Med hjertet i posen…

Jepp…ikke i halsen… Ikke i hånden…Men rett og slett i posen…
Hva i all verden er det jeg babler om liksom? Vel, om du var innom her i dag morges så fikk du med deg at jeg skulle ut å dele ut saker. Det var jo morsdag i dag.  Og jeg hadde store planer, pønsket ut i samarbeid med søsters. 



Litt starttrøbbel i dag, men det kom seg etterhvert..
Ser ut som jeg kommer rett ut fra “gamle dager”… og jammen meg har det vært litt sånn i dag… Eller noe av innholdet da…
For pga tog-skinner fra “gamle dager”..måtte jeg med “buss for tog”, slik at de kunne få reparert skinnene .. Greit nok, jeg hadde lagt det inn i planen. Visste om det.
Men pga flatt batteri på bilen til søsteren min, kunne hun ikke hente meg ved bussen. Så jeg satte i gang med en NY buss, der ute på landet. Og Norge er jo litt gammeldags innimellom, eller NOEN steder på landet hvertfall…For tror du ikke at der andre KUN godtar kort som betaling på bussen, eller til nød en forhåndskjøpt billett, så godtar de utpå landet der KUN cash.. Og det hadde jeg ikke nok av… Så etter å ha tigget meg til å få sitte på, var jeg til slutt framme hos søsters..

Og vi er IKKE gammeldagse, så vi hadde ungdommelige planer for mamsens dag: 

Valentines -ballonger!! Røde herlige hjerteballonger til verdens fineste mams <3 De ble blåst opp mens vi ventet på vei-hjelp-bilen. Så ble de dyttet i posen. Masse hjerter i posen… 
Og roser og napoleonskake (ok…kanskje bittelitt gammeldager der også…) 
Til slutt var vi klare for landet…..Virkelig landet…Der vi er vokst opp..

Vel framme hos mamma, som er på korttidsopphold på sykehjemmet, ble veggen pyntet med hjerteballonger. Og de slo godt an.

 

Deilige napoleonskaker, gode samtaler og morsdagen ble akkurat slik vi ville den skulle bli 🙂 

 

Har du feiret morsdag i dag? Enten egen eller for din mor?

 

#morsdag #ballonger #kaker #busstrøbbel 

34 kommentarer
    1. Jeg misliker selvsagt ikke innholdet i det du skriver eller legger ut. Det sa jeg vel ikke, og har aldri ment. Leit å høre om starten på året. Ja, jeg vet du er kreativ så det holder til å finne på bloggstoff selv. Men jeg støtter ikke en konkurrent sine fotoutfordringer som blir fulgt av noen, selv om det er du som legger det ut. Slik er det bare, og Norge er et fritt land. Det var det jeg mente 🙂 Klem <3

    2. toveview: Det er heldigvis for meg mange som liker innholdet i det jeg skriver uansett om tankene er igangsatt av et stikkord fra noen andre 🙂 Jeg har hatt en veldig trist start på det nye året, så for meg har det vært godt å ha slike fotoutfordringer å forholde seg til. Jeg liker både DET og å finne på ting selv å blogge om til vanlig. 🙂

    3. Så herlig! Med noen forviklinger ble det da ei fin morsdagsfeiring. De ballongene var kule, ikke rart de slo an. Godt natt!
      Måtte lete lang ned på bloggen din for å finne et innslag, uten å vise til ei fotoutfordring fra en eller annen. Jeg må si at jeg ikke liker de spesielt godt. Folk må da kunne finne på noe å blogge om selv. Mulig jeg er litt rar slik.

    4. Min matgale verden: Ja, og hun ble veldig glad 🙂 Ble litt fest 🙂 Å få øst litt er den beste gaven 🙂 Ha en fin kveld min venn <3 Klemmer <3

    5. Jeg tar DEN feiringen i dag. Baker boller nå og skal ned til moren min på sykehjemmet så fort de er ferdig stekt og kalde. Selv sånn pose med ferdigblanding er avansert baking for meg, så jeg er superstolt. 😀 😀 😀

    6. Så koselig, tross mange unødvendige forsinkelser. 😉 Her ble jeg feiret. Uten at jeg gjorde noe som helst selv, annet enn å dekke bordet omtrent. En merkelig følelse for ei som er vant til å gjøre så mye. Men det ble kjempekoselig. <3

    7. Uff..hørtes ut som en slitsom ferd ut på landet…men godt du, eller dere kom dere frem! Flotte ballonger, og koselig for mor….Ha en god ny dag!

    8. Så fine hjerteballonger, og litt av en tur før dere kom fram! <3 Jeg fikk blomster og så spiste vi Snickerskake, - koselig med morsdag 🙂

    9. Ååååå, der var hjertene i posen ja, så koselig! Det var virkelig en god morsdag. Jeg var innom min mor og, med det ble mest prat om annet, tror vi glemte den morsdagen litt 🙂 Men hun fikk det hun trengte i hvert fall, en å øse sitt hjerte ut på. Så godt å kunne være der for det. Ja er det ikke rart, når vi har vennet oss til at kontanter er UT, så skal noen plutselig HA dem igjen! 🙂 God mandag. klemmer

    10. fruensvilje.blogg .no: Ja, noen busser må man ha cash på..på andre må man absolutt ikke ha cash, men kun kort.. Så det er ikke lett å skjønne..

    11. Hei i kvelden. Herlig historie, selv om den neppe føltes sånn i øyeblikket. Ikke hele i alle fall. Feiret er vel ikke rette begrenset. Men vi har vært og er sammen med mamma på Sykehjemmet hele tiden nå. ☺

    12. Så koselig med hjerteballonger! Her har bussprisene flydd til himmels om man prøver å betale på bussen…tror det er over 60 kr for en tur når man betaler til sjåføren. Vanligvis koster det 37 med app på mobilen eller busskort…Ikke alltid man har mulighet til å forhåndskjøpe billett, og app er ikke for alle – i alle fall ikke om man bruker bussen veldig sjelden.
      Her har vi feiret litt. Først kom tvillingene hit og fikk fastelavensboller, og jeg fikk to flotte bøker av dem. Etterpå dro vi hjem til min mor med blomster – og jeg visste at hun også hadde bakt, så da tok jeg ikke noe kake med meg. Koselig dag. Klem <3

    13. koselig da :=) men sånn er det med buss ja,bør helst ha litt penger i lommeboken.
      her har vi feiret litt morsdag,to av barna våre var ilag med oss :=) så fikk min mamma en telefontid sammen med meg

    14. Å så koselig – det varmer å se alt dere gjør! Lite feiring her, men jeg har fått gave – massasjetime – av prinsessa, og prinsen kommer med gave etterhvert! Klemmer <3

    15. Så vakre hjerteballonger <3 og SOM du har stått på med reising,med tog og buss og atter buss,for å gjøre stas på mor! Dét er kjærlighet det <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg