“Alle er dumme når jeg er sur…”

Ja, er det ikke sånn? …. Jeg husker det var et ordtak som var sånn.. Og det er jo litt sant… at når man er litt sur eller lei seg en dag, så er hele verden “dumme”. Det er noe feil på folk… Og man klarer liksom ikke se sin egne surskap med en gang… I går var en litt sånn dag.. Av en eller annen grunn var jeg skikkelig dårlig humør, og det bare tok seg opp utover dagen… og verden og folka i den ble de dummeste noensinne…  Men, med den jobben jeg har, er jo lærer, og også i forhold til resten av omgivelsene mine, så er det jo bare å skjerpe seg…. Det er  bare å ta på seg smilet, klistre opp kinnene med usynlig tape, og håpe at ingen oppdager at det er et litt kunstig smil… For det er jo egentlig bare tøys, som satte i gang denn surskapen uansett… bare et lite høstmonster som klorte litt hardt…


Når man har gått sånn med den usynlige tapen en hel dag, og prød å ta seg sammen, både utenpå og inni, så er det faktisk sånn innimellom at man til slutt blir blid.. fordi folk smiler jo til MEG,og sender meg glade blikk…

 Når man da fjerner tapen, så ER man faktisk blid, helt ekte blid, langt der inne… 


Smil til verden, og kanskje smiler den tilbake. Det hjalpe hvertfall meg litt i går, selv om tapen var litt stram i starten 😉

 

Hva gjør DU når du er skikkelig sur og dårlig humør, uten særlig grunn?

 

 

 

34 kommentarer
    1. Jeg fikk beskjed senest igår at jeg smilte så mye så tidlig at jeg kunne gå ned på kontoret og sitte…
      Jeg våkner og er blid, det er ike alle andre….:)

    2. Helge: Ja, jeg pleier å gjøre det du sier der, bortsett fra tellinga da :- D ha-ha. Men det med å fokusere på de bra tingene, og vri dagen over i et positivt spor 🙂 For det er nesten alltid noe å være glad for. Og jeg tar det sjelden ut på noen andre. Og den neste dagen ble jo mye mye bedre, for det var i dag, og dagen har vært fin den 🙂 Ha en fin kveld!

    3. Hva jeg gjør når jeg er sint på en dårlig dag? Drikker vann og teller til 10 baklengs 15 ganger, det var en spøk. Men det er kanskje ikke altfor sundt og vise sinne til andre som ikke er årsaken til man er sint. Prøv og tenke på noe annet, grip tak i det positive og drøm deg bort. Hvis man har en dårlig dag så tenk på neste for den er mye mye bedre. Ha en fin aften.

    4. Tatt av kvinnene: Ja, jeg burde nok høre litt mer musikk sånn generelt 🙂 Kan være ganske positivt det egentlig, men har ikke så mye vaner med det. I dag er humøret mye mye bedre, faktisk helt bra <3 ha en fin kveld <3

    5. Hehehe, for en morsom beskrivelse av påklistret smil 🙂 Jeg har nok ikke noe så godt middel som din usynlige tape, prøver bare å unngå folk så langt det lar seg gjøre. Kanskje høre på litt glad musikk 🙂

    6. Livsrom: Ja, i dag har jeg en mye bedre dag 🙂 og livet er ikke så værst. Jeg har pyntet meg litt, og skal utpå landet en snartur, mens Vaniljeogpepper og Høne-Pøne Von Bentasil driver Galleriforberedelser 😀 Hi-hi 😉 Håper du har en nydelig dag også 🙂 Jeg skal en tur innom alle etterpå, når jeg setter meg på toget til min mor 🙂 Klemmer i massevis <3

    7. Det er ingen som er omgjengelig og hyggelig når man er sur. Når man ser på verden gjennom “surebrillene” blir det meste forvrengt, slik er det bare. Heldigvis ser det ikke ut til at du er laaaaagsur;) Hvem er ikke sur av og til, vi er jo bare mennesker?
      Når jeg er sur har jeg en tendens til å krype inn i skallet mitt. Jeg er ikke så utagerende, tror jeg, men helt sikkert ikke mer hyggelig for det.
      Håper du har en super dag:) Klemmer<3

    8. Livet har mojo: Ja, jeg DRAR FRAM det fine når ting er litt dumt.. f eks det smilet var bare fra noen i en kiosk liksom, pluss at noen gjorde meg litt glad inne på blogg også 🙂 Da tenker jeg etter: ” hva i helsike er det du går og surver etter, det er da ikke noen REELLE problemer akkurat nå, nå får du slipppe løs teipen litt å få på plass det ordentlige smilet, for dette er bare tøys 😀 ” Men jeg SYNS at alle er dumme altså , når jeg er sur.. og da mener jeg ALLE :- D Ha en fin dag snupps <3 klemmer <3

    9. Jepp, sånn er det! Alle er nemlig dumme når jeg er i dårlig humør også, eller er stressa, eller.. ja, når et eller annet er på tverke, inni meg 😀
      Men du er god på å se det fine altså, selv når du er sur. Det viser seg også i dette innlegget 😉 Gleder deg over at noen smiler til deg, liksom varmer opp din indre temp med sin varme. Når jeg er i skikkelig dårlig humør, og noen smiler til meg, så kan jeg også tine litt. Men på det verste kan jeg tenke litt sånn “Jøss, har du “fått deg noe” i natt eller..? Eller er du forelska, og har illusjoner om at om vedkommende er perfekt..? Bare vent, det går nok over.” Hehehehehe! Det var litt fleip, og litt alvor 😀
      Er glad du kunne ta av tapen og virkelig kjenne litt glede langt der inne i går 🙂 God klem <3

    10. Miriam: Ja, og ikke alltid man kan lukke seg inne heller…og da må man gjøre det beste ut av det 🙂 Ha en fin fin dag du også 🙂 Klemmer <3

    11. Når heile verden er dum så pleier eg å lukke meg sjølv totalt inne, men det er som du seier ein går rundt der også plutselig finner ein ut at verden kanskje ikkje er så dum allikevel 🙂 Ønsker deg ein fin dag 🙂

    12. Min matgale verden: Åå, kose deg masse Kjerstivenn <3, du har friiiiii du 🙂 Herlig! Jeg skal på landet et døgn! Klemmeribøtterogspann tilbake <3

    13. ninaoglivet: Nei, jeg liker ikke falske smil jeg heller, men i samvær med elever, så må jeg oppføre meg, og kan ikke gå derfra, så får bare prøve å ta seg sammen da liksom, å se om munnen kan klare et smil. LItt “vondt” i starten, men så ble det faktisk ganske ekte etterhvert 🙂 for elevene smilte tilbake og ga meg MYE de 🙂 Men har jeg et valg, så holder jeg meg også for meg selv 😀 Kos deg du også 🙂

    14. Når jeg er sur, så holder jeg meg heller for meg selv. Orker ikke å forsure andre sin verden selv om jeg er grintete. Og jeg tier også still. Like dumt det.
      Men en ting som jeg ikke liker, er FALSKE smil…. da vil jeg heller ha en person som er sur 🙂
      Kos deg på denne onsdag 🙂

    15. Fru Stussli: Så deilig med Harry-handel, kose dere masse 🙂 Og kjøpe GOD mørk sjokolade <3 Ja, jeg sa i fra før jeg kom hjem i går, at jeg var sur sånn generelt, sånn at samboer var varslet. Jeg liker også best at folk vet at det ikke har noe med DEM å gjøre. Det gikk seg til utpå kvelden i går 🙂 Jeg laget ferdig premier i ro og mak, og da koste jeg meg, og glemte litt surskapen. Så før jeg la meg var jeg helt blid 🙂 I dag skal jeg på landet, blir borte et døgn, så må pusse litt opp i Galleriet før jeg drar:-) for der ute er det bare nettbrett 😀 Ha en herlig høstferie-dag :-)Stor god klem til deg <3

    16. frokenfjeldberg: Ja, du var en av de som fikk smilet på glid her i går, pga det jeg leste inne hos deg 😀 Måtte bare le liksom uansett hvor sur jeg var 😀 Og å gå seg en tur kan hjelpe, men jeg hadde jo bare drittstøvletter på beina, og fryktlig dårlig tid 😀 Og det stresset gjør meg nok litt sliten og gretten. Men jeg også ser SJELDEN sånn at jeg vil grine, er for det meste blid jeg også, men AV og TIL har jeg mine dager så absolutt. Store klemmer til gledessperder 🙂

    17. cynaracardunculus (sosialreali: Ja, i går var jeg nemlig ikke spesielt sur på NOEN, men bare hele verden liksom. Følte meg sliten, TOM, og som ei skurefille som ikke har særlig vann liksom.. Så det var ingen å si i fra til.. Men jeg prøvde bare å kaste hele surskapen på dør,og slippe inn litt kos, for det VAR noen som hadde hyggelige ting å komme med.. OG etterhvert snudde det. Jeg fikk kost meg med litt premie-laging stille og rolig i sofaen på kvelden, og da var det over helt, før jeg la meg 🙂

    18. Sånn er det ofte og når du går slik og smiler på lat, så vips glemmer du og late som og er bare blid 🙂
      Jeg pleier å si ifra til de hjemme at i dag føler jeg meg ikke tipp topp, men det er ingen av deres feil og jeg skal prøve å ikke la det gå ut over noen. Bare sånn at de ikke går rundt og tror det er deres feil eller at jeg er sur på dem 🙂
      I dag skal vi på tur til Harryland igjen.
      Ha en strålende onsdag!
      Store harryklemmer

    19. Jeg går meg en tur, det hender at humøret kan skifte. Det gjorde det her om dagen og folk rundt reagerer, hva faen skjedde nå liksom..Men av og til orker jeg ikke forklare hva jeg blir oppgitt av eller hvorfor jeg blir sur, jeg bare går. MEN det må sies at dette skjer veldig sjelden, jeg er stort sett blid og fornøyd..=O) Klem til deg fra meg med votter..hihi<3

    20. Om jeg er sur ..tja…da kan jeg gjøre flere ting -snakke om det ,med den jeg evnt er sur på …..surmule (ikke lenge) …eller jeg kan sitte i et hjørne å bli kastet sjokolade på 😉 …Er jeg morgensur ,sier jeg ifra om at nå må dere la meg være litt i fred ,om dem ikke gjør det -er alle de andre dumme_

    21. lithanna: Hjalp også meg en del med å gjøre ferdig noen vesker i går, sitte å pusle litt, og få pratet med noen om alt det teite 🙂 Jeg er også sliten, og da blir jeg sånn. Bare synd jeg er sliten SÅ fort etter høstferien 😛 Men det går seg vel til 🙂 Ha en fin dag, en god en 🙂 <3

    22. kommensalisma: Vet ikkehvem som har skrevet det, bare husker det sto på sånne kalendere, som er hvit med sånne smiley-figurer på i rødt, ikke de vanlige smileyene men nåoe sånn hjerte-greier. Husker ikke hva de het, sier fra hvis jeg finner ut 🙂 De liknet litt på dråper 😀 Nei, man må prøve å ta se sammen når man er 47, tenker jeg, men mest hadde jeg lyst til å forlate jobben og aldri komme igjen, og hadde ingenting med elevene å gjøre egentlig.. Men i dag er formen bedre, jeg har skrevet litster på ting jeg må gjøre for å få dagen litt enklere, og har pyntet med:-) Skal på landet etterpå. Bare ordne litt med galleriet først 🙂 Ha en tåke-fri dag, fine deg <3 klemmer <3

    23. Jeg hadde og en slik dag i går. Så trøtt og sliten og da blir jeg sur.
      Det hjalp med litt god mudikk og få tegnet litt 🙂
      Ellers er nok sjokolade den beste medisinen uten tvil.
      Vil jeg ikke ha det. .oh ja, da må en bare gi meg litt alene tid. Så går det som oftest over av seg selv 🙂

    24. Veldig godt ordtak egentlig ! (aldri hørt det før:)… Men det er jo sånn.. når man er `sur` så føler man at hele verden er dum, uforstående og lite hensynsfull.
      Man skal ikke la det gå utover andre! Noen klarer ikke å la være å fortelle `verden` at den er dum, uforstående og lite hensynsfull – det eneste man oppnår med det etter litt tid er at alle trekker seg unna..
      Bedre å teipe munnvikene oppover og kanskje holde seg litt lavt til “tåka letter” (det er det jeg selv alltid gjør 😉
      Klemmer <3

    25. karenmarenmette: Ja, det var litt sånn luring jeg måtte til med i går, og det hjalp, og litt intens hjerne-bearbeiding. Pluss noen småting utenfra som påvirket på fin måte 🙂 I dag er det full fart på jobb, så litt oppussing i Galleri Frodith, før jeg fyker en tur på landet et døgn 🙂 Takk takk 🙂 veldig glad for at du finnes der ute også <3 Klemmer <3

    26. Hanne: Nei, ikke sant, skal ikke gå utover andre 🙂 Jeg er også sjelden sur og lei meg, men er jeg det, ja da tar jeg meg sammen. NOEN kan nok avsløre meg, men til sist blir man jo i bedre humør 🙂 Ha en fin dag Hanne 🙂 Her er det full fart på jobb nå, så litt oppussing i Galleri Frodith og SÅ ut på landet et døgn. En plutselig tur.

    27. Trur det er noko som heiter at om du tek på deg eitt smil og held det der ei stund, so trur til slutt hjerna du st du er glad og etterkvart so fortel ho kroppen din er glad og då blir du faktisk glad. “Lure” kroppen til å bli glad, på ein måte 🙂
      Ha ein mykje bedre dag idag, vakre frodith!!!!! Glad for at du finns der ute!!!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg