Den som har begge beina på jorda…

 

Vill ulv (Canis lupus) fotografert i Norge. Ulv p sn¯, en vinter i fjellskogen.
Foto: © Baard NÊss / NN / Samfoto

 

“Den som har begge beina på jorda står stille…”  (Tor Åge Bringsværd)

Det handler om å ta noen sjanser innimellom.. Kanskje slippe kontrollen bittelitt. For å se hvordan det går. La seg sveve litt der oppe i det blå, uten at man vet noe som helst om landingen…

Så klart kan man gå på snørra… Man kan risikere å lande med et skikkelig mageplask.. Og det kan jo verste fall gjøre litt vondt..

 

Men… og SÅ da?? 
Hvor langt kommer du her i livet om du ikke beveger beina litt liksom? 

Du kan jo faktisk ende opp med å lande silkemykt også… på en regnebue til og med, om du bare tør å sveve litt i det uvisse først… Kanskje du lander silkemykt… på en vei  av farger…
Og når du tar fatt på DEN veien er det som kjent alltid en skatt i enden…

 

Vill ulv (Canis lupus) fotografert i Norge. Ulv p sn¯, en vinter i fjellskogen.
Foto: © Baard NÊss / NN / Samfoto

 

 

Tør du kaste deg litt uti det ukjente innimellom?

 

 

#hverdagen #livet #utfordringer #utvikling 

 

17 kommentarer
    1. Det meste er “innafor” det jeg pleier, og trives godt med det vante..men tør å prøve ukjente ting også, og noen utfordringer må man ha for å tilføre litt nye impulser..:)) Digger tegningene som alltid :)) God helg og klem til fine deg <3

    2. Ja, det er så sant….man må tørre å bevege seg litt, og gå på litt ukjent vei 🙂
      Jeg gjør det hele tiden synes jeg. Og det er både skummelt og positivt spennende. Det å gå utenfor komfortsonen er noe å vokse på også 🙂 Det er ikke alltid like vellykket, men rik på erfaringer har jeg i alle fall blitt 😀
      God klem til deg, og takk for et positivt og godt innlegg, som motiverer 🙂

    3. Så flott og inspirerende skrevet! Jeg prøver meg stadig utenfor komfortsonen, og det rare er at når jeg våger det, så går det som regel bra 🙂

    4. Jeg prøver, men det er skummelt. Det er selvfølgelig som du skriver at vi kan vinne på å kaste oss ut i det av og til. Håper å kunne lande på en regnbue neste gang jeg kaster meg ut i det ukjente. Ha en riktig fin helg! 🙂

    5. Så fine tegninger! <3 Jeg har kasta meg uti mye nytt opp igjennom årene, men har nok blitt litt mer skeptisk i det seinere. Muligens fordi faren for å brekke lårhalsen øker når man blir eldre, om man skulle krasjlande, hihi. ;o) Heldigvis går det mest bra når man tar sjanser, og man ender med mer erfaring og bedre selvtillit. Ha en fin dag! :o)

    6. Så flott illustrert..jeg er nok ikke så flink til å kaste meg ut i det ukjente..det kjente er mye mer trygt og godt….Ha en god dag! og nyt helgen! klem fra meg!

    7. Sånn innimellom så gjør jeg det…ikke altfor ofte…komfortsonen er så behagelig å være i;) men de gangene jeg tør å kaste meg ut i det ukjente…har det jo gått bra det også:)))

    8. Ja, jeg gjør det innimellom….. har jo gjort det privat for 2 år siden….. og veien er rosenrød, hihi…. så gjør jeg det på jobb innimellom – med vekslende hell….. klemmer <3

    9. Ja, for det er så viktig. Å kaste seg ut i det ukjente. Står man stille lærer man ikke mer, og lærer man ikke mer utvikles man jo ikke. Og utvikling er viktig, for da tror jeg livet blir så mye mer spennende og innholdsrikt. Mener jeg. Så får andre gjøre som de vil. Herlige tegninger. 🙂 Goood fredag. Jeg har fri i dag. Men skal jobbe i helgen. Og plutselig sees vi 🙂 klemmer<3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg