Hvis jeg var en bok… ;-)

Hvis jeg var en bok….

…så hadde jeg nok helt klart vært en eventyr-bok…

En bok med fargerikt cover…og med sider fulle av fantasi og leken moro..

 

Hvis jeg var en bok ville jeg neppe vært en hardbarka krim, i paper-back…

som skremte livskiten ut av alle og enhver….

Ei heller ville jeg vært en grøsser…  med sider fulle av skjeletter, ånder og døde folk på vandring…

Hvis jeg var en bok, ville jeg ikke vært en grå-svart, slitt og støvet  biografi..

 

Hvis jeg var en bok så ville jeg ikke vært en bok for voksne..

 

Nei…hvis jeg var en bok…

…så hadde jeg helt klart vært en eventyr-bok for barn…

Med sider fulle av latter…

…som også brakte lærdom inn uten at smilet forsvant…

 

Ja…hvis jeg var en bok…hadde jeg helt klart vært en eventyr-bok.. 😉

 

Hvordan bok hadde du vært? 😉

 

(Jeg har flere “Hvis jeg var en…”- varianter. Et eksempel finner du HER)

 

 

#bok #fantasi #sammenlikning #blogg #tegning

 

28 kommentarer
    1. Jeg leser mest krim, men det ville jeg overhodet ikke vært. Tror nok jeg ville vært en eventyrbok jeg også. Med mange muntre innfall til glede for liten og stor.

    2. Så morsomt ^^ Synes eventyrbok passer veldig godt til den Frodithen jeg har blitt kjent med her i bloggverdenen 🙂
      Jeg tror ikke jeg ville vært en bok, men et magasin. Jeg er en litt sånn ja takk begge deler, litt av alt-type så tror ikke det finnes en bok som passer helt til med. Men et glossy magasin med litt oppskrifter, litt mote, ja litt av alt er meg på en prikk 😀

    3. Jeg skulle nok gjerne vært en eventyrbok, men tror heller jeg ville vært en thriller. En spennende bok med mange skumle hendelser, uventede vrier og skurker der du minst aner det. Men når alt kommer til alt slutter det godt, selv om mye vondt har skjedd på veien.

    4. Passer nok godt som en eventyrbok for barn du Frodith ! Du er jo både fantasifull og leken av deg. Jeg tror jeg ville vært en fotobok med bilder, gjerne av naturen. Her skulle øyet bare få hvile ved hvert bilde og ved alt det vakre, uten at noe tekst var lagt til. Så det !
      Ha en super kveld !

    5. En kokebok ville jeg ha vært hvis jeg var glad i mat, en minnebok full av gode miknner kanskje eller en Bibel som kunne tolkes på mange måter. Men det er helt klart at boka ville ha vært e bekreftelse på mitt liv personlig.

    6. Så morro – ja du hadde nok vært en slik bok!:)
      jeg vet ikke hvilken bok jeg hadde vært.
      En stories mix tenker jeg kanskje e jeg hadde endt opp med =)

    7. eg hadde vært en Fantazy bok med magi og mystikk og andre verdener og der man var spent og koste seg og ble fasinert utover i boken….og når boken var slutt ville man lese den igjen og igjen og lære nye ting hele tiden
      ha en super dag <3

    8. Du er jo allerede en bok du:) Med fargerike fine illustrasjoner og skriverier:) Jeg tror nok gjerne jeg ville vært en eventyr bok også om jeg fikk velge:) Ønsker deg en flott dag fine frodith:)

    9. Ja du hadde vært en skikkelig koselig eventyrbok. 😀 En sånn man husker på når man blir gammel, “Ah, den boken husker jeg fra da jeg var liten!” -type bok 🙂
      Jeg vet ikke hva slags bok jeg hadde vært, men jeg liker grøssere, så kanskje jeg hadde vært det. En tynn liten grøsserbok som ikke ser så skummel ut ved første blikk, men bla opp på første side…. Hvis du tør 😛

    10. Hadde nok vært en skikkelig fin bok å lese du! Aner ikke hva slags bok jeg ville vært.. Kanskje en dikt bok? Jeg vet ikke.. 🙂

    11. Eventyrbok hadde nok passet meg også perfekt! Jeg er visst alt for full av fantasi til å være en voksenbok! Klemsiklem fra en bok til en annen!

    12. Ja, DU hadde nok vært en eventyrbok, full av både spillopper og små , ettertenksomme historier.
      OG, ikke minst, så hadde boka vært full av Frodiths fargerike, fantasifulle tegninger!!!
      Jeg hadde kanskje vært en Kjærlighetsroman………..(tro det eller ei).
      Eller jeg hadde vært en bok om kommunikasjon, lederskap, maktmisbruk osv….Det interesserer meg. Dessuten har opplevd så mye rart i livet på grunn av min nærmest grenseløse naivitet….så jeg føler at jeg har lært en del! 😀 Hvis jeg ikke skulle ha vært alt dette alvorlige…..så hadde nok jeg også valgt å være en eventyrbok!!! 😀

    13. Tusen takk for den søte, hekla fuglen til å ha penger i!😍 Kjempekoselig å få pakke fra deg for å ha gjettet riktig på blogg-tegningene!💕 Når det gjelder bok, kunne jeg ha vært en hobbybok, for det er bøker jeg liker å se i og kanskje helst om strikking. Bøker om natur er jeg også glad i. Jeg kunne altså gjerne lært bort å strikke og tatt med noen på tur. Ha en toppers dag!🌞❄️

    14. Hei, du Frodith du Frodith. Alt hva du finner på. Du passer godt til å være en mild eventyrbok. Vet ikke om jeg hadde passet inn i noen sjanger jeg. Tror jeg er sammensatt og at det varierer med side hvordan boka er. Særlig nifs eller dramatiker er jeg dog ikke, fantasi, slekt, eventyr, turer og håndarbeid, kunst, kultur, historie, reise, kristendom og fakta. En allsidig bok ville det nok blitt. Eller er det bare noe jeg liker å tro?

    15. God morgen 🙂
      Prinsesser og drager er jo alle barns drøm 🙂 Der var nok jeg for 15-20 år siden. Og ser deg for meg som den boken <3
      Nå er jeg ikke der lenger. Hvis jeg var en bok, ville jeg vært en romantisk komedie. Jenta hvor alt ble til forviklinger, men som ender med en rørende happy ending med drømmeprinsen 🙂
      En fin dag til deg Prinsesse Frodith <3 Klemmer godt <3

    16. Hihi, så flotte og livlige barnebøker som finnes nå om dagen så måtte jeg smile litt. Det er i grunn litt sånn je ser deg når jeg leser bloggen din 🙂

    17. Hei og god morgen 😀
      Hvis jeg var en bok, så ville jeg helt klart vært en eventyrbok – og jeg ville vært prinsessen <3 Askepott er min favoritt gjennom alle tider. Og på juleaften er Tre nøtter til askepott helt nydelig. Blir aldrig lei den filmen og den stemningen, musikken og landskapet 🙂 Jeg behøver ikke lenger sitte og se hele, men den må surre og gå i bakgrunnen, og jeg vet alltid hva som skjer.....
      Ja, eventyrbok <3
      Ønsker deg en god dag !

    18. Jaaaa, en akkurat sånn bok ville du vært og jeg ville kjøpt den til Emma. Så skulle vi lest den sammen. Så hadde vi kost oss og lært noe på en gang. Du ville vært like magisk som de bøkene Astrid Lindgren skrev. Da hadde hun havnet i den hyllen med bøker som vi aldri vokser fra. De som aldri blir pakket i esker og satt på loftet.
      Jeg hadde nok blitt en sånn barne og ungdomsbok. En jordnær en som ikke var med dinosaurer, magi eller romvesner, men likevel var fargerik og morsom.
      Mange fargerike klemmer 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg