1.mai- hvem er det sin dag egentlig? ;-)

Vel, nå hadde du vel forventet at jeg skulle holde en lenger tale om arbeiderbevegelsen og hva seg hør og bør på en 1. mai? Men, neida…. For EGENTLIG er det Doodles sin dag, eller

http://skribledoodle.blogg.no

Og hvem er nå DET liksom? Jo, det er en forfatterspire som noen av oss her inne kjenner litt til. Hun omtaler seg som forfatterspire og skjoldmøy, og det kan vi jo være enige i, hun er ute i helgene og denger løs på mannfolk med sverd og skjold og greier, som trening. Hun syr seg flotte lin-antrekk for å gjøre middelalder-looken komplett. Og hun elsker denne hobbyen sin, det er både lett å SE og hun forteller gladelig om sin flotte og spennende hobby på bloggen 🙂

 

Hun er nyforlovet og gifter seg om ca 15 måneder, spennende 🙂  Hun har en bchelorgrad innen teknologi. Men på fritiden er hun mest opptatt av å skrive spennende historier og tegne til. Hun har ofte “bytte-prosjekter” med en del av de andre tegnerne her inne, hvor de tegner hverandres karakterer fra historiene de skriver 🙂 


Her er en av hennes flotte tegninger <3

Doodles liker å reise, helst i USA, og hvertfall ikke på noe charterferie. Hun liker fantasy-filmer, humor-filmer og action/gangsterfilmer, og for ikke å glemme : katastrofefilmer!! Hun liker fargene lilla, turkis og rød…og tipper at noe har endret seg og at NOEN kjoler i det minste skal være HVIT i nærmeste framtid 😉 Blir du litt nysgjerrig på Doodles, så ta deg en tur inn til henne og les litt. Eller titt på tegningene hennes, for hun er en allsidig dame, med varierte interesser får man si.

Og i dag har hun bursdag, på selveste 1. mai!! Og det vil si at hun er født i samme stjernetegn som meg, Tyren, sta og egenrådig, men også stabil, pålitelig og lidenskaplig, samt kunstnerisk…Og akkurat dette synes jeg å ane gjennom bloggen hennes. På meg virker hun ikke redd for å vise hvem hun er, lidenskapen viser hun oss, hun er ærlig og ikke tilgjort, og det står respekt av det. Og stå på egne bein og vise hva man står for  uansett hva <3

Så da vil jeg bare få lov å gratulere en flott blogger med bursdagen sin i dag.

Doodles:

Gratulerer masse med dagen!! Håper den blir strålende! Om den skal brukes i sofaen med din forlovede 😉 eller om den skal brukes på en eller annen slagmark? Den kommer sikkert til å bli topp uansett. Kos deg masse!  Hurra for deg!! Bursdagsklemmer fra meg!

Som de andre får du så klart en kake: bakt av digital smørkrem, og bakt av 1 kg megabytes 😉

 

Og til deg som leser dette: 

 

Har du vært innom bloggen til Doodles? Ta deg en tur 🙂 

Hva skal du gjøre på bursdagen til Doodles? 

 


#1.mai #bursdag #bloggvenn #gratulerer
48 kommentarer
    1. Tenker du på innlegget hvor du har spørsmål om oss lesere? I så fall svarte jeg på et slikt et tidligere i vinter tror jeg?
      Med favorittfarge og interesse og slikt? 🙂

    2. Kristin: Så koselig 🙂 har du skrevet på bursdags-fiske- innlegget mitt, der jeg fisker ut litt info? 😀 Tror ikke det, det bør du gjøre neste gang jeg legger det ut 🙂

    3. Nam en sånn kake skulle jeg likt å smakt! ^^ Du skal ha kreditt for veldig fin pynting i hvert fall, hadde jeg fått en kake med så knall glasur hadde jeg blitt superhappy! 😀
      Gratulerer så mye til henne, skal ta meg en tur innom ^^

    4. ladyaugust: BAKER nei? Er du gal? Varmer opp fra kjøpe-pakker 😀 Jeg orker jo ingenting sånt. Jeg kjøper jo kaker jeg, hvis jeg skal ha noe sånt 😀 Nå ska jeg sette på potet, for DET kan jeg 😀 Klemmesøsklemmenmedsukkerpå<3

    5. hehehe her såklart <3 Låta er helt i starten ennå, men gleeder meg til å vise den til deg 😀 Oi baker du? Her er magen full av løvbiff, det var digg og nå er jeg proppa full. hahahaKlemmeklemmeklemmensidelengsogoppned var også ny <3

    6. ladyaugust: Ååååå, pakke??? Hvor, hvor??? 😀 Hi-hi.. Gleder meg tl den innspillingen er ferdig altså 🙂 Snufse OG for lite luft, uffda! Jeg skal i gang med lunsj snart 😉 Rundstykker 😀 Og middag blir noe surr jeg varmer opp 😀 Klemmerklemmeklemmen 😀 Den var ny 😉

    7. karenmarenmette: Jeg er sikker på det ikke hadde vært så skummelt. En og en er mye letter skjønner du 🙂 De jeg har møtt har jeg møtt en og en, og det føles som det naturligste i verden 🙂 Men mange på en gang, er mye mer TRYKK på en måte… jeg var jo ikke på julebordet, litt dårlig form, men sikker på at det hadde vært litt mer slitsomt 😀 Vi får nok til en gang 🙂 Klemmer i massevis <3

    8. 😀 visste det nok, selv med min teflonhjerne liksom 😉 Og så har jeg pakke til deg såklart, den ligger akkurat 1 meter fra meg her 😀 Masasjestol er digg, men min er litt hardhendt så vi har døpt den Helga, i alle fall funker den og det er jammen bra. I dag er det studioinnspilling her til favorittlåta mi: Fly Without You <3 Jeg bare elsker og hater den låta, umulig å synge både pga for lite luft og fordi jeg begynner å snufse hver gang liksom. Nå er det snart løvbiffburgere her og det er DIGG 😀 Håper du får en fiiin sløvedag inne eller ute søs <3 gooodklæmmeklæmmen :DDD

    9. værsågod søta 🙂 kunne gjerne tenkt meg å møte deg, Engla og Liv 🙂 fine mennesker.. Hadde vore kjekt å få til ein god.. Fotosafari hadde også vore artig ilag med deg.. Men litt skummelt å møtast i verkeleg liv 🙂 rart med det.. Hadde kjempe positiv erfaring med bloggerjulebordet då.. Men litt skummelt og rart likevel 🙂 klem klem

    10. Sant det.. både billedleg, metaforisk og i verkelege verden.. Nye stier, nytt fokus, nytt liv, nye rutiner, ny kvardag 🙂 herleg verkeleg.. God klem til deg frodith 🙂 glad for at du finns.. set stor pris på å ha deg i kvardagen her i bloggverden.. Godt at du er der 😉 klem

    11. karenmarenmette: ÅÅ, skal dere få hundevalp? 🙂 Det hørtes kos ut <3 Ja, da må dere faktisk ut å finne fine tur-stier også 🙂 Nye, fine. Kose dere masse 🙂 Det skal vi <3 klemmerimassevis <3

    12. VI berre kosar oss inn so langt.. Lang deilig altfor sein frokost.. (for lenge sidan sjølvsagt 🙂
      Blir vel ruske litt i hagen.. Planlegge litt rundt at vi kanskje får hundekvalp snart.. og tur i skogen..Pakke med oss litt niste og rusle tur i østmarka.. Sandsbakk el kva det heiter igjen.: ev. til østmarkkapellet.. So dagen er deilig, vår og god.. klem til deg

    13. karenmarenmette: JEG skal ha langhelg ja 😀 det skal jeg love deg 😀 Hi-hi SÅ deilig, skal ligge på sofaen å kose meg, kjenner jeg er så VELDIG lat i dag 😀 Men mulig ut og ta noen bilder 🙂 Disse bursdagsinnleggene er veldig koselige å skrive, og spesielt hvis jeg har blitt litt kjent med folk da, da er det jo litt lettere 🙂 Skal du UT å feire? Eller skal dere ta det stille og rolig inne? 🙂 Stor klem til deg også <3

    14. Herlige du 🙂 for eit fint menneske som heidrar andre på denne måten !! verdens beste frodith! Har vore inne hos doodles allereie 🙂 enig med deg, fin og grepa dame 🙂 Ønskar deg ein kjempe fin 1.mai Frodith ! deilig med eit pusterom innimellom. Du skal vel kanskje ha langhelg du.. Stor klem

    15. ladyaugust: Jepp, jeg har 18. mai jeg 🙂 Jeg spiser jordbær 🙂 Begynner litt fint vettu…men har is i frysern .-D Uff, med Loke syk igjen :-/ Veldig bra du har massasjestol da, det burde allle ha, for vi blir jo så stive og ødelagte innimellom og det er jo INGEN som gidder å massere 😀 He-he Ja, jeg MÅ en liten tur ut tror jeg, med fotoapparatet…hvis jeg orker 😀 Er SKIKKELIG lat i dag kjenner jeg 😀 Kosemose <3

    16. Nei, det er ikke noen du kjenner 🙂 Jaaa hurra er det ikke 18 du har bursdag? Sløvedag er fiint. Loke ble syk i går så han måtte til dyrlegen, så nå har han så mange kremer og tabbiser for å bli frisk. Jeg tror det stressa meg at han ble syk litt for mye for klikk sa det i dag tidlig og så var nakken i lås, men nå har jeg sittet i masasjestol i en halv time og det hjelper. Det ble jo deilig vær i dag, litt kaldt men fiiin blå himmel <3 kos deg søs, klæmmesøsklæmmen en gang til <3

    17. ladyaugust: Oi, 5 stykker?? Ingen JEG har glemt håper jeg 😀 Ha-ha- 🙂 Nå er det ikke lenge til jeg har bursdag heller.Men jeg skal nok ikke feire så mye, pleier ikke det. Ja, i dag er en deilig deilig sløvedag. Her skal det sløves noe helt insane mye 😀 He-he..Og spises godterie og KANSKJE bare, en liten tur ut 😀 Klemmegodsøsklemmen <3

    18. lifeistooshorttowait: Ja, her er det også bare avslapning 😀 DEILIG <3 Skal ta litt frokost snart:-D Du er vel på campingen, kos deg der <3 klem<3

    19. Helge: Ja, en 1.mai er fin å bruke til alt mulig egentlig.. Godt med en fridag synes jeg, sånn midt i, og den gjorde at jeg fikk fri på fredag også 🙂 4 km i skogen allerede er ikke dårlig nei. Vi har ikke noe flagg her, vi har jo ikke terrasse en gang, så noe ut av vinduet gidder jeg ikke 😀 He-he. Vår dag i dag, blir nok ganske lat 😀 Ha en fin dag 🙂

    20. Var innom henne og gratulerte henne nå, Gratulerer til Doodles. Deilig med fri idag, var oppe kl 05 og hang ut flagget, kry av meg selv som er den første til og flagge i nabolaget på flaggdager. Innimellom glemmer jeg det men alle kan ha en dårlig flaggdag. Har alt vært en kjapp tur i skogen, ble 4 km tilsammen, senere skal jeg til mine foreldre og klippe plen, så blir det mulig en turne med støvfilla iløpet av dagen. Men nå skal jeg koke kaffe og lese aviser fra igår. Ha en fin dag.

    21. Ja, å det er første gang for oss begge to at vi bor med noen andre enn foreldre og søsken 🙂 Så syns det er ganske stort jeg ! 🙂 Ja alle dager for oss er merkedager føler jeg ! 🙂 hehe Tusen takk for det :D<3

    22. ~Thessa Braathen~: Klart det er viktig for deg å feire det, og 2 måneder er mye det når man ikke har bodd med den personen før. Alle dager er merkedager 😀 Ha en god 2-månders-samboerskaps-dag 🙂 <3

    23. Skal inn å ta meg en titt nå ! 🙂 hehe også må jeg gratulerer henne med dagen ! 🙂 Idag skal jeg og Alexander feire at vi har bodd sammen i 2 mnd i dag, sikkert ikke mye å feire for noen, men for oss er det det 😀 hehe Ha en fin dag <3

    24. Doodles: Så bra du likte det 🙂 Det er meningen at bursdagsbarnet skal ha en så fin dag som BARE det 🙂 KOSE DEG masse da, med ny-forloveden og bryllupsplaner og ellers annet morsomt på dagen din 🙂 Klemmer

    25. Åh! <3 *sniff* Blir helt rørt, jeg! Du er god , du! Tusen hjertelig takk! 😀 Dette var virkelig hyggelig å våkne til! 😀
      *klemme*

    26. Min matgale verden: Ja, jeg regner med du så for deg tegningen med meg som OKSE?? Stående og blåse i nesa, på en talerstol, mens jeg pratet meg rød i ansiktet om trikkeoppførsel eller min motstand mot vanskelige automater 😀 Ha-ha Jeg skal nok IKKE ut på landet og plukke granskudd nei 😀 I dag skal jeg drive mest mulig dank i sofaen, spise og gasse meg 😀 Og kanskje ut å ta noen bilder 😀 Ja, jeg elsker sånne dager, og nå har jeg fri på fredagen også jeg da 😀 Det er godt det <3 Klemmer uten granskudd på vei 😉 <3

    27. foreignerat50: Ja, titte innom henne, det er koselig det 🙂 Sånne bursdagsinnlegg er veldig koselig å skrive da 🙂 Håper du får en fin 1. mai Joy <3

    28. Amorartis ~ Tegning og hverdag: Jeg liker å skrive disse innleggene, så sant jeg har bursdagen til folk her, så blir det innlegg 🙂 Det er jo moro 🙂 Håper du får en fin dag Amoratis, kose deg med fri, og ikke skole i dag 🙂

    29. He he, og her satt jeg og tenkte at du virkelig var på paroler og 1-mai feiring, et flamende innlegg om hvems dag dette EGENTLIG var! Jeg så for meg Frodith på talerstolen, rød i ansiktet av opphisselse, engasjert som Yngve Hågensen, sprutende som en drage….og så var det en bursdag! Så deilig, og gratulerer til jubilanten:) Det r så deilig med en sånn dag midt i uken, her jeg bor er 1 mai en dag for arbeid i hagen, og siden slen skinner tror jeg nok det blir tema. Etter at alle prosjekt på kjøkkenet er ferdig da… Har laget granskudd-sirup! SÅ godt! Kanskje du skal på landet og plukke granskudd….?? Ha en deilig 1 mai, parole-klemmer på vei 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg