Hvis du er liten nok- kan du komme unna med nesten alt.. ;-)

Er det ikke sånn, at om du er liten nok så kan du komme unna med nesten alt…?

Når man står der med altfor store øyne, i en bitteliten kropp… er det ikke sånn at man kan komme unna med nesten alt da? Man kan ha gjort all verdens ugagn, eller bare vært fryktelig uheldig…men det spiller liksom INGEN rolle…For de store, uskyldige øynene som fyller omtrent HELE den lille kroppen er nok til å få folk rundt omkring til å smelte sammen til små flekker på bakken.. Menn som damer…spiller ingen rolle…

Er det ikke sånn at når en liten pjuskete kattunge, en ustø liten valp med altfor mye hud ELLER en smårolling med korketrekkere i nakken har veltet et digert glass med melk utover hele fanget ditt, så gjør det faktisk ingen verdens ting?? 😉

Eller når en liten fjærløs fugl bæsjer på den benken du senere setter deg på, så er det NESTEN bare litt søtt…. ?

Jeg har jo egentlig aldri vært spesielt liten…. 5,, 5 kg da jeg ble født, og fulgte opp med anseelig størrelse hele min smårolling-periode..

.Men selv en stor Frodith, var mindre som små-rolling,  enn denne store Frodithen jeg har blitt til slutt…  Så det skal ikke stikkes under en stol at jeg sikkert kom unna med en hel del jeg også… 😉

(Og hvis du ikke har sett det siste jeg KOM UNNA MED, i går, så se  HER )

 

Som du vet er jeg litt redd svaner….men ikke svane-ungene så klart….De smelter seg vei inn hos meg, selv om de er store også som babyer…men de er hårløse og keitete, og har sikkert ikke SÅ mange tenner som de voksne svanene.. 😀 He-he…

 

Er det ikke sånn at hvis man er liten nok, så kan man komme unna med nesten alt? 😉


 

 

#smårollinger #valper #unger #ugagn #ramp #smelte
23 kommentarer
    1. Tattavkvinnene: Ååå, er det Muumidalen i morgen 😉 Tenker du gleder deg <3 Kos deg masse da, med store uskyldige øyne om du vil 😉 Og alltid koselig med besøk fra deg <3 Klemmer på vei <3

    2. Det har du helt rett i! Er man liten og søt nok kan man gjøre mye ugang før det ikke er greit lenger. De store uskyldige øynene går det ikke an å si nei til enten det er ei litta tulle med sløyfe i håret eller en liten hundevalp 🙂 Hehe
      Det er enda godt det slutter å være sånn på et tidspunkt! 🙂
      Men nå skal jeg ta kvelden her, i morgen er det klart for Mummidalen! 🙂 Det var hyggelig å komme en tur innom igjen <3 Klem

    3. Jeg shoppet ja….sinkfat og to skrivebøker på søstrene Grene hehe. Bonnie sov søtt på hotellrommet:) Men nå gleder jeg meg til å reise hjem i morgen. Nok hotell på oss nå 🙂 klemmer

    4. frustrertfrueihouston: Ja, ikke sant, det skal litt til å være voksen og 178 cm og slippe unna med det samme ;-D Klemmer <3 håper du har hatt en kos dag 🙂

    5. Søte, små slipper nok lettere unna, men ikke i lengden. Litt urettferdig kanskje, for alle kan jo være uheldig en gang i mellom, og da er det urettferdig at noen får mer kjeft enn andre for akkurat samme ting. Det er med små dyreunger som med barn, de er søte og uimotståelige -stort sett 🙂

    6. Flaggermusvinger: Hi-hi, ja ikke sant..Man “jobbet” vel litt på den måten en stund 😉 Men nå går det ikke så helt av seg selv lenger hvertfall… Jeg er 180 cm og ikke bare -bare å prøve å se uskyldig og LITEN ut… Og alle disse små dyrene, de smelter man jo av, bare av all klumsetheten og litenheten…En velvoksen katt eller an diger voksen ku, slipper ikke unna med så mye 😀 Ja, disse bildene hadde jeg fra jeg var der forrige gang, og var del av et annet bilde, men ble finere når jeg beskar litt 🙂 Ja, så det er sothøne-unger altså 🙂 Jeg trodde det faktisk, for det var en sånn voksen i nærheten som du før hadde sagt het det 🙂 Jeg lærer <3 klem til lille flaggermusvinger <3

    7. Åhhhh!
      En skikkelig smelte-blogg med smelte-bilder av de fiiine fuglene! <3 Sothøneungene der er så utrolig kule!
      Sant, sant - man kom unna mye når man var liten, og hos meg tror jeg det hang litt igjen at jeg prøvde å ha litt STORE øyne og krympe bittelitt sammen når jeg ville slippe unna noe... Men håper jeg har vokst det av meg. 😀

    8. Min matgale verden: Hi-hi, ja der ser du, de små søte har det egentlig veldig bra 🙂 Verre med oss store 😉 Har du shoppet ALENE? 😮 Klemmer i massevis <3

    9. lulltove: Hi-hi, ja vi liker ikke at folk er sine på oss, og da er det beste å være så søt og uskyldig som bare det. Men for småtasser er det innebygget, og de trenger ikke gjøre det døyt for å slippe unna 😀 He-he Svaner er helt klart skumle…Men ikke svaneunger 😉

    10. Jo…det er noe med det…. av og til lønner det seg å være liten og søt 🙂 God tur, nå skal jeg shoppe litt mer i Oslo, mens lille søte Bonnie hviler seg på rommet 😉 klemmer

    11. Enig med deg 🙂 Mange mennesker spiller også uskyldige og søte sånn at ingen kan bli sinte på dem, det vet jeg, for det har jeg benyttet meg av flere ganger….. Men, svaner er skumle……

    12. cathrinehenriksen: Ha-ha, nei det kommer vel litt an på både “forbrytelsen” og på foreldrene også kanskje 😀 Men dyr, da smelter vi uansett, når de er i den keitete faden 😀 Ha en herlig dag 🙂 Stoooor klem <3

    13. Jeg tror det kommer veldig ann på foreldrene og de voksne rundt deg , om hvor grensa til enkelte går . Mine foreldre ble for eksempel ikke særlig begeistret da jeg reiv opp potet åkeren som liten , haha ;-D Men ja selv synes jeg alle små dyr har sin sjarm og de hadde nok sjarmert seg unna meg i alle fall ;-P Ønsker deg en fortreffelig fredag Frodith <33 Klemmer i vei <33

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg