Noen trenger å bli “ristet litt i” av og til..

Og den NOEN det er meg…
Av og til blir jeg skikkelig oppgitt over meg selv,  faktisk så oppgitt at jeg himler med øya…og da må jeg gå til aksjon. Jeg må ta meg selv i ørene og riste skikkelig for å falle på plass igjen..
For når man gang på gang går i en felle som man VET er der…så fortjener man ikke noe annet enn et skikkelig rist. 

Jeg snakker om “sutre-fella”… 
Alle vet at det der å bekymre seg, og sutre (spesielt over ting man ikke får gjort noe med), ikke hjelper det spøtt. Men allikevel så stuper jeg altså uti det dype havet, forviller meg inn bak en haug med skyer…og holder på forgå av stramme øyenbryn, dårlig mage og høye skuldre. Jeg ramler i “sutre-fella” med begge beina, så det synger..

Vel… det som bra er med denne skallen jeg er født med, er at den fort skjønner hva som foregår… Så da TAR JEG TAK da… og rister SKIKKELIG… Og da forsvinner som regel den sutre-koppen helt.. Vipps borte…Og igjen står bare hun som himlet med øyna, og ser et hav av sky-dotter forsvinne i lynets fart bortover bakken. Og hun med de stramme øyenbrynene forsvant visst med dem 😉
 

Må du ta deg selv i ørene litt innimellom?
Er du bekymret uten at det hjelper stort av og til?

 

 

#hverdagen #livet #tanker #humør
 

16 kommentarer
    1. Hihihi – ja, sutrefella er lett å gå i… men jeg haaater sutring, så da er det bare å ta hardt tak! Jeg bekymrer meg stadig for mye – tror det er sånn jente-greie! 🙂

    2. Urk! Ja der er det lett å havne. Godt du vet å ta tak, for sånn gidd vi jo ikke å ha det 🙂 Jeg har smilt og gledet meg til at du skal være med på hytten i høst! Nå er jeg hjemme, har farget håret og skal begynne pakke til årets ferie. Nå når alle er høstklare, hehe. Håper du har hatt en fin dag. klemmer<3

    3. En tid for alt.
      Men dess fortere en kommer seg bort, desto bedre blir det for en sjøl.
      Men uansett må ikke EN av en sjøl rulle med øya, skal aldri slik!!! Ikke en gang overfor seg sjøl :))).
      Tror alle har opplevd sutrefella, trist om ikke, for det er så fantastisk følelse når en igjen er ute av den…så det bør alle få oppleve :))))).

    4. Jaaa, bekymrer meg alt for mye over filleting 😛 Tror jeg må ett tak i meg selv noen ganger gitt. Men tror det kan være greit å bare sutre seg ferdig, så riste det av seg. Håper dagen blir fin sutring eller ei <3

    5. Ja det hender, men jeg er flink til å riste sidelengs og oppned om nødvendig 😀 Ha en fiiin dag søs, sola skinner alt og det blir en bra dag <3 godklæmme 🙂

    6. Hehehe, her kjente jeg meg godt igjen. Uten at jeg noensinne har klart å forklare meg selv og sutringen min på en så positiv måte, som du gjør her 😀
      Ønsker deg en fin sutrefri dag <3

    7. JA! Jeg er virkelig fæl til å sutre, og krisemaksimere, og henge meg opp i ting som jeg ikke får gjort noe med. Og jeg er ikke særlig flink til å riste meg selv ut av det, heller. Tvert imot veldig flink til å grave meg enda dypere ned. Det er noe dritt.

    8. JA jeg skulle nok rista meg selv litt oftere, for jeg er en mester i å bekymre meg.. hihih..Flott illustrert..og godt du minner oss på at det er bare å riste det av seg!! Ha en god og bekymringsfri dag!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg