En kortmunnet og sulten krokodille.. ;-)

Gjeeeesp!
Munnen gaper som en veldig kortmunnet og sulten krokodille, håret er vindskeivt og hjernen lykkelig-


Mye er sagt om søvn, og det mest spesielle jeg har lest er skrevet av dikteren Homer ( 800 f kr): “Søvnen er dødens bror”. Egentlig  ganske beskrivende og godt sagt. For det er jo det som skjer når man sover, man forsvinner liksom litt og blir “ingenting” for en stund. Nesten som om vi var død, bortsett fra all pustingen, blodet som pumper og hjernen som funker fremdeles da så klart…

Så hvorfor er vi så glad i å sove da egentlig? Det er jo INGENTING liksom? En tilstand av ingenting..Vi “merker” det jo ikke en gang… 
Som du skjønner…Filosof Frodith har våknet…og fortsetter filosoferingen her… Mye rart å tenke på..
Jeg sov til kl 8 i dag. I sum 9 timer søvn…Har ikke sovet så lenge på hvert fall 20 år…

Ha en våken dag, jeg skal stort sett lage kalendergaver, men en liten kafe-tur i nærområdet blir det 🙂

 

#søvn #ordtak #filosofering 
 

11 kommentarer
    1. Har aldri hatt problem med søvnen.. men trenger egentlig ikke all verden. Har en utrolig grei evne til å blundesovedorme når som helst 😛

    2. så deilig å få sove skikkelig ut en natt da,ja da trengte kroppen din det da :=) blir jeg veldig trøtt så nytter det ikke å holde seg våken under tvang,kroppen lever sitt eget lit og jeg sovner i sittande i en stol,ikke ofte det skjer,men det skjer og da er søvnen vidunderlig deilig,våkne våken og opplagt gir så masse god energi :=)

    3. Deilig å sove. Sover 7 timer jeg. Er greit synes jeg. Noen ganger litt mindre. Hvis man kommer fort i dyp søvn så trenger man ikke sove like lenge…fint sitat.

    4. Ja hvorfor liker vi så godt å sove!? Vel..alle gjør jo ikke det…Syns det er godt å sov altså..MEN det er en nødvendighet..Vi må lades som alt annet…Ha en god kveld og god natt når den tid kommer…igjen..og igjen og igjen..hihih

    5. Trøtt og fin ..<3 Ja det er deilig å sove ..jeg sover stort sett ikke så bra, så når jeg gjør det er jeg veldig fornøyd :)) Kos deg med resten av dagen.. Klem <3

    6. Søvn er dødens bror – et merkelig men sant ordtak/sitat………………. for man er helt borte om man ikke er i drømmeland……………….
      Og søvn er kjempeviktig! Og det å få sovet og kvilt seg er bare så herlig <3
      Ønsker deg en fin søndag! Jeg skal bare gå en tur med hunden nå og hoppe til køys og SOVE før neste nattevakt 😀
      klem

    7. Søvn – åh, den er viktig!! Jeg blir helt utafor om jeg har flere urolige netter etter hverandre. Den avkoblinga søvn er, når hodet faktisk klarer å koble av, det gir lykkefølelse for meg ❤ HELT fint å “dette ut litt” om natta 👏

    8. Ja det kan du si. Jeg elsker å sove! Og jeg opplever jo så mye i drømmene mine, haha. God søndag. Jeg skal på kjøretur med Guttene, og ellers bare planer om å sløve på sofa. Men jeg HAR allerede vært på fjellet med Bonnie da, og det var deilig 🙂 klemmer<3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg