Frodiths Julekalender- åpning av luke nr 2- kom inn, bli med :-)

Det er jo ikke helt juleferie ennå…I alle fall ikke for MEG… Så når jeg nå en gang ER lærer, så tenkte jeg at adventstiden var passe tid å ta med Salt og Pepper på jobb. Jeg kan jo ikke la de være alene hjemme i går med alle gavene mine, og jeg tenkte om mulig kanskje prøve å få lært dem NOE..De kan jo ikke lese ennå…men jeg har et lønnlig håp om at EN gang… 
 


Etter litt startvansker…med LITT for store stoler.. fant vi fram rotte-stolene……

 

Det er noe som alle skoler har…som du kanskje vet 😉

 

Jeg prøvde å forklare dem litt om hvor Norge lå…og om andre land i Europa… Men det er mulig det var noe med måten jeg underviste på, for særlig interesserte var de IKKE. De satt nå der mest å glodde i taket…og ga ikke hverken meg eller globusen så mye som et BLIKK en gang…
 


Plutselig fikk de liksom nok… 
Før jeg fikk sukk for meg hadde de tatt globusen med seg, og pilte bortover gulvet..

 

Jeg ble bare stående å måpe…for de så ut til å ha skumle planer… Hvis jeg hadde klart å ta dem igjen skulle de fått med meg å bestille, men jeg hadde ikke nubbsjanse!! De var for raske…Så ut FOR de!!
 

Og der ute satt de i gang  å sparke fotball med den stakkars globusen…
Salt sendte avgårde en SUSER til Pepper…

 

…som Pepper dempet, siktet godt og sendte i retur, med mål om å SCORE på Salt…

 

Men Salt slang seg så lang hun var… Kastet seg overende i snøen og fikk fanget den glatte globusen.. Verden spant rundt og rundt, før Salt hadde fått styr på den…
“Så du Frodith?? Jeg skååååra NESTEN!!”
Pepper var ikke lite stolt i starten, der han tittet bort på meg.


 

Det var inntil han fikk øye på min noe grymme mine…
Jeg fikk snappet begge to opp, slepte dem noe motvillig inn på et klasserom, hvor jeg fortalte dem hvor “skapet skal stå” eller hvordan man oppfører seg på skolen…

Men i dag har de lovet å oppføre seg bedre, så jeg satser på en god dag. Nå er vi hvertfall klare for å servere dere dagens kalender-luke
 

For å være med i trekningen av kalender-gave i kveld, må du gjøre noe så enkelt som å løse de tre små oppgavene under her. Jeg begynner litt forsiktig, og så øker jeg nok på i vanskelighetsgrad etter hvert som jula nærmer seg. Alle som har lyst kan være med på kalender-trekning, så sant de svarer riktig. Har du ikke blogg selv, er det lurt å legge igjen en mail-adresse, så jeg kan nå deg hvis du vinner 🙂

Ja, da regner jeg med du er klar:

 

 

 

 

 

Skriv svarene i kommentarfeltet. Det er LOV å kikke på andre, (jeg er ikke så streng på sånt ;-)….)  men  det er ikke alltid så lurt, for plutselig er det feil 😉 Riktig svar på nøttene er “inngangsbilletten” til å være med i trekningen av kalendergave.

Du må svare før kl 22 i kveld, for da skjer trekningen. . Og vinneren av første kalendergave annonseres kort tid etterpå.

Det er hjemmelagede kalendergaver.

Så-da ønsker jeg alle lykke til! Håper det er greie oppgaver i dag. 🙂

Beklager at vi forsov oss litt …

 

Ha en fin dag <3

 

#julekalender #adventskalender #kalendergaver #salt #pepper

28 kommentarer
    1. Ja no er vi i gang igjen, i går var eg litt usikker på nr 1, men frodith var i tankene mine 🙂 Men til dagens:
      Nr.1 Donald Trump
      Nr.2 Salt og Pepper vil ha juleferie
      Nr.3 prins Charles
      Det var i siste liten eg husket det i kveld 😀

    2. Disse salt og pepper altså! ❤️ Gleder meg til å se hva mer de finner på nå i advent.
      De to første var greie, Donald Trump og Salt og Pepper vil ha juleferie.Den siste var verre, men når bare noen hadde gjettet Prins Charles, så ser jeg jo at det selvfølgelig er han!

    3. Hihi, så artige bilder :)) Til og med to små stoler til Salt og Pepper :)) Nr 1 er Donald Trump, nr 2 Salt og Pepper vil ha juleferie! Nr 3 aner jeg ikke 😀 Ha en god kveld videre <3

    4. Så søte de er!! Herlighet så mye du finner på med dem…hihihi..Herlig!! Det var ikke så veldig vanskelig oppgave i dag heller…liksom….hihihi..
      nr 1 er Donald Trump
      2 Salt og Pepper vil ha juleferie
      3 Prins Charles
      Den siste var jo selvfølgelig litt vrien…jeg er ikke så flink til sånne ting! Så jeg “juksa” litt på den siste….hihihi.men det var lov sa du! hihih..Ha en god kveld!

    5. God lørdagskveld, kjære Frodith ♥
      1) Donald Trump
      2) Salt og Pepper vil ha juleferie (det vil jeg også!)
      3) Prins Charles
      Hils herr Frodith 🌷

    6. Haha, globus-fotball var ikke dumt 🙂 Bonnie syntes det var en genial idè. Og i dag klarte jeg sprøsmålene! 1. Donald Trumph 2. Salt og Pepper vil ha juleferie. 3 Priins Charles. Og den tok jeg på ørene! Nå er jeg ferdig på jobb for i dag, og skal ta en liten tur i regnet med Bonnie før jeg siger ned på sofaen for kvelden 🙂 Takk for underholdningen. klemmer <3

    7. Ramperottene,hihi..håper de lærer å oppføre seg bedre på skolen snart,før det vanker anmerkning;)
      Vakke så vanskelig å kjenne igjen nissen idag:)
      1. Donald Trump
      2. Salt og Pepper vil ha juleferie!
      3. Prins Charles
      Ha en fortsatt fin 2.desember <3

    8. For noenk tullerotter. Ikke rart at jeg er svimmel når de snurrer jorda på den måten. Si til dem at sånn gjør man ikke med jorda!!!!
      1.Donald Trumph
      2 Salt og Pepper vil ha juleferie!
      3 Prins Charles
      Sånn da var det gjort! Klemsiklem til deg 🙂

    9. Jeg tippet jo akkurat som alle andre, før jeg så kommentarene 🙂 Nr.1 Donald Trump. Nr.2 Salt og Pepper vil ha juleferie. Nr.3 Charles Philip Arthur George- Prins Charles av Wales 🙂
      Ønsker dere alle tre en fin dag og ei koselig helg <3

    10. Så søte små stoler til søte rotter :)) 1Donald Trump 2 Salt og Pepper vil ha juleferie 3 Charles … Klem og kos deg med resten av lørdagen <3

    11. Hahahah lov å jukse bittelitt eller? Den første greide jeg, det er Trump, nummer to er: Salt og Pepper vil ha juleferie og den siste hahaha bittelitt sniktitting, Charles 🙂 Ha en nydelig dag søs <3 gooodklæmme <3

    12. Fotballspilling med globus….ja ja det ser jo ut som en ball 🙂 Her kommer dagens svar fra meg – midt mellom handling med mamma og neste handletur med eldstedatteren 🙂
      1- Donald Trump
      2- Salt og Pepper vil ha juleferie!
      3- Prins Charles
      Nå fyker jeg videre, på neste oppdrag, for nå skal det handles maling (og så må jeg nok hjelpe til med å få den på veggen også), og så er det nytt julebord med søsken i kveld. Hei hvor det går- sier jeg bare 🙂 Klemmer <3

    13. Koselig for de å være med på jobb da, selv om de finner på litt rampestreker. Fine stoler de har! <3 Mine svar idag:
      1) Donald Trump
      2) Salt og Pepper vil ha juleferie
      3) Prins Charles
      Jeg kjøpte meg ny mobil, og har tatt den i bruk idag, - jammen mye å sette seg inn i, puh! En fin lørdag ønskes deg!

    14. God morgen på en lørdag 🙂 Jeg er kommet meg opp, og er klar til å blogge litt. Da er det jo DIN blogg jeg ser på, må vite. Og jeg prøver meg på disse svarene på oppgavene i dag:
      1. Nissen er vel Trump,
      2. Det står ”Salt og Pepper vil ha juleferie!” i hjertet, og
      3. gutten fra gamle dager kan vel bare være prins Charles med de ørene der.
      Det er det jeg tror i dag 🙂
      Jeg må en tur i butikken, ellers blir det nok en ååårnedag her hjemme på meg. Jeg må være litt husmor. Og i kveld er det treff med svigers.
      God lørdag til deg 🙂
      Oslopaddeklem

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg