Når hjernen koker…. ;-)

Vel….Når det blir veldig varmt i leiligheten…og det blir det sånn ca noen få uker i året…Når det er så varmt at hjernen koker nesten… Når det er så varmt  i leiligheten og alle vinduene står åpne i HELE blokka… og det henger folk ut av vinduene overalt og snapper etter luft…. 

 ….ja DA tar vi oss hvetfall en tur til Akers-elva….om ikke LEEEENGE før…. Der er det svalt….kremt…eh…altså så svalt som det kan bli NOE sted i disse dager…

Ved elva henger trærne litt OVER veien noen steder, så det er noe som likner på skyggefullt her og der…og kanskje ikke mer enn 28 grader… 

Og når man går sånn og rusler, så vidt med det ene beinet foran det andre…. sånn ca i snegle-tempo… sleper snegleføttene etter seg nedover langs elva… og kjennes VELDIG tørst liksom…

…da er det eneste man tenker på egentlig VANN…. i en eller annen form… Enten å drikke…. vannpistoler… isbiter…. eller ganske enkelt den elven man vandrer langs…

Så her kommer VANN 😉 og speilinger, som jo er min GREIE …

1) Speilingene i dag var så vakre at det var vanskelig å se hvem som var verden og hvem som var speilingen…

 


2) 

 


3) 

 


4) Dette bildet likte jeg veldig godt selv. Jeg liker å lage “rammer” rundt bildene av og til fordi det får fram noe spesielt, det blir en fin effekt 🙂 

 

Liker du å ta bilder av speilinger og refleksjoner?

Føles din hjerne litt som kokt i disse dager? 😀

Hva gjør du når det er så varmt som nå? 

 


#speilinger #refleksjoner #vann #akerselva #tørst #kokt #sol #vvarme
21 kommentarer
    1. Det er så varmt i leiligheten at den nesten ikke er til å holde ut, vi har som regel 30 grader her til langt på natt så det frister neste å sove ute! I dag har vi heldigvis fått vært på fjorden en tur og bada masse. DET har vært heelt herlig, og nå har jeg faktisk blitt litt brun! Og det uten å truge meg til det ^^
      Du tar masse fine bilder av speilinger som alltid ser jeg! Det siste der ble skikkelig kult! ^^
      Håper du får en fin dag i morgen også <3 Klem

    2. EIn må nesten ut å jakte på skyggen i denne varmen 😉 Det siste bildet ditt var kjempe fint (ikkje det at dei andre ikkje var det altså ) !!! 🙂 Det er morro å traske rundt å ta bilder , det er min favoritt hobby ! 🙂

    3. Det er varmt og da gjelder det og ha masse drikke og is, dusje i kaldt vann eller bare hode. Det gir energi til hode og hjernen har jeg erfart. Jeg har ei bordvifte som går hele natten av og til. Et speilbilde er fine bilder, men vrient hvis man skal legge puslespill av det bilde. Ha en fin kveld.

    4. Hanne: Du bare “stjæler” fra tante du 😀 Ha-ha.. Det er lov da 😀 Jeg skal i skogen i dag, så da blir det nok mer bilder. Skal på hyttetur 😉 En overnatting 🙂 med venninnen min 🙂 Takk, jeg liker det siste pga “rammen” og lyset som ble inni der 🙂 Klem til deg <3

    5. Livsrom: Nei, du koker ikke ennå 😀 Her er det meldt 31 grader i dag, og jeg skal i skogen å gå… men får bade i vannene oppover der.. Jeg var hos Fru Stussli på mandag, og da badet vi masse (bilder 22 på morgenen om du vi se :-)) . Man må nesten hoppe uti litt 🙂 Klem <3

    6. cuskima: He-he, ja og bare om du har lyst så klart 🙂 Nå farer jeg ut i skogen om noen timer. Overnatting med ei venninne. På ei hytte 🙂

    7. Enig!! Det siste var veldig fint! 🙂 Alle var det da, men det siste var det noe eget med! 🙂
      Jeg tar alt for lite bilder! 🙂

    8. Nydelige bildet Frodith:) Du er flink!
      Nei, jeg syns ikke det er så varmt at det er plagsomt. Men vi har nok ikke like høy temperatur som derer…….Og dessuten elsker jeg varme. Det skal mer til enn dette før jeg hopper i havet, for å si det sånn;)
      Ønsker deg en ny strålende sommerdag i morgen:)
      Klem<3

    9. cuskima: Vi har en vifte, men den bråker sånn, så jeg orker ikke ha den på 😀 Hvis du får lyst å se bilder fra møtet mitt med Fru Stussli, så ligger de på morgeninnlegget 🙂 Det var i går jeg var der, og det var skikkelig koselig 🙂 Badet og hoppet på trampoline 🙂 I dag har det vært litt mer asfalt og Akers-elva ja 😀 Klemmer i hauger 😀

    10. Nydelig speilbilder <3<3<3
      Er varmt,men er en av de deiligste sommerene eg har hatt-varmen hjelper alle auene og koster ikkje en krone. Kjøp en liten vifte å ha inne så får du sove <3
      klememeting <3<3

    11. MOONBEAMSCORNER: Ja, var litt varmt i dag 😀 Men i går var jeg hos Fru Stussli, bloggvenn, på besøk og da var det full bading hele dagen lang… Bilder av treffet på morgeninnlegget, hvis du har lyst å se 🙂 I morgen skal jeg ut i skogen, får bade litt i vannene der… 😉

    12. Uffda så ikke helt trygt ut å henge sånn Froditha 🙁 Når jeg blir rik en vakker dag, får jeg kjøpe en liten sommerhytte til deg så du ikke svetter helt bort for oss der oppe i blokka 🙁 Ja takk det vannet så faktisk fristende ut akkurat NÅ 🙂 Klem 🙂 <3

    13. Fru Stussli: Hei hei min venn <3 Ja, dere står på hodet i vannet med rumpa og beina til alle kanter, hele familien 😀 herlig. Vi badet ikke i elva altså 😀 Men var godt å få luftet seg litt og tatt litt bilder. Koste oss også på kafe, med kaffe og pils 🙂 OG IIIIIIS 😉 Bildene i dag ble veldig klare og fine nedi vannet, kunne snudd dem opp ned, uten at noen hadde sett forskjell;-) Gode varme nattaklemmer på vei på sommerfuglvinger 😀

    14. annebe: He-he…ja det er omtrent sånn 😀 Ja, i dag ble bildene klare og fine, selve speilingene hvertfall 🙂 Og det kommer helt an på dagen om jeg får til så klare bilder. Det har mye med om elva er STILLE nok liksom 🙂 Og selvfølgelig lyset, og tiden på dagen. Men det er mer flaks føler jeg som 😀 Men takk for ros 🙂 Var koselig med en rusletur i dag :- ) Og i morgen tar jeg en overnattingstur med min grevlingvenninne i skogen 😀 Klemmer tilbake til deg <3

    15. Bader bader og bader! Først badet vi på Bæreia (der du var med) og så på kvelden riste vi å badet i Glomma. Siden det er spådd enda varmere de to neste dagene blir vi vel på badeplasser fra morgen til kveld 😀
      Min favoritt blandt dine bilder i dag er nr to. Det var idyllisk!
      Varme nattaklemmer 😀

    16. Såååpas varmt ja ..beskrivende tegnet :)…Fantastisk flotte bilder, så klare å fine…har tatt noen bilder med speilinger …men ikke i nærheten så flotte som dine <3
      Varmt er det ja, men foreløpig er det bare positivt for min del...passer på å slappe av litt inne, og bade masse 🙂 Klem og nyt finværet <3

    17. ssilje89: Ja, det er jo godt også, kan rusle rundt i kjoler hele dagen 🙂 Jeg skulle bare ønske det var litt kjøligere på natta, for da fikk man sove litt bedre 🙂 Ja, jeg likte godt det bilde selv, for det ble spesielt lys når det ble tatt gjennom den lille rammen 🙂 Koser meg med å ta bilder 🙂 God natt 🙂

    18. Ja er kjempe varmt! Kjempe varmt med kjempe godt !
      Kunne ønske vi hadde så fantastisk sommer hvert år.
      Jeg syntes det siste bilde var nydelig!
      Likte det kjempe godt. Var en fulltreffer 😉 De andre var også fine, men dette var spesielt
      God natt 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg