Frodiths Julekalender- åpning av luke nr 5- kom inn, bli med :-)

 

I går snek Salt og Pepper seg usett ned i sekken min, og ble med på jobb.
Etter en dag i senga, var det greit for noen og enhver å få seg litt luft igjen, så det ble ikke særlig  skjennepreken til “blindpassasjerene”.
Men en liten hevn hadde jeg tenkt ut… 

For det er nemlig sånn at når noen ikke oppfører seg, så slår Frodithen til…Det var klart for “skremmedagen”!!

De styra nå på der oppe, mens jeg jobbet….De svinset og svanset syngende rundt omkring hele dagen, og holdt på med sitt..  

Og når de minst ante det….det var lunsjpause og greier….så PLUTSELIG forandret jeg meg til det ugjenkjennelige…Fra snille, rolige Frodithen, til…

 

…noe FRYKTELIG skremmende!!!
“Vææææ!!!”

 

 

“Nå TAAAAR jeg dere!!!” Jeg laget stemmen min dyp, men rotte-aktig… og grep med en krokete hånd etter dem…Det var jo slett ikke snilt av meg..Jeg kunne nærmest SE hjertene banke, på utsida av nissedraktene… 


“Væææææ!!! Jeg er på jakt etter rotte-snop!!! To små- rotter er en fin munnfull for en DIGER rotte som meg. Vææææ!!”

Det var dråpen som fikk begeret til å renne over. Nå var grensen nådd for i år..Med sin gullfisk-hukommelse klarte de å glemme at “skremme-dagen” hadde vi i fjor også. Så dette kjentes nytt og BARE skummelt… De svimte rett og slett av!! Falt over ende så lang de var…(kremt…ikke særlig lange men..) Da den siste krokete hånden kom mot dem, og den digre rotta truet med å spise dem som tv-snop…da gikk alt i svart….


De lå der en stund som to tøyrotter, hvor hjertet hadde sluttet å slå…Og det var ikke før jeg tok dem forsiktig opp å holdt dem inntil meg, at jeg kunne kjenne varmen kom tilbake i kroppene. Jeg kunne kjenne hjertene begynte å banke forsiktig mot pels-brystet deres, og et par våte snuter pustet varm rotte-ånde mot kinnet mitt…



“Unnskyld! Det var jo bare meg. Jeg skulle bare tulle litt med dere…Det er jo “skremme-dagen” i dag…”

Med litt trøst, og noen medbrakte pepperkaker ble jeg til slutt tilgitt.

Men det var i går, og i dag er i dag. Og nå er det klart for nye oppgaver i Frodiths Julekalender

For å være med i trekningen av kalender-gave i kveld, må du gjøre noe så enkelt som å løse de 2 små oppgavene under her. Jeg begynner litt forsiktig, og så øker jeg nok på i vanskelighetsgrad etter hvert som jula nærmer seg. Alle som har lyst kan være med på kalender-trekning, så sant de svarer riktig. Har du ikke blogg selv, er det lurt å legge igjen en mail-adresse, så jeg kan nå deg hvis du vinner 🙂

Ja, da kjører vi bare i gang:

 

 

 

 

 

Skriv svarene i kommentarfeltet. Det er LOV å kikke på andre, (jeg er ikke så streng på sånt ;-)….)  men  det er ikke alltid så lurt, for plutselig er det andre har svart feil 😉 Riktig svar på nøttene er “inngangsbilletten” til å være med i trekningen av kalendergave.

Du må svare før kl 22 i kveld, for da skjer trekningen. . Og vinneren av første kalendergave annonseres kort tid etterpå 🙂 

Det er hjemmelagede kalendergaver 🙂

Så-da ønsker jeg alle lykke til! Nå er det bare å svare i vei! 😉

 

Ha en fin dag <3

 

 

#julekalender  #adventskalender #kalendergaver #salt #pepper

31 kommentarer
    1. Nå ble jeg for sen til å være med. Fant nettopp ut hvordan jeg skulle klare å legge til kommentar 🙂

      Men ja, denne dagen har ikke vært noe særlig i bloggverdenen, det er nå helt sant.

      1. Det ble ikke noe trekning og sånt, jeg lukker kalenderen inn til videre. Kanskje jeg åpner i helga, når jeg har funnet ut mer. NÅ klarer jeg ikke tenke på det også. Jeg har mistet alle adresser jeg hadde liggende på kjentfolk, og jeg må bruke tid på å finne ut av bloggen før jeg lager noe MORO her inne i nye huset..

    2. Dette er Brexit May og flagget er fra England <3

      Så dumt at det skal være så vanskelig med omleggingen på blogg.no men alle har slitt innimellom….bank i bordet, ikkje eg 🙂

      1. Jeg sier bare JA, flinke dere med England og May, for nå er det ikke mer kalender og null trekking. JEg ser over helga om jeg orker gå på igjen 🙂 Men nå skal jeg bare fikle og slite her inne og finne ut av ting..

    3. JA du kom ikke opp og jeg fant deg i det gamle innlegget…for lurte på hvor kalender oppgaven var…og så at her var jo bloggen helt annerledes…Utrolig kjedelig at det skulle bli sååå store omveltninger…nå gruer jeg meg…Mener jeg prøvde meg på worldpress som første blogg..men alt gikk i engelsk og da klarte jeg ikke henge med….Skrev på det siste innlegget ditt også..men skjedde noe rart når jeg trykka..så vet ikke om du fikk det….klem fra meg!

      1. Ja,jeg skjønner lite her, og er IKKE fornøyd ennå Men hjelper sikkert etterhvert.Og håper noen kan fortelle meg litt. Bare synd det var midt i julekalendertiden, for jeg klarer ikke holde kalender med null peil på alt det andre, og ingen mulighet for å reklamere for bloggen..

    4. Haha, disse rottene glemmer fort xD Litt må de tåle når de tross alt sniker seg med i sekken din 🙂

      1) Theresa May
      2) England

      1. Jeg sier bare JA til riktig svar. Kalenderen er avlyst.. Tull og fjas tar bort hele gleden ved blogging foreløpig. Jeg er forflyttet over i ensomheten her i naboblokka…. 🙁 DU kommer nok etter med bloggen din.. TAkk for besøket da, at du kom innom selv om jeg ikke er på feeden deres 🙂

      1. Ja, det er det. Jeg må beklage men kalenderen er avlyst, jeg gir opp litt nå pga det nye systemet med omleggingen, skjønner ikke en dritt bak de spakene jeg nå sitter… Så må jeg bare si velkommen til kalender neste år, eller om jeg finner ut noe mer her over helga, da begynner jeg på igjen.. 🙂

    5. Hva skjer her? Jeg fant deg ikke blant de vanlige blogginnleggene, så nå tenkte jeg at noe var fryktelig galt… Så måtte jeg bare prøve denne veien – og vipps, der var du! Er dette noe blogg.no driver og flytter og ordner på? Håper du flytter inn igjen der jeg er vant å banke på til deg. Klemmer <3

    6. Det er enkelt å google flagg når man ikke kan de, men det er klin umulig å google mennesker når man ikke har peil på hvem de er, eller hva de jobber med… Så, jeg kommer ikke så mye lenger enn England her (selv om jeg ser svarene over, men det er juks) 😛

      1. Jepp er England. Men nå er kalenderen avblåst. Men morsomt at det er England, for alle tenker på det andre flagget, men det er jo for HELE Storbritannia, og ikke bare England… 🙂

    7. Hm.. først.. jeg kjenner jo ikke igjen bloggen din! *sjokka fjes* bortsett fra bildene av deg, Salt og Pepper – finingene dere <3
      Over til DERE – artig at du ville skremme rotta av dem, hehe… De klarte seg gjennom det – og pepperkaker er lurt 😀
      1. Theresa May
      2. England
      Håper du føler deg bedre <3 Klem

      1. Jeg har blitt flyttet, og det er ikke moro overhode. Her i nye blogg-blokka er det ingen venner, ingen følger etter meg, ingen jeg kan prate med på bakrommet osv… Det er ingen feed, og ingen ting er gøy. Jeg kommer ikke til å ha kalender likevel, sånn som det er nå. Jeg har knapt nok klart å komme meg inn her i bloggen. Klarte å få spydd ut et lagret innlegg. Men nå er det ikke mer å hente, og lage nytt må jeg prøve på. Da klarer jeg ikke være kreativ. Jeg vet at jeg ikke kommer opp i feeden hos dere, og folk må søke meg opp… Det er ingen header og føler meg naken og alene… Adressene og melde-muligheter på bakrommet er borte -vekk. FYsj!!!

      1. Jeg har blitt flyttet til nye plattformen, du blir det du også. Ikke gøy… Det er vanskelig og ensomt her inne. Og jeg vet ikke hvordan jeg gjør noenting. Det er ikke feed og ikke meldinger og ingenting. Så det er veldig rart og annerledes. Vet ikke om noen leser heller, for jeg ser ikke statistikk, bare kommentarer…Enn så lenge.. Jeg må gå inn til hver og en av dere for å få dere opp. Dere kommer ikke i min FEED, for å si det sånn, for det finnes ikke her..

    8. Hehe, artig å skremme dem litt, men greit med trøst etterpå. <3 Her er mine svar idag:
      1) Theresa May
      2) England

      1. Jeg kommer ikke til å kåre noen vinnere. Jeg må finne ut av dette med bloggen.. Jeg klarer ikke tenke innlegg framover nå.. Men skal se om jeg får kommet meg litt igjen på det område til helgen.. 🙂

    9. 1. Theresa May
      2. England

      Smilet kom hos meg i dag også 🙂
      Måtte gå inn på siden din for å finne dagens kalender. Du har visst blitt flyttet 😉

      1. Ja, det flytte-greiene, det er IKKE noe gøy. Jeg har ikke anelse om hvordan jeg finner noen ting… Klarte så vidt å finne ut hvordan jeg kom inn. Og fikk sendt ut innlegget. Ser ikke antall lesere, ser ikke om hvem som har kommentert før jeg går inn HELT. Ser ikke dere på noe slags FEED her, så jeg må vel gjøre samme med dere om jeg rekker. Dette blir en slitsom blogg-dag, tror jeg må bruke tid på lære meg dette, må nok droppe kalenderen noen dager kanskje.. Får se hva jeg får til..

      1. Jeg har blitt flyttet til annen plattform, fremdeles samme blogg, men opplegget for MEG er helt annet. SÅ jeg skal ikke ha noe mer julekalender før jeg finner ut litt av dette. Jeg skjønner INGENTING bak her…

      1. Så bra da 🙂 Jeg har nettopp blitt flyttet over til det nye systemet på blogg.no, og skjønner ingenting ennå. SÅ noe mer kalender blir det ikke før jeg er litt mer oppdatert. Vet knapt hvordan jeg lager innlegg. Må finne ut mer først..

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg