“Hvis jeg var en fugl”…

Ja, den barnesangen har du kanskje hørt før?? Men jeg er ikke ute etter å synge for deg…Fysj det låter dårlig…  NEI….

Men altså:

Hvis jeg virkelig var en fugl…så ville jeg helt klart vært en SPURV..


 

En liten fjærball….

Den du ser her hele vinteren, hoppende omkring inni buskene.

Ikke det at jeg er så liten… Men jeg er på samme måte som spurven…litt pjuskete, litt uhøytidelig…. og en som BLIR ….uansett om det stormer som verst.

Jeg klorer meg fast, og ser det positive i de små bærene på buskene i vinterkulda.

Jeg kan bade i en sølepytt, i ren glede over noen små solstråler en tidlig vårdag.

Jeg kvitrer akkurat pent nok til å stå ut en vinterdag.

Jeg er helt klart en spurv…. Ingen påfugl…ingen smekker linerle…  ingen nattergal…ingen skjære….

Helt klart en spurv.
 


 

Hvis du var en fugl….hvilken fugl var DU? 

 

 

(En liten reprise- på noen rare tanker jeg får innimellom… 😉 )

 

#fugl #dyr #foto #tekst #hvisjegvaren

38 kommentarer

Siste innlegg