Du vet det er….

Du vet det er jul…..

….når magen buler og bukter seg som om den skulle inneholde et lite monster…. og du likevel bare fortsetter å spise…

 

….når kjøleskapet bukter og vrir seg på akkurat samme måten…Og ser ut til  å inneholde akkurat like mye som dagen før…selv om magen garantert har “tatt unna” noe….

….når søppeldunkene i søppelhuset jamrer seg, og har begynt å “spy ut” ting i fortvilelse…..fordi de aner at det ikke finnes en søppelmann i sikte på mange dager ennå…

 

….når shoppingsentrene fylles opp til det “sprekk-ferdige” så fort dørene åpnes 3. juledag …med like mange zoombie-liknende folk som tre dager FØR jul….

 

 
 

….når jeg har SÅÅÅÅ god tid at jeg kan sitte her å tenke ut og  å tegne alt dette fjaset 😉 …

(En liten reprise fra en annen jul, som også gjelder i år.. 😉 )

-Har du noen gode “du-vet-det-er-jul”-historier/uttrykk?

22 kommentarer
    1. Hver så god, bare hyggelig. Du har gitt oss så mye gjennom hele året så da er det kjekt å vise at jeg setter pris på det. Og selvfølgelig er det lov å åpne før julekvelden! Kos deg og ha en fin romjul <3

    2. margarites: Ja, deilig med litt fri 🙂 Tusen takk for nydelig smykke Grete <3 Det var flott <3 Jeg snek meg til å åpne det på dagen 😀 FØR julaften 🙂 Juleklem til deg også <3

    3. Eva: Ja, vi kommer oss gjennom 🙂 Jeg baker litt i dag, fikk deig i julegave av Kjersti 🙂 Så nå er det kjeks/kake-lukt i huset 😀 Klemmer <3

    4. ladyaugust: Uff, hvordan går det med tanna i dag? Jeg baker kjeks/kaker, med deig jeg fikk i posten av Kjersti 🙂 Tusen takk for gaver selv <3 Flotte ting 🙂 God klem, håper du har fått fiks på tanna 🙂

    5. Helge: Høres ut som en deilig dag, og akkurat i min ånd også. Liker sånt jeg også 🙂 Skal nok på en tur i løpet av jula jeg også, med venninne muligens 🙂 God Jul 🙂

    6. Å jeg kjenner meg sånn igjen! Har “hamstret” mat for julen, selv om vi stort sett spiser det vi alltid pleier…Burde bare kjøpt ost og ikke så mye kjøttpålegg… Men når man har frokostgjester så må man jo ha litt for en hver smak. Jeg tror vi skal spise oss ned i fryseboksen og ut av kjøleskapet uten å fylle på i romjulen. Men det er jo kjekt med litt julemas også, og det beste av alt er at jeg har fri til over nyttår 🙂 Lykke! Juleklemmer <3

    7. For meg starter i grunnen jula når folk handler som om butikkene aldri kommer til å åpne igjen. Og med mord i blikket kaster seg over den siste pakken med sosisser (skjønt mangelen på priskrig gjorde at vi slapp det i år).
      Man vet også at det er jul når man synes det er en god ide å se dårlig dubbet tsjekkisk tv.
      God jul til deg!

    8. Stapper i meg mer enn godt er ja..hehe.. Så du ikke var i toppform, har hatt vondt i hode jeg, men kost meg også …Hjalp med en gåtur i deilig kveldsluft.. Håper du får en fin kveld :)) Klem <3

    9. Hohohoho..ja..det er JUL! og kjenner meg igjen i mye her ja…Sitter nå å trykker i meg godis og ser på tv…og pc i fanget..Ha en god og avslappende kveld! Det er bare jul engang i året…hihih

    10. Man bør begrense seg litt når det gjelder mat i jula, tenke litt i nye baner og innføre nye tradisjoner som kan flettes sammen med de gamle. Sjøl var jeg 4 timer i skogen i dag, noe som jeg har gjort før 1 juledag også. Deilig med en dusj etter en slik tur. I kjøleskapet venta mye god mat men ikke ribbe og kaker, men salater, egg og fruktsalat. Men litt ekstra tok jeg med meg fra kiwi: madariner, pølser, poteter og polarbrød. Ha fortsatt en God jul.

    11. Hihi 🙂 Ja, kjenner igjen alt dette 😀
      For meg er det vel sånn at “Du vet det er jul når du lurer på om du overlever uken og kan feire nyttår?”
      Helsa er forutsigbar sånn sett hos meg 😉
      Fortsatt god jul til deg <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg