Livet blir hva jeg gjør det til..

Som du kanskje har forstått er jeg en dame med mye optimistiske og  poistitve gener. For jeg tror at mye av denne positive innstillingen faktisk er noe jeg genetisk disponert for. For det har liksom ligget i familien i hele mitt liv, og jeg velger derfor å tro det ligger litt i genene også. Og jeg er selvfølgelig veldig glad for at det ER sånn, hvis dette er tilfelle. At jeg ble født med litt av denne optimismen..

Men det er ikke sånn at jeg heller har gått gjennom livet så langt uten å oppleve negative ting. Det har vært litt dritt her også… Det er mer hvordan jeg har valgt å gå løs på utordringene, eller hvordan jeg har valgt å gå videre som er cluet for meg.. For jeg mener at livet blir det jeg gjør det til. Hva gjør jeg med de humpene eller SPERRINGENE som kommer underveis? Jeg vet også at det ikke er like enkelt for alle å se det på denne måten, og jeg prøver ikke å påstå at min måte er BEST, jeg bare sier den er best for MEG 🙂 Det gjør at EN dritt- dag, stort sett forblir EN dritt- dag…. og ikke noe jeg drar med meg i lange tider framover.

Er jeg oppe i en periode med litt slit, så tar jeg en dag av gangen og koser meg med småting dag for dag… Blir ting ikke helt som jeg hadde trodd, setter jeg meg ned og sier ja-ja, da får jeg gjøre denne nye situasjonen så god som mulig, for jeg NEKTER å la dette gjøre livet for surt for meg..

Kanskje er jeg en heldig sommerfugl, som ikke har opplevd SÅ mye dårlig som andre? I så tilfelle er jeg veldig glad jeg er født som akkurat DET, på en blomst med ikke FOR mange humper og støv som forstyrrer.. 

                               

Men jeg vet at det ikke er BARE det… Det er nok av småting faktisk nå om dagen som tilsammen kunne blåst sommerfuglen, langt vekk, ut på motorveien, hvor bilene kjører fort og ikke tar hensyn til en fargerik sommerfugl… Men jeg velger å HOLDE MEG fast, i den fine blomsten jeg har her.

 

                                   

 

 Og tar heller på meg et annet par med briller, om det blir litt støvete og tåkete  her jeg sitter.. 🙂

                                     

 

 

 

(Dette innlegget skrev jeg i 2013, og er en liten forklaring på hvem jeg er og hvordan jeg ser ting. Passer fint i disse dager, hvor det har blåst litt en stund, og hvor sommerfuglflaksingen kommer godt med 😉 Og NÅ er det ganske så fint faktisk. Humpene er litt mindre om dagen  )

 

 

#livsmotto #sommerfugl #holdning #livet #hverdag #synsvinkler

 

10 kommentarer
    1. En flott måte å møte livet og hverdagen… men ikke alltid like lett….du virker som er sommerfugl ja…

    2. Jeg tror at noen kan gå gjennom livet uten de helt store utfordringene, jeg vet ikke om det gjelder deg. Jeg tror godt humør hjelper på alt..,, både på gode og dårlige ting.

    3. Godt å høre at humpene er litt mindre om dagen! Jeg tror nok du er positiv og flink til å tenke i positiv retning. Det er en viktig ting og kunne! Klemmer <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg