Frodiths Julekalender- åpning av luke nr 3- kom inn, bli med :-)

Pepper er en liten raring. Han har en egen forkjærlighet for snø-kuler. Du vet sånne glasskuler med snø i, som man må snu rundt og så daler snøen så fint ned. Og Pepper…ja han er like “myk” på innsiden som han er på utsiden, og han gidder ikke prøve å skjule en gang at han liker sånt. Han er seg SJØL! Så da jeg kom hjem med en med julenissen i, så falt han jo selvfølgelig pladask

 

Et fint juletre hadde nissen inni der også, og noe annet småtteri…

 

“Du Frodith!! Nå fikk jeg en idè…”
Han klødde seg litt på magen slik ekte nisser gjør, og pilte ut på kjøkkenet.

 


I går som i fjor ville han lage sin egen julekule…Vel.. det vil si der HAN var julekulen så og si… Bare at denne gangen drasset han med seg et juletre og to av rottene som dukket opp i treskoene deres i går. Han ville jo LIKNE den ekte julekulen så klart …

 

Men han hadde jo så klart ikke regnet med Salt!! Han ser ut til å glemme HVERT år, hvor ertete hun kan være…Spesielt i adventstiden. Så han hadde ikke før fått “landet” under bollen der med alle greiene sine…

 

 

….før Salt hev seg oppå bollen og startet å danse cha-cha -cha oppå der. 

“Salt!!! Gå vekk!! Kan du GÅ VEKK!! Jeg vil UUUUUT!! Jeg er ferdig her inne nå. Jeg vil ikke være her mer!! Gå vekk! Hører du?? Det gjør vondt i ørene mine!!!
Han så ut til å få bittelitt panikk inni der. Snuten klemt mot “taket”, rotter løpende rundt beina på han og et stikkete juletre som sloss med han om plassen..
“DU ER IKKE DO BORSOM!!”
Med en flatklemt snute og skjevende stemme prøvde han å formidle til Salt at dette var IKKE gøy.

 

Men Salt hoppet og spratt der oppe. Det var ikke før jeg minnet  henne på at det er BARE snille barn som får gaver til jul , OG at det er bare snille rotter som får trekke kalender-vinneren, at hun faktisk hoppet ned.. 
 

 

 

For å være med i trekningen av kalender-gave i kveld, må du gjøre noe så enkelt som å løse de tre små oppgavene under her. Jeg begynner litt forsiktig, og så øker jeg nok på i vanskelighetsgrad etter hvert som jula nærmer seg. Alle som har lyst kan være med på kalender-trekning, så sant de svarer riktig. Har du ikke blogg selv, er det lurt å legge igjen en mail-adresse, så jeg kan nå deg hvis du vinner 🙂

Ja, da kjører vi bare i gang:

 

 

 

 

 

Skriv svarene i kommentarfeltet. Det er LOV å kikke på andre, (jeg er ikke så streng på sånt ;-)….)  men  det er ikke alltid så lurt, for plutselig er det andre har svart feil 😉 Riktig svar på nøttene er “inngangsbilletten” til å være med i trekningen av kalendergave.

Du må svare før kl 22 i kveld, for da skjer trekningen. . Og vinneren av tredje kalendergave annonseres kort tid etterpå 🙂 

Det er hjemmelagede kalendergaver 🙂

Så-da ønsker jeg alle lykke til! Nå er det bare å svare i vei! 😉

Ha en fin dag <3

 

 

#julekalender  #adventskalender #kalendergaver #salt #pepper

28 kommentarer
    1. Herlig! Du har fått så mange flotte småting til rottene…Så herlig….mitt svar er: 1: Magnus Carlsen 2: Spania 3: “To rotter i hånda er bedre enn ti på taket”

    2. Ble ikke med fra starten, men henger meg på i dag:
      1.Magnus Karlsen
      2. Spania
      3. To rotter i hånden er bedre enn ti på taket
      Håper hodepinene din er bedre, og du føler deg i svingende god form igjen ;o))

    3. God kveld fra Bergen. Kom plutselig på at jeg glemte å svare på rebusen tidligere i dag. Nå er jeg i besøk og her har vi løst rebusen sammen.
      1 Magnus Carlsen, 2 Spanias flagg 3 «To rotter i hånden er bedre enn ti på taket»
      Ønsker deg en god kveld og håper hodet er bedre. Klem <3

    4. Hei hei 🙂 kjapper meg innom bare for å svare i dag – det går litt i ett! ”Alle” er syke, og dagen har rett og slett vært litt stri. Og den fortsetter litt med det, men jeg vil jo gjerne inn og svare, vet du 🙂
      1) Magnus Carlsen
      2) Spania
      3) i hjertet står det ”To rotter i hånden er bedre enn ti på taket”
      Snakkes kanskje i morgen? 🙂
      Oslopaddeklem

    5. Haha, makan til rampete Salt skulle være i dag da xD Men jeg skjønner henne godt, hadde nok gjort det samme selv! 🙂
      1) Magnus Carlsen
      2) De er i Spania
      3) To rotter i hånda er bedre enn ti på taket
      Ha en fin kveld! Jeg durer straks avgårde til Bergen for å ha muntlig eksamen! Gulp, ønsk meg lykke til <3

    6. Hihi, herlige Salt og Pepper! Her er mine svar idag:
      1) Tror jeg må være Magnus Carlsen
      2) Spania
      3) To rotter i hånden er bedre enn ti på taket.

    7. 1. Magnus Carlsen
      2. Spania
      3. To rotter i hånda er bedre enn ti på taket
      Følger spent med fortsettelse til Salt og Pepper. Artig å lese for det får fram smilet! 🙂

    8. Denne klarte jeg helt alene 😀 Snakk om ”krydder” i hverdagen.. de to krabatene ligger ikke på latsida 😀
      1. Magnus Carlsen
      2. Spania
      3 To rotter i hånda er bedre enn ti på taket.
      Lykke til videre 😀

    9. Haha, Salt og Pepper er jo bare helt herlige 😀 Svar på kalender oppgaven: 1: Magnus Karlsen, 2:Spania og 3: “To rotter i hånda er bedre enn ti på taket” Ha en fin dag videre! :))

    10. God morgen! 🙂 Håper du har en fin dag på jobb idag! hehe må le av salt og pepper, å spesielt pepper som skal prøve alt hele tiden også 🙂 Men han var da søt da inni denna bolla! 😀
      Svarene på spørsmålene dine idag er.
      1. Magnus karlsen
      2. Spania
      3. To rotter i hånden er bedre enn ti på taket! 😀

    11. Stakkars da. Ikke lett å være innestengt. Jammen godt det løste seg.
      1 Magnus Karlsen
      2 Spania
      3 To rotter i hånda er bedre enn ti på taket.

    12. Heisann. Tiden for julekalender er kommet, her er mine svar.
      Magnus Carlsen
      Spania
      To rotter i hånda er bedre enn ti på taket
      Ha en fin mandag🎄🎅

    13. Sånne snøkuler er så fine synes jeg. Og finnes jo i utallige varianter. Litt romantisk. Men det ble visst litt mindre romantisk for dine to små venner 😉 Godt det løste seg <3
      1. Nissen ligner veldig på Magnus Carlsen synes jeg. Selv om jeg har 0 interesse for sjakk. Veldig kjekt med nissen da 🙂
      2. Spania er landet Salt og Pepper besøker. Eia var vi der 😀
      3. "To rotter i hånda er bedre enn ti på taket" står det i hjertet. Det er nok mye sant i det 😉
      Kjekt å følge med i kalenderen din <3

    14. God 3.desembermorgen 🙂
      Artig at Pepper ville “være” julekule, men skjønner han godt, at det ikke var morsomt da Salt kom og ødela hele opplevelsen for han ;( 😀
      1. Magnus Carlsen
      2. Salt og Pepper synger “Viva España!” for de koser seg i Spania
      3. “To rotter i hånda er bedre enn ti på taket”
      Ha en fin dag <3 Klem

    15. Oj oj, stakkars Pepper. Men morsom var det 😂Magnus Carlsen, Spania og det er bedre med to rotter i hånden enn ti på taket 👍 God mandag

    16. Good 3.desember:) søteste “snø”kulen jeg har sett da, 😉
      Nissen er Magnus Carlsen, Salt og Pepper er i Spania, og i hjertet står det at ” To rotter i hånda er bedre enn ti på taket “

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg