Jeg vet ikke med deg men…

Jeg vet ikke hvordan det er med deg…men jeg har på vinteren et “heftig” forhold til kose-klærne mine…Jeg siger for det meste rundt på ettermiddagstid i “pysj-look-a-like”, og kjenner meg som en del av sofaen. 
Det er noe med årstiden som gjør at jeg har LITT mindre energi enn til vanlig..
Og slik har kanskje mange det…?

Men noe har skjedd det siste året kjennes det som… 
Der jeg før bare var litt SIGEN…og trengte et lite tupp i rumpa eller en kopp med kaffe, for å holde meg våken litt lenger enn kl 21….
..er det nå som om jeg rett og slett SLUKNER…
Og det kjennes ikke helt greit..
Når klokka passerer 20-21-tida, så er det omtrent som hjernen kollapser…Føles som jeg nesten besvimer…For PLUTSELIG ligger jeg hvertfall der i sofaen og snork-sover…uten at jeg mente å gjøre det liksom…
Nesten midt i en setning tar hjernen farvel og øynene limes igjen..og siklet renner i strie strømmer…

Dette er BARE på vinteren… så nå er det vel snart over…

 


Har du det sånn om vinteren?

 

 

#søvn #trøtt #sigen #sliten #kollaps #vinterenergi

16 kommentarer
    1. Hehe .. han som sitter ved siden av meg i sofaen har det sånn. Men ikke bare om vinteren .. Jeg derimot er dødssliten, men får ikke sove likevel. Det er nesten enda mer irriterende. Håper energien kommer valsende sånn helt av seg selv når vi nærmer oss mai måned. :o)

    2. Jeg er kjapp til å hive av meg og komme i slomseklær.. 😛 Ellers så sliter jeg fint lite med vinter og mørketid. Men blir fort sigen når jeg setter meg …. 🙂

    3. det hender att jeg får det slik ja men gjerne litt sånn midt på dag sittende i en stol ) det kan nok ha noe med årstiden å gjøre,men jeg tror nok det har noe med overgangsalderen å gjøre også .
      Da får en bare ta den duppen da )

    4. Vet ikke egentlig…kanskje litt slik hele året når jeg tenker nøye etter….men heldigvis trenger en ikke så mye klær sommers tid. Så blir en forskjell der da. Utenom at jeg har ekstrem sengevegring uansett årstid. Skjønner ikke det der…..

    5. Det er rart at været skal ha så mye å si på hvordan vi har det, men du har ikke sjekket deg for D-vitaminmangel? Jeg fikk påvist det etter å ha gått å vært slapp og daff i lang tid, veldig deilig å kjenne at man kvikner til igjen 🙂
      Når det kommer til koseklær er det helt innafor året rundt i mitt hode. I hvert fall så lenge man er hjemme ^^ Klemmer <3

    6. Hihi, jeg har det ikke helt sånn! Jobber mye, og må være på tå hev…. og når jeg slipper å være på jobb, så vil jeg så gjerne ut! Er igrunn full av futt…. Vi er jo alle forskjellige, håper du snart kommer over “vinter-dvalen”, Klemmer <3

    7. Nei, jeg sliter som en gal med å holde meg våken i dag :/ Formen er ikke særlig bra.. Litt redd jeg for første gang skal ha blitt smittet med omgangsyken liksom- det føles ut som jeg må kaste opp hele tiden, men jeg vil jo ikke det, så jeg beveger meg minst mulig…. Ha ha

    8. stavangerinmyheart: Klærne er gode, jeg orker ikke gå i annet etter jobb. Men den tilstanden , med rett i koma nesten, det er IKKE greit 😛 Ha en flott kveld du også 🙂

    9. Elin Slåen: Koseklær er bare best, men å stange hodet i laptopen med et brak, er ikke greit… å sove som en stein fordi jeg ikke KLARER å holde meg våken, allerede fra kl 20…ikke greit..:-P

    10. dvergpinschere i mitt hjerte: Jeg rett og slett fysisk SOVNER… ikke bare slapper av liksom…men stanger hodet i laptopen og bortevekk… Jeg burde kanskje sove middag kl 17, før middag, og så stå opp litt etterpå…Men jeg er jo ikke hjemme før 17, og alltid sulten, og når jeg er ferdig spist…så er det for sent… Og da begynner surret… 😀

    11. Ja det var virkelig en fin tegning..den med sikkel og onepice..hihihi..syns jeg ser deg…hahahaha…jeg er ikke sånn bare om vinteren..men jeg sovner ikke da..men jeg kjenner liksom at jeg slutter dagen kl 18..alt må gjøres før det..og DA er jeg ferdig..godstolen neste..og kosedressen er på! Det er livet…kose seg og slappe av! Ha en strålende god kveld!

    12. Jeg har dette forholdet til koseklær året rundt jeg 😉 ha ha..
      Og kjenner igjen det med å plutselig bare sovne. Jeg våkner noen ganger av at jeg nesten drukner i mitt eget sikkel liksom- ekkelt, men helt sant. Ha ha..

    13. Egentlig ikke, faktisk. Det kommer mer an på dagsformen enn på årstiden. Nå, f.eks, er klokka halv åtte og jeg er i superhumør og skikkelig gira på å skrive til krampa tar meg. 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg