50 år – og på andre siden av landet

Det var jo ikke SÅNN det skulle være!!
Du på andre siden av landet…og jeg HER.

Vi skulle jo ha denne dagen sammen. DET var planen.
Jeg skulle komme tøffende med toget over fjellet…
Jeg skulle innlosjere meg på et luksuriøst hotell.
Jeg skulle feire dagen din med brask og bram, sammen med en haug gale bergensere.
Jeg skulle holde tale, som venninner fra andre siden av landet BØR gjøre. Jeg skulle trekke fram opplevelser i talen, hysterisk morsomme ting vi har gjort, som gjorde at du måtte le så magen ristet, selv om du er så slank at det er null og niks som rister.
Jeg skulle vise bilder på projektor som viser hvor vakker du er, når du ler, når du leker, når du er redd (selv om det nesten ikke skjer).

 

 

 

Jeg skulle fortelle alle om hvor morsom du er, og hvordan du er verdens beste lekekamerat. (selv om sikkert alle gjestene hadde fått smake på den siden av deg selv).
Jeg skulle fortelle om hvor snill du er, hvor BESTEMT du er, men samtidig også sårbar du er (selv om du sjelden viser den siden til omverdenen).
Jeg skulle ha med gave, en opplevelsesgave, som involverte meg og deg på tur. Sånn at vi kunne skape flere morsomme minner sammen.
Jeg skulle skåle i champagne, fordi det er DIN greie.

 

Men så BLE det ikke SÅNN.
Du ble 50, på andre siden av landet…(Eller mulig det er jeg som er på andre siden.)
Og jeg må feire dagen din HER!

50-årsfester med masse folk og taler er ikke noe som skjer nå for tida.. 

Så talen er her, og skålen likeså.
Jeg skal danse hele dagen på hjemmekontoret, med ullgenser og joggebukse, tenke på deg og glede meg til vi skal treffes igjen. For SNART….i løpet av året i det minste…DA skal vi igjen treffes for å finne på sprell, snakke alvor, tulle, fjase og diskutere..

Jeg skal skåle skålen din i mango-smoothie….

 

 

Etter å ha sunget bursdagsangen til deg i alle byens parker…

 

 

…og ha ropt HURRA så høyt jeg kan! HURRAAAA!

 

 

Jeg skal titte bort på gaven din og tenke på hvordan du vil se ut når du pakker den opp. Og så skal jeg tenke litt på at nå er det jammen meg på tide å få den av gårde, sånn at den ikke kommer så LENGE etter du har blitt 50 i alle fall 😀

 

 

 

 

 

Kjære Kjersti- min BFF i Bergen

Gratulerer med 50 års-dagen min venn ! Det å bli 50 er ikke så ille som man skulle tro 😀
En gang skal jeg nok få vært der på dagen din, det ble bare ikke i år heller.
En gang skal jeg feire deg med brask og bram LIVE,, det vet jeg bare!

Jeg er så glad for at du er min BFF i Bergen.
Jeg er så glad for at du ble tvilling-søsteren min, tvillingsjelen på andre siden av landet..
Jeg koser meg alltid når vi er sammen: det er spennende, morsomt, avslappende, inspirerende og koselig.

Håper vi sees masse i året som kommer, ny-vaksinerte og reiseklare, selv om det kanskje bare blir innenlands. 

Håper du får en fin feiring uansett!
Store gode bursdagsklemmer på dagen din, 

Fra Frodith og Solfrid 😉

 

 

 

 

For de som ikke kjenner Kjersti:- Vi ble kjent her på blogg.no, for 9 år siden. Og har siden blitt gode venner <3 Og HER er bloggen hennes nå 🙂

 

#bursdag

21 kommentarer
    1. Ble varm i hjertet selv om det er ikke jeg som fyller 50 år. Du Frodith er bare snill og god og dine ord er vakre ord.
      Gratulerer med dagen til henne:)

    2. Gratulerer med dagen til Kjersti!

      Og tenk for en feiring dere får når DEN tiden kommer 😀

      Herlig innlegg og bilder, frodith!

      Gode ønsker for dagen og sender en klem <3

    3. For en utrolig herlig bursdags hilsen. Nydelig kompensasjon for en pandemisk adskillelse. Men jeg bare antar suset over de vestlandske fjell når dere tar det igjen. 🤗🥰

    4. Ååååååå, verdens beste bursdagsinnlegg <3 <3 Og ja! Det var jo sånne fine, gøye og rørende taler jeg hadde gledet meg til <3 Men å få den her er absolutt et godt plaster på såret. Tusen takk min venn <3 Er så godt å ha deg, enn om du er på andre siden av landet <3 Takk, og god klem <3

    5. Så koselig. Innlegget her var jo en fest i seg selv, til hennes ære. Ja, det er dumt man ikke kan treffes og feire, men sånn er det i koronaland. Sender med hilsner her til henne, og sier hurra for jubilanten. Klemsiklem:)

    6. Så fint blogginnlegg, Frodith! Rørende og koselig og morsomt! Hun er heldig som har deg som BFF på den andre siden av landet. 🙂 Herlige bilder!

      Jeg feiret 50-årsdagen min rett etter at jeg fylte 54, med stor fest og mange gjester. Rett før fru Korona gjorde sitt inntog. Litt crazy, men det ble absolutt en super dag!!! 😀

    7. Koselig innlegg og herlige bilder av to flotte damer! 🙂

      Veldig trist at vi ikke kan feire, og gjøre det vi har lyst til, og tenkt. Men dette innlegget var en fest i seg selv, så Kjersti setter nok stor pris på det tenker jeg <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg