Hvis den indre skjønnheten mangler hjelper ikke all verdens make-up…

“Jeg har mer enn en gang dristet meg til å tenke at skjønnhet bare er et spørsmål om smak”
(SItat: Jean Paul Sartre)

Jeg kunne ikke vært mer enig, og det med en av verdens største filosofer!

 


Alle er skjønnheter! For noen. Og gudskjelov for det. Skjønnheten sitter i “hjernen” sier andre, som faktisk JOBBER med skjønnheter… 
“Skjønnhet er ikke et spørsmål om utseende, men om tenkemåte” (Sitat: Karl Lagerfeld)

Det jeg mener er at skjønnhet finnes det ikke noe fasit på. Den ytre skjønnheten er kun noe andre mennesker oppfatter, på den ene eller den andre måten. Og heldigvis er vi så mange som går rundt omkring her nede på jordklode at for noen er vi skjønne uansett.


 

 


Den indre skjønnheten er derimot den viktigste. 
Har man DEN vil den uansett stråle gjennom, og gjøre at folk oppfatter deg som en vakker person.
Er den indre skjønnheten fraværende, hjelper ikke allverdens make-up..

 


#skjønnhet #verdier #synsvinkler #preferanser 

14 kommentarer
    1. Kjempebra innlegg som jeg elsket å lese <3 🙂
      Det er så sant så sant, og det er en sannhet når folk sier at man kan se gjennom øynene til et menneske hvordan vedkommende har det. En person hvor øynene stråler lyser og godhet. Det har jeg sett personlig mange gnager. Hvis en person smiler med øynene, er det det første jeg ser etter. Øynene gjenspeiler hvordan vi mennesker.
      Jeg men jeg har hørt at når man møter et nytt menneske for første gang, er det øynene man ser på, for vi ønsker gjerne blikkontakt med den vi prater med.
      Du har helt rett. Det hjelper ikke med make up hvis man ikke har indre skjønnhet.
      Ønsker deg en kjempefin torsdag <3 🙂
      Purr, purr, fra Toril og kattene

    2. Da har jeg oppdatert meg på innleggene siden sist. 😉 Jeg har vært på kurs i et par dager, og da blir det lite tid til blogglesing. Heldigvis er oppfattelsen av ytre skjønnhet forskjellig, men den indre er den viktigste i det lange løp. Et vakkert indre gir en god person. Ha en nydelig dag! <3

    3. Håper mange, mange unge leser dettte – og lar det gli inn. Der de sitter med tom konto og velfylte lepper/pupper/rompeballer .. og stort sett bare ser dumme ut. Den var kanskje litt brutalt, men jeg er så sjokkert over alle disse flotte, pene, nydelige jentene som ødelegger utseende sitt.
      Fornuftige ord fra deg. God torsdag. 🙂

    4. Ja det er så riktig…og vi er alle skjønnheter..for noen…En god følelse og tenke…Du er ihvertfall en skikkelig skjønnhet hvor det indre skinner igjennom…..:-) Ha en god ny dag!

    5. Det er jeg enig i:) Det er vell en grunn for at «skjønnhet kommer innenfra» er en setning som ofte er hørt og sagt…tenker jeg:)
      Ønsker deg en vakker og skjønn dag til ei dame som det «lyser» av:))

    6. Jeg tror det finnes noe fint inni alle, selv de som det virker som ikke har noe fint inni seg :o)
      Det er så sant det du har skrevet i dag, skjønnhet handler om smak, og det fine inni oss <3
      DU er veldig fin og skjønn og jeg håper du får mange grunner til å smile i dag <3 Torsdagsklem

    7. Det er helt sant, et bra innlegg med flott mening. Alle er vakre for noen. Og de helt billedskjønne er det ikke mange av. ..sminke gjør mange vakre, men du kan ikke sminke deg til smil.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg