Livet blir hva jeg gjør det til..

Som du kanskje har forstått er jeg en dame med mye optimistiske og  poistitve gener. For jeg tror at mye av denne positive innstillingen faktisk er noe jeg genetisk disponert for. For det har liksom ligget i familien i hele mitt liv, og jeg velger derfor å tro det ligger litt i genene også. Og jeg er selvfølgelig veldig glad for at det ER sånn, hvis dette er tilfelle. At jeg ble født med litt av denne optimismen..
Men det er ikke sånn at jeg heller har gått gjennom livet så langt, uten å oppleve negative ting. Det har vært litt dritt her også… Det er mer hvordan jeg har valgt å gå løs på utordringene, eller hvordan jeg har valgt å gå videre som er cluet for meg.. For jeg mener at livet blir det jeg gjør det til. Hva gjør jeg med de humpene eller SPERRINGENE som kommer underveis? Jeg vet også at det ikke er like enkelt for alle å se det på denne måten, og jeg prøver ikke å påstå at min måte er BEST, jeg bare sier den er best for MEG 🙂 Det gjør at EN dritt- dag, stort sett forblir EN dritt- dag…. og ikke noe jeg drar med meg i lange tider framover.

Er jeg oppe i en periode med litt slit, så tar jeg en dag av gangen og koser meg med småting dag for dag… Blir ting ikke helt som jeg hadde trodd, setter jeg meg ned og sier ja-ja, da får jeg gjøre denne nye situasjonen så god som mulig, for jeg NEKTER å la dette gjøre livet for surt for meg..

Kanskje er jeg en heldig sommerfugl, som ikke har opplevd SÅ mye dårlig som andre? I så tilfelle er jeg veldig glad jeg er født som akkurat DET, på en blomst med ikke FOR mange humper og støv som forstyrrer.. 

                               

 

Men jeg vet at det ikke er BARE det… Det er nok av småting faktisk nå om dagen som tilsammen kunne blåst sommerfuglen, langt vekk, ut på motorveien, hvor bilene kjører fort og ikke tar hensyn til en fargerik sommerfugl… Men jeg velger å HOLDE MEG fast, i den fine blomsten jeg har her.

 

                                   

 

 Og tar heller på meg et annet par med briller, om det blir litt støvete og tåkete  her jeg sitter.. 🙂

                                     

 

 

(Dette innlegget skrev jeg i 2013, og er en liten forklaring på hvem jeg er og hvordan jeg ser ting. Passer fint i disse dager, da det blåser litt, men hvor sommerfuglflaksingen kommer godt med 😉 )

 

 

#livsmotto #sommerfugl #holdning #livet #hverdag #synsvinkler

12 kommentarer
    1. Nok et flott innlegg fra deg og utfordringen er tatt .
      Valgte meg ett bilde og skrev ett dikt til.
      Nytt innlegg kommer snart ut .
      En Mørk Familie Hemelighet .
      Ha en flott dag .
      Fra Sissel

    2. Ja, det er akkurat sånn man bør tenke. :o) Jeg har lett for å dra med meg bekymringer over flere dager, og ofte helt uten grunn. Da er det viktig å se de positive tingene, som man har lett for å glemme når det ser litt mørkt ut. Stå imot blåsten, Frodith! Ønsker deg en dag med positive tanker! <3

    3. Jeg er en optimistisk pessimist og det betyr at jeg alltid prøver først jeg bestemmer meg. Jeg unner meg aldri den luksusen å ta med meg noe fra i går over til i dag. Mange vil nok si at jeg har mengder med dårlig ballast, men jeg ville ikke ha unnvært noe av det for kanskje noe andre hadde fått det utdelt. Ha en fin dag.

    4. Ja, innimellom stormer det litt, men innstillinga er viktig. For noen virker det som om livet er en sammenhengende jammerdal. Ja, jeg opplever deg som veldig positiv! Du dveler ikke så lenge i dritten – er engasjert og kan ha dine nedturer, men hovedsakelig så vinkler du positivt. Opplever deg langt fra som en person som surmuler i krokene! Av og til tar du på “Hårrullene”, men da er du mer opprørt og sint – ikke så veldig sur! 🙂

    5. Fint innlegg. Og jeg tenker som deg. Men med en litt annen måte å si det på.
      Jeg tenker at livet ER. Enten vi vil ha det det byr på eller ikke. Selv når det byr på alt fra utfordringer til pakketurer til helvete. Det vi kan VELGE er hvordan vi håndterer det. Om vi graver oss ned i en sutrete grav av selvmedlidenhet eller kjemper oss opp igjen millimeter for millimeter, mens vi fokuserer på de positive tingene rundt oss.
      Og jeg er enig i det med optimisme ol. De egenskapene er en gave. Vi kan velge å foredle dem eller kaste dem bort, men det er likevel en gave som ikke er alle forunnt. Jeg er sterk. Det er min gave, sammen med evnen til å fokusere på det positive. Som din optimisme og positive holdning. Det føler jeg en ydmyk taknemmelighet i forhold til. Ikke alle har den ballasten, så vi er heldige på hver vår måte. Og litt flinke som bruker gavene våre godt. 😀 😉 😀
      (dette ble visst langt)

    6. Det er en god egenskap og prøve å snu dårlige ting/hendelser/følelser over på noe positivt..Jeg tror det har mye med oppvekst og gjøre også ja…Ha en riktig god kveld og natt! Flott illustrert, og mange gode egenskaper..det har du så vist…

    7. Ja, det er ikke alltid like lett. Men du er ei sterk og fargerik dame som har tæl 😀 At du slår alt det styret som kommer til tider på nese og bare tramper over det har jeg stor tro på at du får til 😀 Du er slik en fargeklatt selv på triste og grå dager, Spesielt da <3

    8. Du har et lyst og bra syn på livet – du er heldig som klarer å leve slik! Jeg klarer også det for det meste nå – det er deilig! Viktig å ta ansvar for egen lykke uansett vinden… <3

    9. Jeg må bare innrømme en ting, at jeg er en som arbeider meg over hindrene og ikke unngår de. Det vil si at jeg oftest kommer helskinnet i mål og syntes det er mange som sutrer i stedet for å handle. Helt til jeg braklandet, og jeg har dyrkjøpt lært at man ikke alltid skal komme seg over humpene. Kanskje man skal sette seg ned for å se om humpene forandrer seg.
      Men, optimisme og glede er gode venner på veien

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg