Du vet det er varmt…. ;-)

Du vet det er varmt når: ….

 

–   du har drukket sikkert 3 liter vann eller annen væske, allerede før frokost…og allikevel må du ikke tisse liksom…… Alt  bare kommer ut gjennom huden og fordamper istedet. for..

 

 

–  selv bordviften har “tatt kvelden”….fordi det ble for varmt… De siste timene skrek den… og jobben ble bare for stor…

–  det spruter fra hake og panne når du har bestemt deg for å prøve å gjøre LITT husarbeid…  Man må faktisk LUKKE øynene, mens man vasker opp, for ikke å få øynene fulle av svette

 

 

– INGEN  av de små, florlette kjolene,  som jeg kjøpte i hopetall, i vår og sommer…kan brukes lenger…pga de er for varme

 

Har du noen svette-i-hjel-øyeblikk du har lyst å dele med meg? 😉

Hva er et typisk varme-tegn for deg i disse dager?

Hva gjør du når det blir FOR varmt?

 

 

#sommer #varmt #svette #varmegrader #sol
53 kommentarer
    1. Tattavkvinnene: Bra Sara at du går uten sminke nå. Det innlegget var Dagens Innllegg på forsiden hos blogg.no på lørdag og litt i går 🙂 Moro å bli plukket ut 🙂 Tror de likte tegningene 😀

    2. Hehehe, den første der har jeg også vært litt “plaget” av i sommer! Jeg drikker jo hele tiden, men det er ikke så mye som vil ut 🙂 Digger forresten tegningen som hørte til det punktet, du får det liksom frem på disse tegninene dine ^^
      Jeg har et veldig stort og grusomt varmeproblem! Hvis jeg har på foundation går det 5 minutter også er det ikke mer foundation igjen! 🙁 Hehe, neida den var litt på tull. Nå har jeg faktisk ikke brukt annet enn maskara de siste dagene (bortsett fra i bursdagen da). Jeg er nesten stolt av meg selv! Hehe

    3. cathrinehenriksen: Jeg var et døgn på skogstur, lite blogging da. Og en dag hos Fru Stussli og da ble det heller ingennting særlig : ) Bare fra brettet 🙂 Klemmer i vei <3

    4. cathrinehenriksen: Ha-ha, ja jeg sto i dusjen i lange tider jeg for å få hodet kaldt…og så var det inn igjen og skrive 😀 He-he…neida, har vært både her og der jeg også, men det ser du senere på innlegg…om du leser noen flere. Vært i skogen på overnatting osv 🙂 God og VARM klem tilbake. Nå er jeg på farta igjen snart 😀 Klemmer <3

    5. Hihi , herlig innlegg ;-P Ja , fytti rakkern når gradestokken viser over 30 grader INNE her , da har man glemt alt som heter blogg ……OG står i dusjen å kjøler seg ned sammen med den stakkars hunden min , tok til og med en ukes treningsfri bare p.g.a av varmen 😮 Ja så da er det ALVORLIG varmt og jeg har sittet i bilen med aircondition på fult for å slippe denne leiligheta ……når det har vært som vært eller badet i sjøen :)) Det anbefales virkelig med bading ;-P Så det var noen varmende øyeblikk fra denne kanten :o) Håper neste uke blir MYE roligere når det gjelder varmen 😮 God og VARM klem til deg <33

    6. cuskima: Ja, jeg regnet med det 😀 festarguri 😀 Det er bra det 🙂 Jeg er ikke så kuldefan jeg heller, jeg tror jeg er dronninen av mid-i-mellom 😉 Ååå, hemmeligheter?? Nysgjerrigpers nese vibrerer her 😀 Ha-ha Klemmer <3

    7. Koste meg i går også altså fredag OG lørdag hahahaha festgguri vettu 😛
      ja hundene må passes på -egentig alle dyr i grunn.
      Eg nyter varmen,er kulden eg ikkje er helt fan av 🙂
      Kose deg masse denne søndagen -eg holder på med hemmeligheter 😛
      <3

    8. cuskima: Så deilig å ikke svette da 😀 Jeg svetter lite ellers, når jeg trener eller andre sammenhenger,men i varmen nå er det ILLE 😀 kanskje derfor jeg stopper opp. Ikke vant liksom 😀 Det har ligget på 31-32 grader UTE, og nesten like mye INNE her i huset 😛 Vi har ikke noe ventilasjon, lufta står helt STILLE etter vifta takket for seg 😀 Bra du passer på hundene også <3 Du har nok kost deg på Tall-ship i går eller? Klemmer masse <3

    9. Eg svetter ikkje -eg blir litt klam,men da dusjer eg eller tar håndleddet under kaldt vann i springen -rett på puslen -herlig:)
      Her har det ikkje blitt så varmt at eg har dødd likssom. På jobb har vi en diger vifte så eg ha følt meg litt forblåst.
      hjemme veskler vi mellom å være inne og ute og ventilasjon på fullt. Hatt hundene på badet med en diger salatbolle med vann slik at de kunne drikke OG tisse om nødvendig 🙂
      klemmeting <3

    10. Miriam: Ja, det er litt sånn i disse dager, ikke sant? 😀 Klarer knapt å tenke 😛 Moro med plass på forsiden som Dagens 🙂 Skvatt da jeg så det 🙂 Moro <3 Klemmer nattaklemmen <3

    11. Therese Isabell Bråthen: Ja, kom en skikkelig skyll her i 15-tida, men varmt-vann 😉 Og liker badstuaktig etterpå.. Nei, jeg er veldig på tanken om å skaffe en ny vifte, men kanskje den verste heten er over nå…? 😀 Deilig med varmt, men jeg liker nok best 23-24 tror jeg 🙂

    12. Å har det regnet hos dere idag? 🙂 Det hørtes behagelig ut, her har det vært strålende vær hele tiden her, litt overskyet nå når kvelden nærmet seg, men det er såpass behagelig temperatur ute så man fortsatt kan sitte ute ! 🙂 Kjedelig når vifta tok slutt da, jeg aner virkelig ikke hva jeg skulle gjort om vifta her tok kvelden ! 🙂

    13. Engla: Ja, man sitter fast i sofaen rett og slett 😀 Helt bokstavelig 😀 Så kos å besøke Susn da 🙂 Ja, i morgen skal jeg lufte meg litt også, og enda mer på mandag-onsdag. Takk takk 🙂 Ha en herlig dag i morgen du også og sove godt nå 🙂 Nattaklemmer i haugevis <3

    14. Therese Isabell Bråthen: Det høres ut som du takler varmen på en fin måte du da:-) Bedre enn meg 😀 som du ser 😀 He-he. Vifta vår tok jo kvelden her i går da, så da var det ikke mye luft igjen her 😀 Men har ruslet meg ut i regnet en tur i dag, men det var jo bare varmt vann…. Ha-ha

    15. Phu, jeg sitter fastlimt i sofakroken nå, men før i dag har jeg vært og besøkt fineste Susn på hytta og der var det luftig og godt 🙂
      Herlige bilder du lager vennen <3
      Ønsker deg en riktig god natt og en enda bedre morgendag 🙂
      Nattaklem fra meg

    16. lithanna: Ja, i “syden” forventer jeg liksom litt sånt, og der er det greit på en måte pga hotellet har som regel air-condition, så hjernen får kjølt seg ned litt innimellom… 😉 I leiligheten i blokka her er det bygget sånn at varmen HOLDES i huset 😉 FInt på vinterstid, jepp….ikke fullt så fint på sommeren. Jeg begynne å minne mistenkelig på en lussekatt 😀

    17. Hanne: Ja, ikke sant, jeg aner ikke hva det er, men hadde lyst til å gå på en konsert på Wrighte-gården for det er så moro på konsert der,og Langesund er toppes. Og DETTE var det som skulle spille på de dagene vi er der 😀 blir strålende 😀 Kanskje du må få den filleryen jeg hekler nå 🙂 Den blir blå, turkis og grønn 😉 he-he…Gleder meg til bilder 🙂

    18. Hahahah, den konserten vil jeg og på føler jeg! Da må du kose deg masse! Her blir det fint ja, blir turkis, hvitt og grått alt jeg har ute her. 😀 kommer nok et innlegg med bilder når jeg er ferdig. 😀

    19. Hanne: Så bra, den beste løsningen er nok bare å VÆRE ute og nyte det 😀 Selv om kjolene er for varme og det spruter fra panna 😀 hi-hi..Jeg skal møte bloggvenn i morgen, i varmen, og så drar jeg til Langesund for skikkelig fin tur med venninne. Og på konsert med et rart band som heter Polkabjørn og Kleine Heine 😀 DET blir gøy, og da kan gjerne sola steike 😉 Blir det fint hos deg? Med malingen? .-)

    20. Heheh. Jeg slapp å skylle ut malingen jeg fikk på øyet, svetten fikset det.. 😛 Varme dager ja, nyter dem ute jeg, i solen, er VELDIG glad i varme! 🙂

    21. ladyaugust: Takk-takk, det var hvertfall veldig gøy 😀 Jeg så det når jeg var på vei for å logge meg ut i stad, og tenkte den liknet min tegning 😉 Og det var det. Moro! Nå venter jeg på t-banen, det regner, men er absolutt like varmt 😛 *spise sjokolade* Klemmer søsklemmen <3

    22. Lisbeth: Ja, jeg vet knapt hva husarbeid er jeg også, men måtte gjøre LITT pga vi fikk besøk. Svetten rett og slett silte :-p Ja, jeg så nettopp at jeg lå på DAGENS, veldig moro 🙂 Jeg måtte ut en tur nå for å få luft under fjæra, helt max uutholdelig i leiligheten 😛 Ha en fin lørdag, og mange klemmer <3

    23. Denne sommeren syntes jeg det nesten er litt for varmt, og da blir det en del skyggekroker på meg 🙂
      Hehe Husarbeid? Hva er det? 🙂
      Ser dette innlegget ditt ligger på blogg.no som dagens innlegg 🙂 stilig 🙂
      Nå planlegger vi å kanskje ta en tur inn til byen og se på livet Tall ship races 🙂
      Ha en superfin dag 🙂
      Klemmer

    24. Helge: Ja, enten dusj eller annet vann, hjelper å duppe hodet litt innimellom 🙂 Ja, vi har lett for å ønske noe annet enn det som er, er det kaldt vil vi ha det varmt og omvendt.. Så vi får bare tilpasse oss forholdene 😀 Ha en flott lørdag du også 🙂

    25. Har alt vært en tur på Kalvøya i dag og bada. Det gjelder at man har vann i nærheten, ta kaldt vann over hode, oppsøk skyggen. Det er deilig i sola men man må ikke sovne i sola for det tror jeg er farlig. Det er blitt endel liten med vann i det siste og litt brus men det må til i denne heten. Men vi klager like mye når det er 25 minus gr i 2 uker – man lærer og leve med det uansett hvor kaldt/varmt det er. Skal bade senere i dag men i skogen og kanskje i fjorden i løpet av helga. Kjøpte en 2 liters med is idag som ligger i fryser, tinte av kjøleskapet i natt slik at det er seg selv igjen. Ha en flott lørdag.

    26. Vanja Ch. Kvalstad ( Inne: Ja, noen liker det veldig godt. Her inne i leiligheten er det sånn at jeg nesten blir kortpustet, og likedan ute..Jeg tror vi reagerer forskjellig på sånn intens varme. Men jeg var på skogstur og gikk i 1, 8 mil her om dagen, i 30 grade og det gikk fint. Litt skygge og sånn,og vi padlet kano på kvelden 🙂 Kjempekos 🙂 Nå skal jeg inn å dusje hodet, og ikke foreta meg veldig mye annet i dag 😀 Kos deg i hagen 🙂 Tenker du er gira på å komme i gang ja 🙂

    27. Jeg elsker varmen.
      Har nettopp opplevd nesten 50 grader i en Zoo nede i Houston Down Town, og jeg var en av de få sim ikke akket og sukket. Til og med dyrene var helt rolige.:)
      Jeg drikker mye vann, og ja idag jobber jeg i hagen. Mye å ta tak i etter 14 dager borte..)
      Det er over 30 grader her idag, og det er herlig.:)
      Nyt det mens vi kan tenker jeg.

    28. Moving On: Nei, her er også gardinene tett igjen, og sikkert 30 grader inne…skulle vært moro å se 😛 Prøver å gå ut litt innimellom, men helt ille der også… Natta er verst, hadde den enda vært litt kjøligere 😮 Jeg stikker hodet i fryseboksen innimellom 😉

    29. Hahahah ja skulle da sett deg i går.
      Har vaskeromme.. hahaha som er under bakken og uten vindu. Tilfluktssted delux. Men kan ikke sitte på de murrome en hel dag heller..utenom de er de bikini vandring i hele leiligheten. Vedder på her er typ 27-28grader inne vett.. haha
      Har jo utsatt de og rydde her i flere dager! Haha gardinene har ikke vært trekt opp på fkere dager heller, slipper ikke inn mer varme en nødvendig liksom! Haha

    30. Moving On: Ja, jeg er også mye inne.. 😀 Men sitter i bare bikini omtrent, og svetten siler likevel 😛 Du skulle sett meg her i går altså 😀 Med svetten silende ved oppvasken…Og at jeg faktisk ikke må tisse lenger liksom, selv om jeg har drukket bøttevis her :-DHelt merkelig: Har du fremdels kalde rom? 😀 Her er det like kokt overalt, og jeg tviler på det blir særlig svalt før langt ute i september 😛 ha-ha

    31. Holder meg stort sett inne i denne vvarmen.
      er ute så mye på jobb, så er helt kake når jeg er ferdig. Så ds er det inn og slå leir på det kaldeste rommet med minst mulig klær. Haha

    32. Fru Stussli: Hei på deg 🙂 Ja…det var i et forsøk på å få bukt med sandstranden i huset i går, at jeg opplevde svettespruten over ansiktet 😀 Helt ny opplevelse faktisk;-) Også det med å ikke tisse lenger… Jeg drikker masse jeg, men det forsvinner et eller annet sted på veien 😀 ha-ha 🙂 Kose dere masse på stranden, det er nok det beste VÅPENET 😉 Jeg må også ut å vandre litt i dag, men først hekle litt mer 😉 Fine fillene <3 Ha en herlig dag Bente <3 Mange digre, svette klemmer ;-D

    33. Her tar vi ingen sjanser og evakuerer til stranden så snart sola tar skikkelig tak. Det innføres untakstilstander når det kommer til husarbeid og for å pynte litt på det, kaller vi det sommerhus 😉 Det er jo på en måte det når vi har sandstrand mellom ytterdøra og terrassedøra her inne. Varmen i huset tilsier også at det er sommer. Er i gang med standpakking nå faktisk!
      Ha en strålende sommerdag lille frodith!
      Mange klemmer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg