Jeg er da vel ingen….

 

..olding heller vel… 

…selv om det jammen kan føles sånn innimellom. 
Jeg merker hvert fall at ting er i endring, og at jeg ikke HELT klarer å henge med innimellom Spesielt når det gjelder “dupppedingser”, tekniske greier og alle de sosiale plattformene man bør være på..

 

Men det rareste var når jeg stod i butikken her om dagen og følte meg som en OLDING fordi jeg brukte papir-penger for å betale. Reale cash liksom… Da følte jeg meg gammel da!! Jeg følte nesten at butikk-gutten prøvde å skjule et fnis i de dunete skjeggstubbene der…
 

Tenk så rar verden er blitt liksom, når selve synet av penger nesten er litt fortids-minner… 😉

 

Hva får deg til å føle deg gammel?
Hva får deg til å føle deg ung?

 


(en liten reprise på et spesielt tema)
 

#penger #utvikling #teknikk #tanker #undring

34 kommentarer
    1. He, he he 🙂 Jeg kjenner meg igjen. Gjennom rasekattklubbene har vi fått ett nytt onlinesystem. På den skal vi registrere kull, melde på utstillinger, endre eiere på katter vi selger. m.m. Jeg må ærlig innrømme hat jeg har slitt når jeg skulle registrere kattungekullet som Nadina fikk. Har man gjort det et par ganger kan man det, men nå har det løsnet. Jeg trøster meg med at slike ting vi møter på av tekniske duppeditter er med på å utvikle oss 🙂
      Husk du er fremdeles 29 (i hodet). Jeg føler meg slik i hvert fall 🙂
      Ønsker deg en kjempefin og god helg 🙂
      Purr, purr, fra Toril og kattene

    2. Min matgale verden: Ja, og jeg er sikker på noen synes at vi er FRYKTELIG unge også, tror du ikke. Når vi herjer i vei og tuller og fjaser og er modeller 😀 Når noen ser oss tenker de nok: Se hvordan ungdommen koser seg 😀 For de ser nok ikke meg med de grå hårene med cashen på butikken 😀

    3. Haha, ja hvor går grensen mellom ungdommelig dame, og gammel rar/gal dame?? Det tenker jeg ofte på, når jeg kler meg, eller gjør “ungdommelige” ting 🙂 Men det bryr vi oss ikke med, vi er jo så gammel at vi “skiter” i omverden, så lenge vi har det gøy og nyter livet 😀 Lykken ved å bli eldre! klemmer<3

    4. Jeg synes det er greit å ha penger i lommeboka, og bruker det når jeg skal betale, så sant det er nok. Blir ikke sett på som olding for det, mulig det er litt annerledes ute på bygda, hehe. 🙂 Jeg er ikke så myk i kroppen som før, og husker ting fra gamle dager. Føler meg ung når jeg leker med sønnen på 8 år.

    5. Hm, papirpenger…hva er det? Hi hi. Nei det har jeg nesten aldri lenger (bare når jeg kjøper lodd i fredagslotteriet vårt på jobb. Da tar jeg ut penger og betaler for en haug med måneder om gangen).
      Når jeg føler meg gammel….når jeg merker at jeg ikke går så fort som jeg gjorde før – for ungdommene mine løper jo nesten….Og når jeg ikke klarer å huske navnet på artister jeg synes synger fint.
      Når jeg føler meg ung… Når jeg vippser og bruker sosiale medier ha ha. Jeg vil jo helst være litt ung og ikke gammel, det er liksom generasjonen over meg som er gammel… Klem <3

    6. maiken: Der fikk du jammen tenkt gjennom litt ung-greier også 🙂 Bra 🙂 Jeg jogger ikke, men føler meg rimelig ung fordi jeg er så leken, klatrer, tuller og blåser i folk rundt meg da 😀 Eller kanskje jeg bare er en gal, gammel dame 😀

    7. He, he, ja de kan bare flire… Men det var vel mest du som følte det bare….:)
      Ja, det var noe å reflektere over, hva som får meg til å føle meg gammel eller ung
      Jeg føler meg gammel når jeg kjøper klær og det bare er unge, uinteresserte som ekspederer…. og jeg føler meg gammel når jeg tenker på min eldste sønn som er 36 og at jeg har 3 barnebarn….
      Jeg føler meg ung når jeg går på treningssenteret og greier jogg litt…..:)

    8. er så himla dumt når datasystemet er nede….da er det kun cash som gjelder…..ofte er man lammet når det er surr med kasser og eller banskystemer så de burde aldri slutte med cash eller finne en bedre løsning vaffal ;D

    9. HeidiElise: Ja, jeg blir aldri bestemor, så slipper den delen 😀 jeg MÅ vel bare finne meg i litt sånn følelse på cashen jeg da 😀

    10. Jernbanefrua..: Gleder meg til å høre ditt minne 🙂 Jeg bruker lite cash nå altså, får plutselig øye på en liten lapp i lommeboka, men ikke ofte 😀 Det har blitt mindre etter denne episoden. Mindre og mindre, men ikke pga det altså 😀

    11. Sara Karlengen: Hi-hi, og du som bare er i 20-åra liksom 😀 Gøy at du snøfter litt også, du blir seende ut sånn som meg, så bare pass deg 😀 Klem <3

    12. cuskima: He-he, ja 200 lappen bruker jeg kanskje ikke, og nå har jeg nesten sluttet med cash også altså 🙂 Men PENGER det har jeg 😀 klemmerier <3

    13. hvis du brukte den 200 lappen er du litt olding…siden den er utgått,men eg jobber som du vet på VITA og vi får betalt i lapper, mynter,bankkort, gavekort osv, eg reagerer ikkje på det så kanskje det er du som føler mer på det enn de ansatte?
      uansett penger har verdi så lenge de er i sirkulering og de kan skaffe deg det du vil ha/trenger 🙂 klemmerier <3

    14. Hehe..liker å ha litt kontanter jeg også..men bruker mest kortet da :)) Blogging får meg til å føle meg litt ung..det at jeg er mye sliten får meg til å føle meg gammel..før orka jeg ALT ! Klem <3

    15. Hehe, tenker jo ikke at du er olding som fortsatt bruker penger, men det er jo dessverre noe som blir mindre og mindre brukt :/
      Jeg føler meg nok litt gammel når jeg snøfter over barn som kommer rullende på disse hoverboardene, tenker at det ikke skader å gå litt heller xD Er sikker på at hver gang det skjer popper det opp ett grått hår eller to xD

    16. Gjett om jeg kjenner meg igjen:)) ja, ikke sant, når penger begynner å bli «i gamle dager»….
      Ønsker deg en god fredag:) herlig innlegg<3 digger tegninga<3

    17. Dukker stadig opp noe å kjenne litt på, men nå fikk du meg til å tenke på et minne som fikk meg til å høres oldis ut. Tror det kan bli et morsomt innlegg :-)) Cash skulle jo i grunn hverken lede til fnising eller den følelsen, veldig kjekt å ha litt cash, slippe å dra kortet på alle småting for eksempel 🙂

    18. jeg opplever att noen ekspeditriser sier dei gost kan ta imot mynter,er vist mangelvare på det i noen butikker :=) .
      Tja hva får meg til å føle meg gammel,må være stivheten i kroppen når jeg står opp om morgenen det da :=) og ung? att jeg fremdeles kan gå i fargerike klede,for jammen går mange gamle i grå og fargeløse klær

    19. Bruker stadig vekk penger jeg 😉 Føler meg heldigvis ikke som en olding av det, men av kroppen og bena mine for tida føles det som jeg nærmer meg 100 år. 😀
      Ikke for det, mange spreke 100 åringer, så jeg trenger ikke være gammel for å ha vondt i bena da.
      Skal jeg tenke litt lenger, så følte jeg med litt som en olding i slutten av 20 åra første gang ungene ba meg fortelle fra gamle dager ;D
      Nå er det barnebarna, men har blitt mer vant til det nå 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg