Jeg liker nissen jeg også ;-)

Jeg er egentlig MEST glad i advent…Styre og stulle med julekalender, små-handle litt i butikker.. Så lenge det ikke er HELT oppunder jul da…Dra på julemesse…osv. Men du som har kjent meg en stund vet at det ikke er HELT sant!! For jeg liker jo julaften og nissen  spesielt godt også. Jeg er jo en hund etter gaver…Og jeg har stått med tindrende øyne som liten, og glant på juletreet..

Og så har jeg siden gjort det samme i voksen alder..

 

….før jeg har KASTET MEG under juletreet, og  ligget der sammen med mine nieser og nevøer siden de var små og sprellet med beina..

Nå er de over 20 år alle sammen, og jeg kan ikke bruke de som alibi mer… Kaster meg helt enkelt alibi-løs under treet nå for tida…

Så altså julaften er grei den….
Men siden jeg ikke steller og styrer med duker, pynt, kaker eller mat, så blir mye av det som er jul ikke noe JEG bryr meg om egentlig.. 

Advent er som du vet en helt annen ting..Da blomstrer JULEFØLELSEN hos både små og store her i huset..
Da “baker vi”…

pakker gaver,

turner i ribbe-diskene i butikkene, lager julekort  og

koser oss….

Og SNART er adventen i gang, så DET blir moro det!!

Dette var mitt lille bidrag til Matogkakeoppskrifter sin lille førjulskonkurranse, der vi skal lage et innlegg å skrive om hva vi liker best med hele jula. Og da så du altså MITT svar.. 😉
 


Gleder du deg til jul? 
Gleder du deg til adventskalenderen min?

 

#jul #julekos #forberedelser #advent #konkurranse 

14 kommentarer
    1. Trodde at jeg skrev her om dagen, men jeg la vel ned heøe greia ute å sende teksten til deg. Men det jeg ville si er at selvfølgelig gleder jeg meg til adventstiden med deg og råttentåttene! En herlig tid vi skal nyte. Jula kommer jo etterpå og da skal jeg slappe av, lese masse, tegne, se filmer, gå turer, spise masse god mat, frukt og kaker, pluss drikke julebrus da. Masse kos framover. Vi er heldige som kan beholde det barnslige i oss og leke litt fortsatt. Klem til deg 🙂

    2. Jepp, adventstiden er den beste og det å glede seg til jul. Adventskalenderen din har blitt tradisjon og noe jeg må få med meg! Tusen takk for at du ordner istand både oppgaver og premier! <3 Romjula er også ei fin tid, og husker jeg så filmer på formiddagen da jeg var barn + spiste mye god mat.

    3. Det er alltid kjekt å se hva du finner på for å engasjere det norske folk 😀 <3 Og bare det er en juleglede og fin tradisjon etterhvert 🙂

    4. Jeg tenkte på rottene og adventskalenderen din når jeg så dette innlegget ja….:)
      Det er alt lyset jeg setter nesten størst pris på i adventstiden….

    5. Så flott bidrag! og tja..du vet jo hva jeg mener om julen..men skal prøve å gjøre unna litt pakker osv nå litt før..så kanskje jeg ikke stresser så mye..

    6. Jeg gleder meg til jul – og selvfølgelig til Frodith-kalenderen – den må være med for at det skal bli jul, den nå! Mange gode klemmer <3

    7. Herlig! Og nå er det mindre enn fire uker igjen… Men i år blir det en kort advent siden julaften sammenfaller med 4.søndagen. Og radioen har begynt å spille julemusikk 🙂 Klemmer <3

    8. Jeg liker også adventstida og forventningen best. Jula har jeg ikke så mye forhold til lenger. Jeg skal jobbe på julekvelden i år som i fjor, og det er helt greit. Har fri Nyttårskvelden, men har ingen planer. Gleder meg jo til Frodiths Adventskalender med mange morsomme førjulsnøtter og spennende premier! Trekningen er et lite høydepunkt hver kveld, og det gjør ingen ting om jeg ikke vinner, for spenninga er der uansett. Man blir som barn igjen for en stakket stund! 😉

    9. Ja nå kommer adventstida settende inn for fullt! Som eneboer blir det fredelig advent. Det jeg ønsker meg til jul denne jula er en ny hofte til! Men idag ringte yngste datter og diskuterte med meg ang. julegaver til barna i familien! Så nå er det igang! På julaften blir jeg hentet til eldste datter!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg