Frodiths Julekalender- åpning av luke nr 19 – kom inn, bli med :-)

I går var vi  og spilte bowling på “Min Matgale Bowlinghall”
Rart navn på en bowling -hall egentlig, for vi så ikke snurten av så mye som en fleske-svor en gang..Ikke en ribbe-bit.. Ikke en bitteliten smultring…Null og niks mat der…Likevel kaltes det altså “Min Matgale Bowlinghall”
Går du inn på linken, så vet du hvorfor, for der finner du eieren av “hallen” 😉

 

Vel…Salt har ligget litt i trening i det siste… Dratt avgårde i smug, med kusine: Vanlijeogpepper, og trent på å treffe de 10 kjeglene…Helst alle på en gang..For da får man mest poeng..
Så hun lente seg fram på erfarent vis…EN fot i bakken…Den andre lett i luften…Og så var det bare å få avgårde kula…

 

Den FOR ut av hånda hennes, som en kanonkule omtrent… Og nærmet seg kjeglene i rasende fart…

 

Men den tok liksom noen svinger her og der, skru kalles det vel…Og med litt sikk-sakk -kjøring ble det bare noen som gikk ned….Det ble ikke noen STRIKE nei..

 

Hun var litt skuffet , og smalt en labb i bakken…
“Søren også!! Jeg som har ØVA og alt!!”

 

Så var det Peppers tur. Han holdt kula med begge hender. Han har ikke tjuv-trent overhode.. Salt sto klistret til veggen, mest for å distrahere. Hun vet det hjelper å finne på noe spik når det er andre sin tur.. Man mister liksom fokus da..

 

“Nå kaster jeg snart Salt!! Du burde flytte deg!!Jeg er veeeeldig sterk asså…og du vet ikke hvor denne treffer!!”

 

Salt tok sjansen..Bare lente seg enda nærmere veggen…

 

Pepper plasserte kula i renna…. og puffet av all kraft og med begge labbene kula nedover mot kjeglene…

 

Faktisk brukte han SÅ mye kraft i kastet sitt…..

 

...at han stupte med hele kroppen nedover banen der….og fungerte som en bowling-kule der han smalt overende alle kjeglene…Han gikk på nesa i bowlingveggen!!

 

Men da han så hva som hadde skjedd med kjeglene var han ikke lite stolt heller…
Han tittet opp på meg og sa med dårlig skjult skadefryd: 
“Jeg vant jeg!! Jeg fikk ned NESTEN alle!!”

 

Salt som hadde stått klistret til veggen, tok et skritt fram. Ville ikke TRO det hun hørte…Så tittet HUN opp på meg: 
“Frodith!! Det der er JUKS er det ikke?? Man har ikke lov å RULLE inn selv?? “

 

Og det har man jo ikke. Rett skal være rett. For selv om Pepper var ganske kreativ, så må man har NOEN regler her i livet.. Og spesielt i spill. 

Nå er det forresten DIN tur til å “spille litt”. Eller gjette på julenøttene mine: 

 

For å være med i trekningen av kalender-gave, må du gjøre noe så enkelt som å løse de tre små oppgavene under her. Alle som har lyst kan være med på kalender-trekning, så sant de svarer riktig. Har du ikke blogg selv, er det lurt å legge igjen en mail-adresse, så jeg kan nå deg hvis du vinner 🙂

 

 

 

 

 

 

Skriv svarene i kommentarfeltet. Det er LOV å kikke på andre, (jeg er ikke så streng på sånt ;-)….)  men  det er ikke alltid så lurt, for plutselig er det feil 😉 Riktig svar på nøttene er “inngangsbilletten” til å være med i trekningen av kalendergave.

Du må svare før kl 22 i kveld, for da skjer trekningen. . Og vinneren av dagens kalendergave annonseres kort tid etterpå.

Det er hjemmelagede kalendergaver.

Så-da ønsker jeg alle lykke til!

Håper du finner ut av nøttene
 

Ha en fin tirsdag <3

 

 

#julekalender #adventskalender #kalendergaver #salt #pepper

26 kommentarer
    1. Herlighet, jeg trudde jeg hadde svart på denne jeg, men der hadde jeg altså ikke trykket på send, så vi sender på nytt nå vi da… :O ha ha..
      1. Jonas Gahr Støre.
      2. Nissen, Engler, Rottene, 4 år, Katten.
      3. Tante Pose.

    2. Jeg er jo så heldig at jeg har vunnet en gang allerede, men jeg kan jo gjette likevel.
      1 Jonas Gahr Støre
      2 nissen, engler, rottene, 4 år, katten
      3 Tante Pose

    3. Hmmm…. ikke den første som har prøvd den bowlingmetoden….. hihi…. <3
      1. Jonas Gahr Støre
      2. Nissen - engler - rotter - 4 år - katten
      3. Tante Pose

    4. 1: Jonas Gahr Støre
      2 a: Nissen
      b: Engler
      c: Rottene
      d: Fire år
      e: Katten
      3: Tante Pose! Den tror jeg faktisk bare at jeg har sett en eneste gang, og jeg husker ikke plottet i det hele tatt. Men jeg har en vag erindring om at noen baker knäppkaker i filmen…

    5. Så kreativt av Pepper…lov å prøve seg….Jeg får svare det samme som de andre i dag..orker ikke tenke..Har styra så mye i dag..så hode er tomt…Ha en god kveld!

    6. Åååå så kult! Likte stilen til Salt altså! Hun hadde den helt perfekte stillingen. Bare synd det ikke alltid hjelper. Pepper var en smule drøy der, haha, skjønner godt hun ble litt indignert! Merkelig det ikke kom noe mat der altså… hehe, 1. Jonas Gahr 2. Nissen, Engler, Rottene, 4 år, katten. 3. Tante pose! Åh, tror jeg må få sett den i år….er så morsom den 🙂 Hatt julelunsj på jobb i dag, og du verden så sliten jeg er. Flere og flere blir syke…puh! Men torsdag og fredag har jeg fri! klemmer

    7. Viktig at Salt og Peppe har det litt ekstra moro i jula:-D
      1. Jonas G Støre
      2. a. Nissen b. engler c. rottene d. 4 år e. katten
      3. Tante pose .
      Superglade klemmer ♥♥♥

    8. Tenk å ha en egen bowlinghall da, helt tilpasset rotter, – Kjersti er snill altså! Det ble litt uavgjort og det er nok best, selv om jeg unner Pepper alt han kan få, hihi. Her er mine svar idag:
      1) Jonas Gahr Støre
      2) a) Nissen. b) Engler. c) Rottene. d) 4 år. e) Katten.
      3) Tante Pose.

    9. 1) Jonas Gahr Støre
      2a) Nissen
      b) Engler
      c) alle de små rotter
      d) fire år (og kjent ei jente som var nesten fem)
      e) katten
      3) Tante Pose

    10. Herlig bowling!!! Rotter har nok lov til å bruke hele kroppen, men ikke vi!!!!!
      Gjette får jeg gjøre senere. Her stekes det menger av medisterkaker i dag!!!!Gjett om det lukter jul!

    11. Hei 🙂
      Jeg tror ikke jeg var innom her i går- beklager! Mandager er travle – jeg fikk ikke gått innom her etter jobben. I dag skulle jeg vært i feriemodus, men jeg er syk, og venter på at paraceten skal virke.
      Nok om det – her kommer mine forslag til svar på dagens oppgaver:
      1) Nissen: Jonas G Støre
      2a) Nissen satt på låven
      2b) Engler dalte ned i skjul
      2c) Rottene skottet, og
      2d) en skulle vøri 4 år i romjul’n
      2e) Nissefar truer med å hente katten
      3) Bildet er fra Tante Pose, tror jeg
      🙂 Sånn – det var mine svar på oppgavene i dag. Ha en fin dag – jeg skal ut og møte ei venninne i kveld. Satser på paraceten!
      Oslopadde

    12. Så tøft med en minibowling bane da….
      1. Jonas Gahr Støre
      2. a. nissen. b. engler. c.rotter d. 4år e. katten
      3. Tante Pose
      God dag til deg. Vi skal i pepperkakebyen….

    13. Syyykt moro, og så søte de er: de bowler også!!! Og hattene fra i går var nydelige 🙂
      1) Jonas Gahr Støre
      2) a) Nissen, b) Engler c) alle de små rotter, d) fire år e) katten
      3) Tante Pose (min favorittjulefilm :))

    14. Flotte oppgaver og nokså lette. Svarer med det samme 1. Jonas Gahr Støre 2 a) nissen satt på låven b) engler dalte ned i skjul c) kattene sto og skottet d) 4 år 3. Tante Pose . Det var mine svar i dag. Skal spise polarbrød med skinke på nå. Mat er viktig. Ha en fin dag.

    15. Heldige rotter som får så mange fine opplevelser
      1. Jonas Gard Støre
      2. Nissen. Engler. Rottene. 4 år. Katten
      3. Tante Pose

    16. Hei og god morgen !!!!
      Nr 1 erJonas Gahr Støre
      Nr 2 a) På låven sitter nissen
      b) Engler daler ned i skjul
      c) Det er rottene som skotter
      d) Man skule nok vore 4 år i romjul
      e) Nissen truer nok med å hente katten han………….
      Nr 3 TantePose er dette hentet fra 🙂

    17. Hæ ? Ingen mat? Merkelig… jaja
      Vettu hva jeg kaller bowling? Gutterball.. klarer å treffe renna oftere enn kjeglene…hoho…
      1. Jonas Gahr Støre (rimelig sikker på det er han..mer usikker på om eg staver det rett)
      2. a)Det er nissen!! Rimelig sikker på at han sitter der ennå …. b) engler c) de små rotter <3 var S og P med og?;) d) man skulle vøri fire år i romjula^^ e) katten 😮 iiik!!
      3. Tante Pose!! Rimelig skremmende tante..aldri sett hele filmen;)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg