Med nebbet i vindusruta så det sang…

Det er vel sånn det best kan forklares…
At jeg fløy med nebbet i vindusruta så det sang, denne mandagen..

Etter å spradet rundt som en fjong svane i sommer, med den lange halsen min og hvit og fin, (som jeg har innbilt meg er IN...) og har nytt livet med vingene spredt, var det nemlig som å få seg et slag om nebbet..



 

 

Det tok ikke mange timene ved Pc-en på jobb,  før svanen forsvant og UGLEN inntok kroppen…
Høye skuldre og digre, tørre øyne..
Som om jeg oppspilt, i kontormørket satt og ventet på at en mus skulle traske forbi..



Og når jeg i en pause var på vei til butikken vurderte jeg sterkt å bli trekkfugl!!
Det blåste kattunger ute, og temperaturen var prikk lik en halvkjip høstdag… 
Jeg FOR som en fjærball bortover veien, sammen med høstløvet….


Her snakker vi om å bli vingeklippet og et nebb kortere, fra dag en etter sommerferien liksom…..;-)

Har du begynt i jobb igjen?
Hvordan har din mandag vært?

 

 

#mandag #jobbstart #jobb #ferieslutt 

 

27 kommentarer
    1. Nei, nei, nei det er lenge til vi ønsker høstfølelse! Håper de neste dagene blir bedre på jobb og at været fortsatt skjønner at det skal være varmt og fint! Værmeldingen her liver regn i lang tid, men både gårsdagen og dagen i dag har vært riktig bra. Pøsregn tidlig på morgenen – akkurat før jeg skal gå på jobb – og så skyer og sol resten av dagen i dag. Og de to første arbeidsdagene har gått over all forventning. Tror dette blir et bra år, selv om jeg vikarierer på stor avdeling denne uken. Klemmer <3

    2. For en fin beskrivelse, og noe vi alle kan kjenne oss igjen i første dag på jobb. Heldigvis kommer jeg ikke i den tilstanden på 3 uker enda, og det kjennes veldig godt :o))

    3. Katrine: Ja, det var plutselig “høsten” liksom, skikkelig sjokk… 😮 I morgen er det greit igjen, garantert, må bare venne seg.. Klemmer <3

    4. Ja det er alltid tungt å begynne igjen på jobb etter ferie…. <3 og det er ganske høstlig ute her også med regn og vind! Artige tegninger hihi :)) god klem <3

    5. fruensvilje: Jeg er ikke vanlig lærer mer, vi har bare deltidselever nå, og systemet er helt annerledes. Ikke vanlig skole skjønner du 🙂 Men i morgen blir det nok greit, det var mest sjokkartet i dag , og i morgen er jeg vant og ting er greit igjen 🙂

    6. GTduA: Ja, sjokkartet 😛 Men i morra er jeg vant, og verden er back on track, og ferien er bare gode minner 🙂 Og nåtiden like god <3

    7. trudde lærere hadde ferie litt lengre eg,det hørtes iallefall ikke det spøtt kjekt ut å begynne på igjen,håper det blir bedre i en fykende fei :))) og høstvinder vil vi ikke ha på flere uker ennå.Du spør så jeg får være ærlig,men mine dager er gode ,mannen er hjemme og i morgen har vi blitt enige om en tur på fjellet 🙂

    8. Hahaha..eller, det er stygt å le..men syns jeg ser deg..og det er jo så forferdelig å begynne på jobb etter en herlig ferie!uff…skjønner at du har hatt en mindre god dag! håper det blir bedre og du må ha en god kveld og natt!

    9. solliv: Ikke sant.. 😀 Men jeg finner som regel igjen noe magi i hverdagen også jeg, ikke SÅ kravstor til hva glede er …SÅ etter litt sjokk i dag, er det nok tipp-topp i morgen 🙂

    10. Jeg hadde bare en uke ferie, så omstillingen ble ikke så stor da jeg var tilbake på kontoret forrige mandag. Her blåser det også friskt i dag, men det har i grunnen vært mest deilig synes jeg 🙂

    11. Kjersti: Det ble litt sjokkartet hvertfall 😀 Fort høye skuldre jeg vet du 😀 Men ikke SÅ ille.. Bare sjokkartet 😀 Og høye skuldre. I morgen skal det gå bedre, for da er jeg INNI det 😀 Kos deg masse på hytta da <3 Og hils Homer 😀

    12. Åneeeei. Ble det en sånn mandag?? Usj! Men du, jeg bare måtte installere blogg.no appen selv om jeg er på hytta. For jeg bare måtte ha en dose Frodith på kvelden! Hjelper det? Finner ikke hvor svarene på kommentarene et da, men jeg får da lest 😁👍

    13. He-he, må le, da jeg får bilder opp i hodet mitt. Huff da, hørtes kjipt ut egentlig, dag 1 liksom. Enda to uker igjen med jeg, og jeg nyter det. Dagen min: Jeg ble alene i dag, da min mann hjalp til og kjørte sin mor til fastlegen. Det endte opp med et røntgenbesøk for henne, og alle vet jo hvor lenge slike besøk tar. Var hjemme alene hele formiddagen. Vannet blomster, tok en klesvask og satte meg ut med kaffen + Trønderavisa. Kaffe er gull! Kikket noe i sosiale medier og tok det med ro. Ordnet god middag. Vært et både- og vær her i dag. Varmt nok til å sitte ute, men noe overskyet. På sein ettermiddagen blåste det plutselig opp, mer en tropisk liten storm. Tror du ikke regnet kom, det dusjet ned i 10 minutter, etterpå var det helt fint igjen. vi har på ettermiddagen pusset ned ytterdør, som vi tenker å skifte farge på. Skal ta den andre oppe også. Så spylte jeg veggen rundt døra til slutt, fordi du kan tro det ble blått pussestøv overalt. I hovedtrekk inntil nå. Nå blogger jeg og leser andres blogger.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg