::


Først ute og flyr, høy, høyt oppe…. flakse, flakse… lande….


Sånn ser verden ut i Lilleputt-land 


 Ikke lett å være liten i dette, og ha VELDIG lyst på litt nektar.. hvis du ikke kan fly da…. 😉
 

 

 Og disse bilden under her har jeg  tatt tidligere 🙂

Har i det hele tatt stor sans for å gå ute i naturen og se etter spennende fotomotiver og nye synsvinkler… selv om kvaliteten og teknikken ikke alltid er så høy kanskje..

Hva er du mest opptatt av når du tar bilder? Komposisjon eller motiv?

32 kommentarer
    1. Flaggermusvinger: Ja, jeg synes det er noe som blir veldig fint sånn unnenifra. Den rosa blomsten ble jeg veldig fornøyd med 🙂 Føles som i et eventyr, og lyset ble så herlig gjennom kronbladene 🙂

    2. Miriam: Hi-hi, ja det er ikke så nøye hvertfall, det viktigste er at det er gøy å lete fram motiver, og komponere lit,og at resultatet blir bra 🙂

    3. Nei det er ikkje juks 😉 Synes ikkje du skal tenke på det 😉 du har sikkert eigne program du trykker på som tar portrett, natur og sånt ? Det er jo bare kameraet som stiller det inn isteden for deg 😉

    4. Miriam: Nei, det er sant 🙂 Jeg gjør nok begge deler også,men som sagt det tekniske er jeg dårlig på… har helautomatisk-kamera.. Kan ikke med sånn, lukkeråpninger, lukker-tid.. Iso osv.. sånn kan jeg ingenting om ;-D

    5. Herlige og fine bilder 🙂 eg er mest opptatt av motivet, men det er ikkje så enkelt å få eit fint bilde av motivet uten å komponere litt 😉

    6. Lithanna: Jeg har vært ute og lekt med kamera i dag også, og det gikk mest i komposisjon MED motiv 😀 ha-ha, det ble en rar forklaring 🙂 Men gøy var det hvertffall 😀 De kommer en annen gang.. Jeg likte kjempegodt den rosa nr 2 også 🙂

    7. Åh, nå fikk jeg lyst å treffe deg enda mer 😉
      Og så utrolige flotte bilder. Likte veldig det rosa der, nr 2. Nydelig 🙂
      Jeg prøver å tenke komposisjon først og fremst på bilder jeg tar. Ivertfall hvis jeg skal leke flinkXD

    8. Engla: Koselig du synes de var fine :-)Ja, her knipses det løs om dagen 🙂 Mye fint å ta bilder av 🙂 i varmen 🙂 Ha en super dag du også fina 🙂 Klemmer i fleng <3

    9. Wow, så fine sommerbilder <3
      Gøy å se ting fra litt andre vinkler 🙂
      Ønsker deg en fortsatt fin sommerdag fineste frodith <3
      Klem fra Engla.

    10. Oslopadde: Ja, de bildene her tok jeg i går, noen av dem,, og noen for lenge siden 🙂 Helt enig med motiv og komposisjon, men skulle kunnet noe teknisk også, litt mer 😉 Gøy med dyr og blomster, blomster, planter nesten enda mer takknemmelige motiv, for de stikker ikke som dyra 😉 De flytter seg så lett 😀 Ha-ha 😀 Takk for turen <3 Godt å få luftet seg litt, og ble noen fine bilder også 😉 Klemmepaddeflat <3

    11. Ååå så mange fine bilder du har tatt 🙂 Jeg liker godt å ta bilder, og nå som det er mulig å ta maaaange bilder, og så slette mesteparten, så tar jeg gjerne 10-20 bilder av motivet når jeg først er i gang. I dag, for eksempel – da vi var på tur – tok jeg sikkert 10 bilder av deg 🙂 Jeg er opptatt av både-og – motiv OG komposisjon. Og jeg liker godt å ta bilder av dyr og blomster i naturen.
      Takk for turen i dag, ha en deilig kveld, og en fin-fin uke 😉 Paddeklem 🙂

    12. Vanja: Har lyst til å melde meg på kurs jeg også 🙂 Jeg er mest motiv foreløpig jeg også.. og synsvinkler… men teknisk kan jeg NULL 😛 Håper du har en fin dag 🙂 Sol på deg? 😀

    13. Livsrom: Nei, det er ikke vits i å ta seg selv for høytidelig 🙂 Jeg tenker sånn når jeg farter rundt omkring, “det er ingen som kjenner meg her”, så det er da ikke så farlig” 😉 Og så setter jeg i gang.. Har vært ute en tur i dag også og knipset litt 🙂 Ha en fin søndag du også 🙂 Klem <3

    14. Kjekt med ting som er litt annerledes. Jeg er opptatt av motivet, men kan ikke å ta bilder godt nok enda. Planen er faktisk å melde meg på et kurs. Da regner jeg med at det kan bli bedre og enda mere gøy. Bildene skal jo formidle det jeg opplever og ser.. Klem

    15. Flotte bilder! Jeg syns også det er spennende å variere synsvinkelen. Sikkert morsomt å se oss ligge flatt på bakken for å komme under blomster og andre foto-objekter:):)
      Hva gjør men ikke for kunsten????hehe……. Men så er det sikkert ikke alle som tar seg selv like høytidelig heller….;);)
      Ha en forts fin søndag:)
      Klem<3

    16. Ja, jeg tar gjerne alt fra 100-600 bilder på tur med Trollene. Mange hvis vi er på nye plasser- ikke så mange der hvor vi har gått tusen ganger før. Det er sjeldent jeg har mer enn maks 10 bilder jeg blir fornøyd med av typ 400 bilder 😛 Da snakker jeg om slike bilder hvor du liksom blir imponert over deg selv (for min del handler det mest om flaks- ha ha) 🙂
      Men det er så gøy når man virkelig får til det ene bildet- slik som ditt bilde her- alt var liksom så perfekt med lys og vinkelen var jo helt rå 😀

    17. Elin Slåen: Jeg likte kjempegodt det med de rosa blomstene selv,synes det ble herlig med sollyset som skinner gjennom kronbladene. Det ble ALT jeg kunne tenke med 🙂 Veldig fornøyd selv.Man TAR og TAR bilder, snap snap.. men bare NOEN blir så fine 🙂 Takk takk 🙂 Ha en fin dag du 🙂 Klem

    18. Min matgale verden: Nei, jeg har ikke ligget der nede, jeg lot flua ta kameraet med seg 😀 ha-ha… Nei.. en liten fotohemmelighet, knis.. 😉 Jeg er mest opptatt av motivet, at det kan være noe spennende, men motivet kan være spennende OG være en blomst… om jeg tar bildet fra spennende vinkler… SÅ det er vel en blanding… 😀 Men jeg kan INGENTING om ISO og lukkeråpninger og sånne ting.. Jeg har AUTO, og bare KJØRER PÅ 🙂 Kose deg med frokosten Kjersti, de er jo batteriet for langt utpå dagen 🙂 Stor sommer og sol-klem <3

    19. Fru Stussli: Så spennende å la Emma fare rundt med kameraet 🙂 Da får man jo virkelig se HVA de tenker er morsomt å avbilde, og du får dette med vinkler og syn fra en som er mindre 🙂 Barna har dessuten som du også påpeker et litt annet “filter”, og velger helt andre motiver :-)Herlig! Hadde vært gøy å se noen av de bildene hennes 🙂 Ha en superfin sommerdag selv Fru Stussli 🙂 Klemme-sol-klemmen <3

    20. Helge: Jeg er ikke så lang 😉 Bare nesten 180 cm, og det er jo ikke så langt nå til dags 🙂 Men man har jo god oversikt over ting 😀 Aldri prøvd bilder gjennom solbriller.. Det må prøves. Ha en fin dag med familien 🙂 Herlig vær 🙂

    21. Flotte bilder fra et lilleputt-perspektiv. Lå du hodet nedi blomstene du da, lang som du er,
      med bena krøllet utover;) Jeg liker både komposisjon og motiv, og tar ikke lengre bilder der vannskorpen er skjev… Har blitt veldig nøye på at bakgrunnen skal være “riktig” og ikke ligge på halv åtte:) Merkelige greier. Men innimellom er jeg mest opptatt av motiv, og av og til må man bare knipse, før øyeblikket er over. Voldsomt så mye jeg hadde å si om dette. Nå skal jeg spise frokost. Helt fantastisk frokost her nede….og for en frokostelsker som meg, er inkludert frokost helt genialt! Ha en fin dag. klemklem

    22. Motiv tett fulgt av komposisjon, men det handler jo i grunn om hvordan vise motivet fra den beste vinkelen, i det beste lyset og med den beste bakgrunnen 😀
      Jeg blir alltid så fasinert når jeg lar Emma gå rundt med kamera. Så får jeg se hvordan verden ser ut for henne. Hun er ikke superliten med liten nok til å se verden fra en annen vinkel. Dessuten er det heeeelt andre ting som er viktig å vis for henne enn for meg 🙂
      Har noen bilder hun tok som 5 åring på vinterfestival, der du ser ting fra gjennom beina på voksen 😀 Hun satt på akebrettet sitt og ble dratt rundt av oss. Der tok hun sine bilder og det ble veldig bra!
      Ha en strålende sommerdag fineste frodith
      Stoooor sommerklem

    23. Det er både fordeler og ulemper uansett om man er kort eller lang. Er 188 cm sjøl og trives med det, hvor lang er du? Når jeg tar bilder er det motivet som teller, så lyset. Så tenker jeg avstand og hva som er budskapet i bilde, eller humoren i det. Har du tatt mms når du har solbriller foran kamera? Det har jeg og det funka fint. Skal senere idag på grilling til søster, tenkte og ta med kamera. Småbarn er alltid et bra motiv, barn er ekte, søte og gjør seg sjelden til.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg