“Hvis jeg var et klesplagg…”

Hvis jeg var et klesplagg…

….så hadde jeg antagelig vært verdens mykeste serk..

En fargerik sak.. bomullsmyk og sømløs..
 Som kunne lullet deg inn i troen på at livet var hemningsløst deilig
Jeg hadde vært en flagrende lang og vid kjortel…
Som du knapt ville merket nærværet av…


Jeg hadde danset rundt deg som jentene rundt maistangen midtsommers…
..med akkurat den avstanden du trengte for å føle deg vel..
Jeg hadde strøket deg over armen- med silkemyke ermer
…akkurat når du trengte det… 
Jeg hadde holdt deg sval- når “helvete” kom litt for nærme..

 


Jeg hadde NEPPE vært en pinetrang jeans
Sexy- og flørtende
Utfordrende og freidig
Men hinsides ettersittende og innpåsliten…


Nei…det hadde ikke vært meg… 

Jeg hadde nok vært en flagrende bomullsmyk serk..
Litt lettlivet og enkel..
Litt myk og mild..
Som lot deg i fred når det trengtes..

 

Hvilket klesplagg hadde du vært? 😉

 

 

(Enda en liten reprise over noen rare tanker som dukker opp av og til… 😉 )

 

#klær #sammenlikning #metaforer

24 kommentarer

Siste innlegg