Siden det nærmer seg jul ;-)

Siden det nærmer seg jul , og siden jeg har fått en del nye bloggvenner,  er det på tide å presentere den berømte Kryddergjengen, The Spicerats osv…Og dessuten er det en høne i kurven også..

Når adventskalenderen min sparker avgårde om en under en måned vil du nemlig bli ganske så godt kjent med denne gjengen, og da er det greit å vite litt om forhistorien, for jeg har jo ikke hatt alle 6 dyra her, HELE TIDA, hele mitt liv liksom….. For dette er nemlig bloggdyr..alle som en… 😉

 Vel, nå er det sånn at jeg FØRST fikk ETT  tøydyr i huset. Nemlig Vaniljeogpepper 1. En liten hvit tøyrotte, som etter noen uhell fikk en plasterlapp.. Henne fikk jeg tilsendt i posten  av bloggeren: Vaniljeogpepper.blogg.no (hun er ikke lenger på blogg)  som mente jeg trengte en liten hvit rotte. Og det gjorde jeg jo…

Vaniljeogpepper brukte hele sommerferien 2013 på å reise rundt å besøke forskjellige bloggvenner av meg. Hun hadde sitt livs sommer 🙂

 

SÅ fikk jeg tilsendt en grønn, fin liten høne av Fru Stusslli,  stussli.blogg.no. Høna var heklet av Fru Stussli selv, og høna trengte hybel i byen, for å gjennomføre noen studier ved Universitetet… 😉

Og høna fikk navnet Høne-Pøne Von Bentasil,og sammen med Vaniljeogpepper 1. levde hun livet i sus og dus her hos meg..

 

Påsken 2014 tenkte jeg det var tid for en liten blogg- turnè igjen. Denne gangen en tur for TO. De var innom noen bloggere, med postbilen,  før de på et vis ble søkk borte…. Og jeg så ikke snurten til dem på mange måneder.

Så mens disse to rakkerne var på jordomseiling eller noe, så fikk jeg heklet meg et par nye rotter sånn rett før jul 2014….. Jeg måtte jo ha NOEN til å drive julekalenderen sammen med meg 😉 Og akkurat på det tidspunktet var jeg jo tøydyr-fri…

Så slik kom Vaniljeogpepper 2. og  Kanelogsukker til verden…:

 

 Kanelogsukker til venstre og Vaniljeogpepper 2 til høyre…

 

Men ikke nok med det…Når Vaniljeogpepper 2 og Kanelogsukker var ” i lagingen”,  så syntes Cuskima.blogg.no  så synd på meg, fordi  hun trodde jeg bodde HELT uten tøyrotter for tida….Så hun sendte meg likegodt et par rotter. Et søskenpar fra Bergen, som trengte et fosterhjem…Og hvor var bedre enn hos meg tenkte hun….

Så da rett før oppkjøringa til kalenderen,så kom Salt OG Pepper i hus…

 

 

Og det var bare helt herlig det, for da jeg hadde julekalender på bloggen her i desember i fjor, så hadde jeg jo kjempegod hjelp

 

 Lucia-tog må man ha….

 

MEEEEN, Såååå skjedde de noe… med de bortreiste….. 

Rett før påsken  i fjor kom det nemlig plutselig en pakke i posten igjen…. De to bortkomne : Vaniljeogpepper 1 og HønePøne Von Bentasil, som hadde vært borte nesten et år, var plutselig i sving igjen. SÅ her er et lite bevis på at de var hjemme igjen:

 

  

Så rett før påske var de altså blitt 6 stykker, og det er de fortsatt…De bor her på sofakanten hos meg 😉

Fra venstre: Høne-Pøne Von Bentasil, Vanijeogpepper 1., Vaniljeogpepper 2., Kanelogsukkker, Salt og helt til høyre Pepper.

 

Disse tøydyra er Norges-berømte, bare så du vet det. …

Hvertfall her i blogg-blokken MIN, for:

-Flere av dem har vært og reist, og kjenner mange av mine bloggvenner.

Kjerstisandnes.blogg.no og Inneuteferdig.blogg.no med Vaniljeogpepper 1, Salt og Pepper i Bergen på bloggtreffet vårt i sommer…

 

-Flere har både drevet advents-kalender og påskenøtter. 


Her fra påske-syssler under Påskenøttene….

Salt og Vaniljeogpepper på Harry-handling i Sverige…

 

Så om du ikke kjente dem fra før…så kjenner du disse 6 koseklumpene LITT bedre nå… Og de suser i gang adventskalenderen om noen uker…Så da vet du litt hva du går til 😉

 

Gleder du deg til jul?

Gleder du deg til adventskolenderen? 😉

 

#advent #adventskalender #kryddergjengen #tøydyr

 

 

 

 

49 kommentarer

Siste innlegg