Enda en liten raring..

Helgen har vært herlig så langt.. Har vært på landet en tur, og kommer tilbake med mer om det senere..  Ville bare la deg hilse på en liten venn.. Jeg er visst plutselig blitt en KUNST- dame, skjønner jeg, for jeg har stadig vekk noen innlegg om kunst og kultur, ha-ha.. Ja, jeg synes det er gøy å gå å titte på ting, og av og til kjøpe noe.. Men jeg er ingen riking, så det er ikke store og dyre sakene det blir. I  tillegg er jo leiligheten bitteliten, og hvis ikke du hadde visst at jeg er 178 cm hadde du trodd jeg var teskje-kjerringa… med alt det småtteriet jeg kjøper meg ..


Fin liten raring av Christine Hald


Og her er størrelsen… Det er ikke teskjekjrringas hånd, og hellr ikke en kjempes hånd… Hånden er min, og bildet er litet, som leiligheten.

Det er ikke størrelsen det kommer an på , men at man liker uttrykket, ikke sant?  

 

46 kommentarer
    1. Lisbeth Pedersen: Deilig med hotell-ferie, det liker jeg også 😀 Da er det VELDIG ferie liksom 🙂 Ja, du skulle absolutt vært i Vestby, det er mellom Oslo og Moss. Skal prøve å finne ut hva den heter, butikken. Jeg er sikker på at du ville handlet deg fra sans og samling 😀

    2. Nei vi har ikke hytte på Gol, bor på Pers Hotell. Herlig komme til du å dekket bord hver dag 🙂
      Stor stoffbutikk, da skulle jeg absolutt vært i Oslo. Vi har snakket om å kjøre til Oslo, for min mann vil på Ford Mustang butikken som heter PonyParts.

    3. Lisbeth Pedersen: Koselig på Gol da 🙂 Har dere hytte der eller? Man trenger ikke dra LANGT for å kose seg og ha ferie, det er helt sikkert <3 Ja, du må igang med syingen igjen. Du skulle vært på Vestby en tur. De har en kjempestor sy-butikk, stoff og garn, Den STØRSTE på hele sør og østlandet. Jeg har aldri sett MAKEN til stoffer. passet perfekt til vesker og duker. Folk kom visst langveisfra for å kjøpe stoffer der. Og da kjøpte de STORE kvanta. Er du i Oslo, så ta deg en tur dit og bestill. Ligger rett utafor Oslo en liten halvtime med tog 😉

    4. Å den var da stilig 🙂
      Vi er akkurat kommet hjem fra ferie, har ikke vært lengre enn på Gol, men der trives vi. Hadde 32 grader på det meste, jeg syntes det var litt for varmt.
      Neste uke er det meldt regn, så da er det vel snart på tide å ta fram symaskinen igjen.

    5. ladyaugust: Ja, i mårra er Ikea stengt uansett… 😛 Du får nok bake noen av de herlige kakene dine 😀 Jeg skal angripe is-boksen i morgen!! Ha-ha.. jeg tror jeg har samme forhold til IS som du til krokodiller og sjokolade 😀 Liker det NESTEN bedre enn mørk sjokolade 😉 Bare nesten:-D Og egentlig burde jeg jogge, men har glemt joggeskoene hos mamma, og er fryktelig støl etter GAustadtoppen… så … Kanskje best jeg blir her… 😉

    6. goood ide 🙂 I dag fikk jeg sååå lyst på kake, så blir nødt en dag til å enten smekke sammen ei eller kjøpe ei slafse 😀 eller få noen til å ta med fra Ikea såklart 😀 Ostekake uten ost er jo supergodt 😀 og sjokkokake og marsipankake og smultisser og sjokkoboller og skolebra ogsuksessterte og vannbakkels og slafse mååååå til ikea eller få noen til å ta med :DDDD

    7. Oh! Gleder meg til å høre!!
      I morgen skal Hr og Fru ut på tur i skog og mark, mens barna skal underholde hverandre. Så da er det best å stupe i seng og våkne uthvilt 😀
      nattinatt

    8. Fru Stussli: Jeg har vært på overnattingsbesøk, sammen med søsteren min hos mams. Og mye kjekt på dagen i dag, så hatt liten tid ved tastaturet, før i kveld 😀 Gjlort mye kos 🙂 Kommer i morgen.. Og jeg har vært i verdens beste stoff og garnbutikk, som du MÅ dra til!! Litt dårlig med KLÆR-stoffe, men ALT annet.. VAr visst øst og sørlandets strøste utsalg, og alt av garn og blonder og knaper OG OG OG, jeg var helt gira, og kjøpe littegrann 😀 Nå skal det jobbes litt igjen 🙂 Gleder meg til å se hva du har sydd <3 God natt herlige Bente 🙂 Klemmergodnattklemmen <3

    9. Kult litt barnlig kunst, med humor! Kunst med humor er kanskje den beste kunsten 🙂
      Her har det vært regn og torden heller dagen så da drog jeg frem symaskinen. HERLIG!
      God natt fineste frodith <3
      Klemklem

    10. ladyaugust: Nå sitter jeg bare og sutter på cashewnøtter uten salt… sunnhets-godt fra helsefarmen… 😉 og LITT på tommelen… Kanskje jeg skal bake tiårets første kake eller noe 😀 Eller hvertfall en kjempestor IS.. 😉

    11. Elin Slåen: sommerfugl-bilder, eller andre slags pynte-sommerfugler også?Jeg har to sommerfugl-topper, helt like som jeg kjøpte i sommer.. og bilder og lommebøke og diverse jeg oså…Jeg ER nemlig en sommerfugl jeg 🙂 Har flere innlegg om DET 😀 Men bilder av de har jeg ikke… merkelig nok.. 😉

    12. Da får du bare drømme om snopet og så står du klar når de åpner, det går an å feire lørdager på søndager også 😀 Dessuten er det den stoore kakedagen i morgen haha

    13. Det trur jeg på- jeg har en vegg full av sommerfugler i ulike former og størrelser 😀 Jeg elsker sommerfugler 😉 Men jeg har enda plass til mange flere på den veggen 😉

    14. Elin Slåen: Så bra 🙂 Jeg også 🙂 LIker kjempegodt. Jeg synes jeg har verdens fineste vegg av bilder på den størrelsen der 😀 ha-ha.. skrytepave 😀

    15. Det er ikke noe rart at du misset det innlegget i første omgang. Jeg så at du hadde vært innom og kommentert på noe annet mens jeg satt og skrev på det, så det fantes ikke engang akkurat da 🙂

    16. ladyaugust: Ok <3 Jepp, vet du har mye å gjøre. Så BARE hvis det dukker opp en dag, med vær og ekstra tid til overs 😉 Blir spennende tider framover nå for dere <3<3 Klemmeflat <3

    17. ja for her jobbes det så det holder 😀 Har ikke sjekka været ennå, uka blir nok litt spekka, men vi kan snakkes litt etterhvert <3 myye fiksing til videoen og studiojobb og øving 🙂

    18. ladyaugust: Skulle ønske jeg hadde noen maskiner her å sette på..ha-ha.. 😀 Har bare kaffetrakteren jeg… det er det nærmeste 😉 Blir det fint vær til uka? BADE-vær? 🙂

    19. Det kjennes jo som jeg gjør en hel haug når jeg vasker klær, så nå stara jeg likegodt oppvaskmaskina også så er jeg dobbelt effektiv 😀 Telefonen…..usj, nei tenker ennå på den, skal bare sette på en maskin eller noe 😉

    20. ladyaugust: Jeg liker også egentlig BEST tøyvasking 😀 for da må man ikke gjøre så mye 😀 Jeg skal ikke gjøre noenting fornuftig i dag… Bare hekle litt og lage noen smykker, og skrive blogg og spille wordfeud 😉 Så kult meg musikkvideoen <3 Fikk du ringt telefoner som trengtes? Jeg er så pysete på sånne telefoner at jeg heller GÅR lange veier for å prate med folk Face-to-face 😀

    21. haha sååå bra 😀 Det er jo litt morsomt at man må finne litt selv ut hvilket dyr det er 🙂 Oi ikkeno snop på en lørdag, du tuller med meg ! Her er jeg høy på sjokolade så det holder og planlegger musikkvideo mens jeg vasker tøy, heldigvis er det maskina som gjør mesteparten av jobben 😉 haha Nå er det labba høyt mens hjernen får jobbe litt 😀 Klæmme right bækk <3

    22. ladyaugust: Jeg har ikke vært i Drøbak. Nei, skal snart til Drøbak igjen jeg, og BADE, med prikkete bukser på 😀 Men det er MED deg søs <3 ja, kommer ikke til å dra dit uten deg <3 Nei, jeg har vært i Son 🙂 Masse fint der, av alt mulig 😀 Innlegg i morgen.Orker ikke lage i dag. Kom hjem sent, har nemlig vært der fra i går, i nærheten hvertfall. Hos MAMS, med søsteren min og. Det lille dyret er kanskje et pinnsvin-svin? 😀 eller et fabeldyr? Jeg har en fra før,og den er super-rar og ikke noe ekte dyr.. Samme serie, datteren til han jeg tror lager de raringene dine, hi-hi 🙂 Ikke noe lørdagsgodt, annet enn IS... spist en før i dag også, nam-nam.. Men DU er langt nede i boksen? SJOKO-boxen? 😀 Stor søsklem <3

    23. Har du vært i Drøbak og shoppa u t e n meg? 😉 Den var fin som snus da 😀 Hva slags dyr er det, et fantastiskfantasidyr eller? Ha en kos da for i dag er det lørdag og sjokkisen i box håper jeg <3 klæmmeflat 😀

    24. lithanna: Ja, søt og tøff og litt stilig .-D Ja, and more to come… av kunst.. senere. Kunst er så mangt, og kan være dyrt og billig. Det er uttrykk som gir meg noe som er det viktigste 🙂

    25. Tante Jul: Ja, de er helt herlige synes jeg 🙂 Det er mange fine, pingviner og rare fabeldyr, og fine farger på glasuren 🙂 Men de rare uttrykkene er best 😀 Og alt er så smått og fint og passer perfekt i leiligheten vår. Nå skal jeg inn å se på innlegget ditt, jeg misset det tror jeg.. 😮

    26. Sånn en har moren min også! Hun har en hel liten samling, med forskjellige dyr og forskjellige farger. I en periode over noen år pleide hun å kjøpe en ny hver gang hun var på Hillestad galleri – som jeg forøvrig nettopp skrev et innlegg om. Pussig sammentreff.

    27. frokenfjeldberg: Ja, og i dag har jeg tittet på masse rart egentlig, kommer mer senere 🙂 Jeg har et bilde til i denne serien av en annen liten fantasi-figur, av samme kunstner, og de henger på en rad med mange andre snodige dyr og figurer 😀

    28. zentia: Tror jeg skal inn å sjekke pingvin-bildene,husker ikke de 😀 Men hvis du liker barnslig-kunst, er Cecilie Hald og faren Finn Hald noen luringer 😀

    29. Hehe, da er vel jeg også barnslig siden jeg digger den.. Jeg har vel mest vebjørn sand på veggen. De pingvin bildene han har laget.. Nydelig

    30. zentia: Jeg elkser sånne barnslige uttrykk 😀 Og har bare kunst med sånne rare, naive uttrykk 🙂 Ja, jeg synes han er litt råstilig jeg også 😀

    31. Helge: Og mer kultur er snart på vei 😀 SKogstur er deilig, også i varmen synes jeg, er litt anderledes inne i skogen og noen steder litt skygge 🙂 Grøt er godt og man trenger litt varmt selv om det er varmt ute 🙂 Ha en fin kveld 🙂

    32. Du er litt av en kulturpersonlighet du – legger ut kunst flere dager på rad. Ikke så mange som gjør det så bare fortsett. Ingen har vondt av litt kultur. Men den var jo en fin liten sak, blir veggpynt vil jeg tro. Fant siste ledning til min mobile fasttlf som mine foreldre fikk idag,de ble glade for den, den funka, ellers var jeg på en skogstur i dag på 3,5 t i varmen. Tror jeg skal koke grøt i kveld, en stund siden sist. Vil smake med litt varm mat selv om det er 25 gr ute.
      Ha en fin aften.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg