5 tegn om dagen er godt for magen- sommer

 

 

Ja, nå har det vel ikke akkurat blitt 5 tegn om dagen her hos meg, men jeg gjør det når jeg får tid. Og siden det er sommer så blir det litt sommertegn. Fint å prøve å lære noen, og møter du noen du kan snakke tegn med, så GJØR det 🙂 Det er verdens vakreste språk, og jo før du lærer deg litt…jo bedre!
Jeg skal komme med noen vanlige hverdags -“fraser” etter hvert også. Slike du trenger ved første møte med tegnspråkbrukere kanskje.

 

Det ER tekst på, så du kan se hvilke tegn det er. Hvis du ikke ser teksten må du skru det på på maskinen din: I høyre hjørnet, nede, vil du finne et tastatur-symbol når du holder musa over. Trykk på det, så kommer teksten på plass der den skal. 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Hvis du vil se de flere andre videoer med 5 tegn så finner du noen her: 

 

5 tegn- dyr

5 tegn- skole

 

 

 

#tegnspråk #video #sommer

4 kommentarer
      1. Så gøy at du klarer det. Det er mye MUNNEN vi holder oss til når vi bruker tegnspråk. Mye ligger i ansiktet, men man har tegnene i øyekroken også. Bare se på hendene er derimot veldig vanskelig, fordi noen tegn er like og da er munnen avgjørende 🙂 Man får en teknikk etter hvert 🙂

      1. Jeg sa strand, med det kunne vært sand også 😀 Men du kan skru på teksten jeg har lagt på. Du må skru den på på egen maskin om du ikke ser den. Nede i høyre hjørne er enten tre prikker, eller et tastatur. Trykk der, så kommer det tekst 🙂 Fant du det?

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg