Jeg har begynt et nytt og bedre liv!!…. ;-)

Med den overskriften kan jeg vel ikke vente annet enn den rungende latteren jeg hører der ute…fra din side av tastaturet… Du synes liksom du har hørt den før…? Begynne et nytt og bedre liv….? Vei…denne gangen er det sant!

Jeg lovet jo i helgen at jeg skulle begynne å løpe igjen…eller det JEG kaller løpe da…. Og siden jeg hadde tatt noen i handa på avtalen, så måtte den jo gjennomføres i går…

Så eter å hatt nok en dag på jobb, som minner mer og mer om en kontor-rottes hverdag….

…så var jeg klar for “den pinefulle havltimen”…Les: Løpe hjemover…

Jeg kan jo ikke akkurat  beskyldes for å løpe FORT og gaselle-aktig… Nei, innimellom går det SÅ sakte…selv i nedoverbakkene… at når jeg møter på noen…. i min skilpadde-flodhest- stil…så synes jeg nesten jeg kan se de smile bredt….Og ikke særlig i skjegget en gang..

 

 

Mulig det er noe jeg innbiller meg…

Jeg gjennomførte hvertfall “den pinefulle halvtimen” UTEN musikk på øret…og det var før en total umulighet…Jeg gjennomførte på nærmest TOM mage…. (vel…litt hadde jeg vel spist…), i NESTEN regnvær…. og jeg løp ca 4 kim har jeg funnet ut…Og da skal jeg jammen være fornøyd altså. For “18 o^clock -Frodith” hadde NESTEN overtatt hjernen…og begynt med massiv “baksnakking” av opplegget…T-banen og all unna-sluntringen lå på lur, og var RETT ved å overtale meg til å gi hele løpingen “på båten”…

MEN jeg hadde bestemt meg for å tuppe meg selv litt bak i dag, og nærmest litt i zoombie-modus, uten å la hjernen få lov til å fungere…så satte jeg bare i gang hele galskapen…

Så i dag er jeg stiv og støl, men et nytt og bedre menneske så klart… Jeg har nemlig begynt et nytt og bedre liv 😉

 

Begynner du hver mandag, med nye forsetter?

Holder forsettene dine lenger enn ut mandagen? 😉

 


 

 


#løpe #jogge #trening #avtale #galskap #skilpadde #sakte #tegninger #støl #sprek
50 kommentarer
    1. Kristin: Nei, man må kose seg med ting, skal det telle…Hvis noen putter en sjokolade helt ufrivillig ned i halsen på meg så teller det IKKE altså 😀 Hi-hi For meg hjelper det ikke med mørk…det er jo DEN jeg vil ha…Spiser en hel plate jeg om jeg får lov…og det får jeg IKKE nå om dagen 😀 Og løpt i dag også 😀 Takk 🙂

    2. Forsetter ja..det er slitsomme greier 😮
      Jeg er i gang med å redusere cola-inntaket, og nå er det faktisk 11 dager siden jeg sist drakk cola. Jeg velger å ikke regne med to slurker jeg måtte ta av en gammel, “dau” cola i natt pga migrene. Det teller ikke når man ikke koser seg med den 😉
      Har heller ikke spist melkesjokolade på 11 dager, som er favoritten. Har heller forsøkt å spise mørk sjokolade når søthungeren slår inn som fullt.
      Men mandager er nok dagen å starte med slikt på ja, det var i alle fall det hos meg.
      Du var jo veldig flink som løp så langt da! Det er en evighet siden jeg var ute og løp sist..Må ta meg selv i nakken og komme meg ut igjen..snart.. 😉 Lykke til videre! 😀

    3. Min matgale verden: Ja, tenk at du er på jobb på en onsdag 🙂 Jeg løp så fint på mandag, og er helt ødelagt i kroppen fremdeles. Føles som jeg har brutt ned hver muskel hele kroppen, for GODT liksom… 😀 Kommer en tur på bakrommet 🙂 Klemmer igjen <3

    4. Hei. Litt bakpå jeg, men jeg er her. Så bra du klarte det da, det er jo så deilig å kunne klappe seg selv litt på skulderen og være stolt. Tror du løper helt greit jeg 🙂 Men hvem er disse høye “herrene” i ditt siste innlegg da…fysom! De skulle jeg gjerne tatt et alvorsord meg!! Hrmpfh! Kjeftet litt på de…eller….blitt stående i en krok og mumlet litt ned i skjerfet kanskje mer sannsynlig…. Ja, jeg kjenner meg igjen…. fryktelig følelse! Ha en strålende onsdag da, tenk, jeg skal på jobb på en onsdag, det er lenge siden det 🙂 klemmer fra trondheim 🙂

    5. Spreking! 4 km uten stopp synes jeg er skikkelig bra jobba! Om noen titter på deg så er nok bare av misunnelse for at du er flink og står på og de er ute å går ^^ Stå på <3

    6. Mandager er til for litt selrealisering og nye drømmer! Uansett små eller store. Min mandag startet med et helsikkens tempo i en del oppoverbakker over en del sleipe røtter og steiner.. rett etter 7,5 time på jobb.. herlig!

    7. derfor eg kjøpte meg badekar på gamleleiligheten,men her er badet anderledes og ikkje plass….:(
      Hvis det er plass så blir det et mindre badekar enn mitt på 150 -kanskje 12. da slipper eg kjøpe nytt bademøbel osv
      klemmeing <3

    8. Flaggermusa: Frod-padde ja, det hørtes rett ut 😀 Ja, nå får jeg løpe litt fortere så de ikke fanger meg 😀 Hi-hi…ja der ser du…hvor mye DYR det blir utav dette 😉

    9. Haha! DEN fine flodhestskilpadda, tenker du skal være forsiktig så ikke en hobby-biolog samler deg inn som en nyoppdaget art! 😀 lurer på hva den arten ville bli kalt, forresten… Flodpadde? Eller frod-padde! 😀

    10. Helge: Jeg har en kollega jeg kan løpe eller gå med hjemover. Og da kommer vi halvveis. ca 4- 5 km. Når vi ikke orker å gå mer tar vi bussen resten . Er ca 8-9 km helt hjem til meg. Har jo løpesekk og alt, klart jeg må bruke den litt. Den er det litt refleks på. Og på skoene. Ofte er det lyst når jeg går..Hvertfall foreløpig. Jeg MÅ få til en rutine, hvis ikke faller jeg ut jeg også. Ha en fin kveld du også 🙂

    11. margarites: Ha-ha, ja du har nok sett den før 😉 Men NÅ mener jeg det altså 🙂 Lurer på å gå i morgen tidlig til jobb. Svømme på torsdag om jeg får med noen 🙂 Ja, veldig godt at noen har litt troa på meg. Da får jeg litt press på meg 😉

    12. cuskima: Ja, ikke sant jeg er superflinkesen? 😀 Hi-hi. Jeg klarte det. OG til torsdag skal jeg sprelle i vannet, tror jeg. Jeg liker også det best:-) Men får litt bedre kondis av løping 🙂 God klem fra sprekfanten her 😀 <3

    13. annebe: Jeg har jo mulighet til å komme i bedre form, men om jeg bare tar EN gang, og så venter til flere uker har gått, så er det ingen hjelp for meg. Da er det like grusomt hver gang, så jeg MÅ prøve å gjøre jevnt 🙂 Og nå SKAL jeg altså 🙂 Hvertfall en stund. Jeg prøver å få svømt på torsdag tror jeg 🙂 Og gå en gang i helga. DA har jeg vært flink da 🙂 Klemmer i bøtter og spann <3

    14. Bra at du trimmer, løper eller hva du kaller det. Bevegelse for kroppen er sundt uansett. Er imponert så nå håper jeg du fortsetter. For min del har jeg kanskje en viss tendens til og spore av noe jeg har startet på. Men en god vane er en god vane og gir positive tanker, så jeg må fortsette heretter. Håper du bruker refleksvest eller små brikker. Det blir fort mørkt men det er altfor mange som ikke bruker det. Kankje det er flere fra jobben din som trimmer hjemover istedenfor bil? Ha en fin kveld.

    15. Jeg bestemmer meg ofte for å starte på mandag…men det er like greit å bare hoppe i det, uansett dag om man først bestemmer seg… I høst har jeg bare sånn halvhjertet bestemt meg for ting, og det betyr egentlig at jeg ikke har kommet i gang med noe. Men snart… skal bare først… Men DU er flink, så nå er jeg i grunnen litt spent på hvor lenge det holder, for som du sier…jeg har vel sett denne overskriften før… Men jeg tror på deg, så nå klarer du å gjennomføre tenker jeg <3

    16. Du er superflinkesen!!!!!!!!!!!!!!!!
      Eg ville mye heller sprellet i et badekar eller et svømmebasseng enn å løpe. Eg hater løping…usj
      Men trappegåing er supert
      ønsker deg en smashings dag
      supersprekesen <3
      klemmeting

    17. Har trua på deg jeg :)…denne gangen varer det sikkert..i allefall litt lenger..hehe..
      Før hadde jeg det sånn at jeg starta med ting på mandager…etter ferier ..osv..nå er jeg mer flink når jeg klarer og tenker ikke så mye på at jeg skla fortsette ,men er glad for de gangene jeg faktisk får til å være litt “aktiv”…Klem fra meg <3

    18. cathrinehenriksen: Løper i ett strek ja! MÅ det. Hvis jeg stopper, føler jeg liksom at det ikke TELLER, så alt må være i ETT… Men jeg løper jo sakte da.. og bare nedover nesten 🙂 Jeg skal prøve å få til noe svømming og sånt også 🙂 Det er bedre for kroppen enn denne løpingen egentlig 🙂 Ha en strålende dag Pippi <3 klemmer <3

    19. Shredded Linda: Ja, i dag er jeg så stiv at det blir ikke noe i dag hvertfall 🙂 Men jeg SKAL fortsette 🙂 Kanskje svømme litt på torsdag, om jeg får tid 🙂

    20. Maren Kvalvaag: Ja, det var LAAANGT…Nå skal det sies at det er nesten bare nedover…Men uansett.. Jeg må bevege beina på egenhånd.. Og pusten er hvalross-aktig NOK likevel. Så jeg får nok litt kondis av det 🙂

    21. Vanja Ch. Kvalstad ( Inne: Helt klart, jeg GÅR fortere enn jeg jogger nesten jeg også… Men joggingen er en annen bevegelse på kondisfronten for meg, så greit å prøve det litt. Og etter hvert er jeg ikke SÅ treg… Svømming er helt klart morsomst og best 🙂

    22. Moving On: Ja, ikke sant, må jo begynne en gang, bare håper jeg fortsetter 😉 Jeg gjør liksom EN dag…og tirsdag er alt glemt.. ;-D

    23. Fru Stussli: Ja, jeg har vært en sløvsekk jeg også, men nå er det sløve livet over. Nå begynne et nytt og bedre liv 😀 Ha-ha Ja, styrke burde nok jeg også, er jo en slappfisk all -over the body… 😉 Men jeg gidder ikke heller. Mer greit å løpe og svømme og sånt 😀 Uff, ramlet skikkelig, ja DUMME trapp. Jeg får si DUMME veien, for jeg er støl som en trestokk i dag…ryggen vond, beina vonde…over alt vondt-vondt..Gangsperr… Kos deg litt i dag da:-) Mye bedre. Klemmer fra en sprekefant til en annnen <3

    24. fjellgeitbundingen: Ja, jeg er kjempeimponert selv 😀 Jeg skal hvertfall trene to ganger i uka 😀 Men ikke sikkert løpe hver gang. Kanskje svømme også 🙂

    25. Hahahahaha , sorry at jeg ler ….Men hva forventet du med den overskriften og festlig lesning ikke minst , hihihi ;-D Men joda du skal ha for at du orket å løpe 4 km da 🙂 Men løp du virkelig i ett strek altså ? For da er jeg litt imponert ja :))
      Hehe og det der med å sette seg nye fortsetter gjør jeg tidlig kanskje før helgen ( på fredager faktisk , for da er jeg litt inni det allerede ) og når mandagen kommer så er ikke alt så moro lenger , haha …
      Men det går nå på et vis likevel 😉 Så jeg håper jo du kan fortsette dette nye livet du har begynt på å ønsker deg masse lykke til 🙂 Klemmer til Frodithen som har tatt til vett , hehe <33
      Og ikke minst god tirsdag 🙂

    26. Hehe liker at du har brukt #galskap :p
      Jeg synes du er veldig flink jeg da! Og fire km er faktisk ganske langt til å være første løpetur på lenge!
      Så tommel opp! Bra jobba 😀

    27. Jeg har ikke begynt hver mandag. Jeg er godt igang, og jeg liker det rett og slett.
      Det har regnet for mye til at vi kan løpe opp Lyderhorn, men jeg er ute så snart jeg har en mulighet. Løper ikke mye jeg. Det har jeg aldri likt, men jeg går fortere enn folk flest så mens jeg går fort små jogger de andre. Fungerer fint det også.
      Jeg skulle ønske jeg rakk å svømme hver dag i varmt vann, men det er ikke lett.:)

    28. Så flink du var. Jeg har vært sløv i hele år. Spinner en del, men burde trene styrke. Kjeder meg så fort…. Løping og spinning er mer min greie.
      I går skadet jeg meg på svømmingen :-/ Da jeg skulle rydde opp i bassenget, ramlet jeg i trappa og det virket ikke så ille. Men da jeg kom hjem var kneet hovent og stivt… Så i dag blir det ikke trening! Dumme trappa og dumme kneet!!!
      Så i dag skal jeg rydde i kjøkkenskuffen i stedet 😛
      Ha en strålende dag sprekfanten <3
      Klemklem

    29. Hei, og godmorgen. Jeg er imponert over at du er i gang. Fllinke Frodith 🙂 Du har virkelig grunn for å være stolt over at du gjennomførte. Virkelig bra! Hvor ofte skal du trene framover i ditt nye liv, da?

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg